Op de camping bij het Gardameer, en hond mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Op de camping bij het Gardameer, en hond mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:07

Hallo,

Wij vertrekken binnen 3 weken richting het Gardameer (auto en tent)
Nu is het erg moeilijk geworden om oppas te vinden voor onze hondjes ik woon niet meer in mijn geboorteplaats daarbij heeft mijn moeder een aantal complicaties waardoor mijn dieren daar niet terecht kunnen. We hadden iemand in gedachten we dachten dat deze persoon het wel leuk vond om 2 weekjes in ons huisje te gaan, persoon is nog thuiswonend en opzoek naar eigen woonruimte daarbij mega zot van honden dus dat leek helemaal perfect, achteraf wil hij dit toch niet. Dus nu moeten we verder kijken in een beperkte tijd.
We hebben om het simpel te zeggen een mega kl*te jaar achter de rug en zijn enorm hard toe aan vakantie en om het nu de laatste minuut nog eens af te blazen.. Daar wil ik liever nog niet eens over na denken.

Voor mijn chihuahua en boomer hondje kan ik wel mensen vinden onze husky x duitse herder moet gewoon in zijn thuis omgeving zijn of bij ons.
Nu zien we op vele camingssites staan dat een hond mee nemen maar 1.50 tot 3 euro per nacht kost en denken we eraan om haar mee te nemen.

We zitten alleen wel in een tent, we gebruiken dat inprincipe enkel alleen voor de overnachtingen nu willen we wel gewoon op de strandjes kunnen komen etc, weet iemand of hier honden toe gestaan zijn? Moet wel zeggen wij zijn geen mensen die tussen de menigte neer ploffen en graag een stukje prive zoeken.

Hoe is het verder met een hond op vakantie? Mijn paps gaat waarschijnlijk ook mee en gaat niet met alles wat wij doen mee dus kan dan eigenlijk mooi op onze hond passen maar hij ligt dan bijv. wel graag op het strand.

Ik hoop dat iemand mij een idee van kan schetsen. :)

chocobroodje

Re: Op de camping bij het Gardameer, en hond mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:12

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:14

het lijkt mij echt veel te warm voor hem, ik zou dat mijn hond niet aandoen.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:17

heb je geen buren waar je het aan zou kunnen vragen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:19

Naar welke plaats ga je? Ik ben laats bij Peschiera geweest en daar hadden ze zelfs een speciaal hondenstrandje inclusief hondenbedjes, balletjes en met een hek eromheen. Ik vond het daar ontzettend hondvriendelijk in ieder geval. :j

Edit: ook op de terrassen zag je veel mensen zitten met een hond naast zich.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:22

Bedankt voor het linkje :)
We zijn nu inderdaad nog verder aan het kijken, had altijd mijn moeder en was gewoon vanzelfsprekend dat mijn dieren er heen kunnen.
Heb er dan ook wel moeite mee om andere te vragen, wil ze geen last op de schouder leggen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:24

Niwla schreef:
Naar welke plaats ga je? Ik ben laats bij Peschiera geweest en daar hadden ze zelfs een speciaal hondenstrandje inclusief hondenbedjes, balletjes en met een hek eromheen. Ik vond het daar ontzettend hondvriendelijk in ieder geval. :j

Dat is leuk om te horen! We hadden nog geen specifieke plaats in gedachten.
We gaan 2 weken willen eigenlijk 1 week Gardameer, daarna evt een week aan de kust maar als het Gardameer goed bevalt en we het daar nog niet zat zijn blijven we daar gewoon.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:26

Ik zou een hond ook niet in de zomer meenemen naar het strand.
Het kan daar dan nog 30 graden worden. Ik maakte het mijn honden zo koel en dus comfortabel mogelijk.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:26

Vriendin van mij neemt de honden ook altijd mee, 2 beagels. Zijn ook al ouder ( 8 en 10 jaar ) en die vinden het niet te warm. Gewoon voor schaduw zorgen en water, en regelmatig afspoelen! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:27

Wij zijn met onze twee grote honden (golden retriever en koningspoedel) drie weken op camping aan het Gardameer geweest. Gewoon voldoende schaduw voorzien en vaak de hond afkoelen (we hadden een hondendouche mee, zo'n zak water met een sproeiertje aan dat je kan ophangen) en natuurlijk veel het meer in gaan :)

We nemen onze honden altijd mee op vakantie, ze doen idd mee terrasjes, kajakken, uitstapjes maken,... Gewoon even kijken waar honden toegelaten zijn.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:32

Verkoeling zorgen we dan uiteraard voor, en om heel eerlijk te zijn hadden we die tempraturen hier net ook een aantal weken ook erg hoog wanneer de hondjes dan gewoon lekker in het water kunnen is het voor hun ook heerlijk.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:12

Rudina schreef:
Niwla schreef:

Dat is leuk om te horen! We hadden nog geen specifieke plaats in gedachten.
We gaan 2 weken willen eigenlijk 1 week Gardameer, daarna evt een week aan de kust maar als het Gardameer goed bevalt en we het daar nog niet zat zijn blijven we daar gewoon.

Ik zie net dat het strandje een eigen website heeft. :')

http://www.braccobaldobeach.com
Wij zaten op Camping Wien, van daaraf loop je er zo heen. Er omheen zijn gewone strandjes. Het is alleen geen zandstrand.