Gister heb ik op facebook een gesprek gehad met mijn lieve oom die in Canada woont. Nu heb ik hem gezegd dat ik volgend jaar naar hem toe wil. En dat kan!
Maar hij wil weten wat ik allemaal wil zien, doen etc. zodat ik ongeveer een plaatje heb van hoe lang ik ongeveer blijf en hij ook. Hij woont in Granby, Quebec, ongeveer 100 km van de grens van Vermont (USA). Wat is er in Canada een beetje leuk om te zien en te doen, wat best in de buurt is. Ik moet nog wel even vragen wat voor Canadezen in de buurt is, want ik heb het vermoeden dat wat ik ver vind, voor de mensen daar erg dichtbij is.
En als ik geld over heb, wil ik graag ook de grens over, ik ben toch in de buurt van de USA. Daar wil ik dan misschien ook wel twee of drie weekjes blijven. Het gaat dan om de staten Vermont, Maine, New Hampshire, New York, Massachusetts en Pennsylvania. Boston ga ik absoluut aan, en Gettysburg wil ik het liefst ook bekijken. Maar als dat niet wil is dat natuurlijk geen ramp. Wie weet hier allemaal leuke dingen om te doen?
Ik vind zelf Cultuur en Geschiedenis erg leuk. Ik zit het liefst ook niet in steden, hoewel ik een paar steden natuurlijk wel aan moet doen.
Ook mag je altijd leuke overnachtingplekken noemen. En als je een locatie hebt die niet in de reisgidsen staat, maar echt de moeite waard is: Noem het maar! Ik hou niet van alleen de reisgidsen volgen, en wil graag vernieuwende dingen zien ipv. de welbekende plaatjes.
En hoe zit dat met het vervoer daar? Kan ik het beste een auto huren? En ik denk dat het ook wel handig is om sommige stukken met vliegtuig te overbruggen.
Het is misschien wel erg veel wat ik wil, maar ik kan altijd schrappen.
Ik weet dat ik een Visum moet aanvragen, en ook dat het erg duur is, maar als ik in Canada ben, dan is de USA erg dichtbij, dus wil ik van de gelegenheid gebruik maken.
Alvast heel erg bedankt!