Fuerteventura, do's en dont's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Fuerteventura, do's en dont's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:15

Ik heb net een vakantie geboekt met mijn vriend, volgende week donderdag vertrekken we voor 11 dagen naar Carralejo, op Fuerteventura. Nou kunnen we op internet een hoop vinden maar misschien zijn er bokkers die ook tips hebben voor leuke dingen om te doen daar?

Mjetterd

Re: Fuerteventura, do's en dont's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:56

Leuk! Daar ben ik ook geweest, zelfde plaatsje ook.
Afbeelding
Als je op dit kaartje kijkt, zie je rechts onder carrelejo een parasol.
Dit is een erg leuk en mooi strand, heel erg blauw! Wij zijn daar 1 keer geweest, omdat een ander strand op loop afstand was voor ons.
Welk hotel/appartement zit je?
We zijn een dagje na het waterpark geweest midden in carrelejo, hebben een buggytocht gemaakt en zijn een dag naar een onbewoond eiland (los lobos) geweest, waar een boot naar toe vaart en we hebben mountainbikes gehuurd. :D
Veel plezier!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:00

Hier nog wat foto's van mijn vakantie :D, de kust is trouwens ook erg leuk om gewoon te zitten. Veel surfers te zien, vooral de westkust.

Dit was op dat onbewoonde eiland, waar je een vulkaan kon beklimmen
Afbeelding

Dit was dat mooie strand
Afbeelding

Het waterpark
Afbeelding

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:00

Een auto huren, en een tour van het eiland maken met de bus. Toen we de auto hadden hebben we trouwens echt een prachtig stukje "onbewoonde wereld" gevonden daar. Verder zijn we met de auto langs de buitenkant van het eiland gebleven, in het midden is het vrij bergachtig. Vandaar dat ook de bustour leuk was, dan kwam je weer op andere plekken. Oh, en je schijnt ook naar Tenerife te kunnen met de boot, dat zou ook leuk moeten zijn. Maar toen wij daar waren kwam het tijdstip van de tocht overeen met ons toekomen/vertrekken dus wij konden dat helaas niet doen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:02

JoAnn schreef:
Een auto huren, en een tour van het eiland maken met de bus. Toen we de auto hadden hebben we trouwens echt een prachtig stukje "onbewoonde wereld" gevonden daar. Verder zijn we met de auto langs de buitenkant van het eiland gebleven, in het midden is het vrij bergachtig. Vandaar dat ook de bustour leuk was, dan kwam je weer op andere plekken. Oh, en je schijnt ook naar Tenerife te kunnen met de boot, dat zou ook leuk moeten zijn. Maar toen wij daar waren kwam het tijdstip van de tocht overeen met ons toekomen/vertrekken dus wij konden dat helaas niet doen.

Klopt, en vanaf Carralejo kun je met de boot naar Lanzarote, met al die witte huisjes :D.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:04

Ik ben nu 2 keer in fuerteventura geweest.
Wij hebben beide keren een auto gehuurd en zijn heerlijk gaan rondrijden.
Wat het meeste indruk heeft gemaakt is het zwarte strand bij ajuy, dit plaatsje ligt links van betancurija.
Verder vind ik een dagtrip naar lanzarote altijd heel leuk en bijv quad safari's.

Ik zat in jandia en calette da fustes

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:02

Bedankt voor de tips! Alleen zijn wij waarschijnlijk nog wat te jong om een auto te huren, we zijn allebei 20 en hebben 2 jaar een rijbewijs.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:14

De buggy safari is heel leuk :j Verder inderdaad het waterpark en een dagje Lanzarote. En vooral genieten van het mooie weer :D