Begin volgende maand ga ik een week de Alpen in voor het goede doel.

Echter besefte ik gister dat kamperen in de Alpen wel heel wat anders is dan Kamperen in NL en ik misschien nog wat dingen moet aanschaffen.
Ik dacht, er zijn vast wel bokkers met ervaring

Ik heb een klein pop-up tentje. Ik heb hem getest op Terschelling, en hij is waterdicht en stormvast(was windkracht 9 bij aankomst). Maar niet erg warm

Mijn 20 jaar oude slaapzak heeft mij dus ook niet warm gehouden en heb er nog een goedkope van de blokker bij gekocht.
Zullen deze 2 mij warm houden? Of is het verstandig een nieuwe te kopen?
En wat zijn goede slaapzakken voor een redelijke prijs?
Ik wil het liefst wel 1 met capuchon, maar liever geen mummy slaapzak. Heb het al benauwd genoeg in mijn huidige slaapzak.
En word het 's nachts ook vochtig in de bergen?
Het viel mij namelijk op dat mijn spullen in de pop-up tent vochtiger worden dan in een "gewone" tent. Dit heb ik opgelost door plastiek over mijn spullen te leggen.
En misschien zo verstandig om een matje onder mijn luchtbed te leggen? Waar kan ik die een beetje goedkoop krijgen?
Hebben ze die bij de action? Zijn die goed? Heb helaas geen action in de buurt, dus even langs gaan om te kijken is er helaas niet bij.
En wordt het 's avonds erg koud in de bergen? Is een winterjas meenemen verstandig? Of zal een warm vest mij wel warm houden?
En wat is nog meer belangrijk om niet te vergeten als je gaat kamperen in de Alpen?
Ik ben vanmiddag weg, dus reageer vanavond weer.