[FOTO] Twee weken Tanzania

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flosje_

[FOTO] Twee weken Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:11

Hoi allemaal,

Op 21 juli ben ik voor twee weken naar Tanzania geweest met Projects Abroad.
Hier heb ik workshops gevolgd in het ziekenhuis over verschillende ziekten en behandelingen, maar ook hebben we mensen gratis onderzocht en medicijnen gegeven (een dokter onderzocht ze en wij mochten vervolgens ook de medicijnen uitzoeken). Natuurlijk kon ook een safari niet ontbreken :).

Het was allemaal erg onverwacht (ik heb 26 juni voor het eerst de site gezien, 27 juni besloten dat ik ging en 21 juli ging ik al vliegen :) ), maar ik heb wel echt de tijd van mijn leven gehad! Ik wil zelf ook erg graag geneeskunde studeren na m'n examens, dus dit was dan ook zeker al een hele ervaring!

In Tanzania verbleef ik in de stad Arusha bij een gastgezin samen met nog 21 anderen, was erg internationaal maar dat maakt het ook wel erg leuk!

Hier dan de foto's:
1. Afbeelding
Arusha vanaf het dak van het Cultural Heritage. Dit zijn dan de huizen voor de middenklasse.
2. Afbeelding
Tijdens de traditionele dans en drum avond, hierna zijn wij ook zelf aan de beurt gekomen :)
3. Afbeelding
Een schoolklas aan het wachten tot ze naar binnen konden tijdens onze eerste outreach. Op deze dag hebben we ruim 200 patiënten gezien!
4. Afbeelding
En natuurlijk moesten we ook wel even samen op de foto!
https://lh4.googleusercontent.com/-R1-I ... CN0545.JPG
5. Afbeelding
Safari!
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
Op zondag gingen we naar de Mount Meru Waterfall lopen, waar we uit de jeeps stapten, was ook een groep kinderen. En aangezien wij een bal mee hadden genomen was het een ideaal moment om even met z'n allen ermee te spelen!
9. Afbeelding
Mount Meru Waterfall
10. Afbeelding
https://lh6.googleusercontent.com/-GhO9 ... CN0860.JPG
http://imageshack.us/photo/my-images/407/4m43.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/855/zv0g.jpg/
Op maandag gingen we naar een school toe om ze het een en ander uit te leggen over hygiëne, maar eerst natuurlijk uitgebreid de tijd gehad om ze buiten te leren kennen!
De school: https://lh3.googleusercontent.com/-BwGd ... CN0823.JPG
11. Afbeelding
En toen was je je bril kwijt :))
12. Afbeelding
Tijdens een workshop mochten we ook zelf oefenen met hechten, maar dan op een kip :)
13. Afbeelding
De tweede outreach was in het weeshuis. De dokter vertelde ons dat ze eigenlijk allemaal een grote vriendengroep waren, maar op het moment dat de dokter vroeg wie zijn vriend wilde zijn, kwamen ze hem allemaal een knuffel geven, zo ontzettend lief om te zien!
14. Afbeelding
Met de dokter.
15. Afbeelding
Op de laatste dag gingen we naar een Masaai dorp, deze mensen leven nogal primitief. De huisjes zijn ontzettend donker van binnen en zo klein, zo heel anders dan we gewend zijn! Maar ook het ziekenhuis was al heel anders, twee mensen in een bed, ookal heeft een patiënt tuberculose. Ook zoveel onderzoek zonder handschoenen, zelfs het afnemen van bloed voor een aids test bij een patiënt waar men eigenlijk al wist dat de patiënt aids had.

Ik heb iniedergeval twee fantastische weken gehad! Ben stiekem al druk aan het kijken voor een bestemming voor volgend jaar :)).
Was wel nog heel moeilijk om foto's te selecteren.
Vragen mogen natuurlijk altijd!

Bedankt voor het kijken!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:14

Meid, wat heb ik een respect voor jou! Op zo'n jonge leeftijd weten wat je wil en er dan ook actief op uit gaan om te helpen is in 1 woord WAUW! _/-\o_
Heel gaaf dat je die mensen hebt kunnen meemaken zoals ze zijn. Op jouw safari ben ik trouwens wel stikjaloers! Die staat bij mij nog op een wensenlijstje :D

Mooie foto's!!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:59

Wauw, vond het al zo stoer dat je er zo maar 'even' heen ging, maar nu ik die foto's zie ziet het er ook super leuk uit! _/-\o_

Jiwa

Re: [FOTO] Twee weken Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:58

Mooie foto's!
Tanzania staat bovenaan mijn Afrika-reislijst. Wat een land zeg.. je hebt het mooi vastgelegd!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:15

Mooi verhaal.

Mijn vriend is zelf van de masai stam ui Kenia.
Hij leefde ook zo in die hutjes.

Heel mooi vastgelegd

tamara1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:16

in 1 woord: Respect
en mooie foto's! safari ben ik ook erg jaloers op haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:06

Zo ben je pas 16? Diep respect _/-\o_ , erg gaaf allemaal! Heb je zelf ook wat moeten betalen of was alles gratis?

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 16:20

Wat een superleuke reacties allemaal! Bedankt :)!

@takkie_muis ik heb wel zelf moeten betalen voor de reis. Mijn ouders hebben mijn vliegticket betaald als cadeau voor mijn rapport/overgaan. En dan zelf nog voor de reis zelf, maar hier zat dat wel alles bij inbegrepen, het eten, de uitstapjes, het vervoer en ook de medicijnen die we tijdens de outreaches gebruikt hebben zijn van dat geld betaald. Het is dan wel gaaf om direct te zien waar je geld terecht komt! Maar het was het geld echt meer dan waard :))!

xMaisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:50

Echt gaaf dat je dat gedaan hebt, respect!!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:19

Gaaaf!
Vorig jaar ben ik in Ghana geweest en Tanzania zou ik wel een heel mooi volgend Afrikaans land vinden!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:41

Wat ontzettend gaaf dat je dit gedaan hebt!

Ik ben vorig jaar 2 weken op safari geweest in Kenia en Tanzania, Tanzania staat hoog op mijn lijstje om weer te bezoeken!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:03

Ontzettend gaaf zeg, ik heb dat vroeger ook gedaan, een van mijn meest mooie herinneringen die ik heb, zou het zo weer doen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:40

Wat een mooi verhaal en ontzettend gaaf dat je daar 2 weken hebt kunnen rondtrekken! :)

Ik ga zelf volgend maand naar Tanzania, op safari! Heb er echt enorm veel zin in, vooral als ik dan jouw foto's zie :D .