[FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 13:57

Daar is hij dan, het verslag van onze reis door Zuid-Afrika die we in eind juni - begin juli gemaakt hebben :D Na onze eerste ervaring met een grote reis vorig jaar (USA) durfden we wel iets minder westers aan. We hebben voor Zuid Afrika gekozen omdat we vonden dat het land meer te bieden heeft dan alleen wilde dieren, ook de natuur is erg divers. Bovendien is het een land dat zelfstandig te bereizen is, dat vonden wij een erg belangrijk punt want we zijn niet echt groepsreis mensen :+ We hebben deze reis samen met een reisbureau samen gesteld. We hebben op voorhand zelf een route gemaakt en met behulp van veel bokkers heb ik veel slaapplekken uitgezocht, en daarmee zijn we naar het reisbureau gegaan. Zij hebben toen wat kleine dingen aangepast en voor ons geboekt. En zo gingen we op 23 juni op weg :D

Ik heb besloten eerst maar eens dit topic te maken van de eerste dagen, ik heb zoveel te vertellen en te laten zien dat het gewoon zonde is om het allemaal in een topic te proppen :D Mochten jullie het interessant vinden zal ik meer posten!

De foto's zijn van facebook kwaliteit helaas, uploaden ging niet fijn.

Dag 1 - de vlucht
Onze vlucht vertrok op tijd en om 9 uur 's avond landden we in Johannesburg. Als we om ons heen kijken kunnen we ons niet voorstellen dat in ditzelfde land ook gewoon olifanten en giraffes lopen.. We worden verwelkomd door 3 rottweilers en een man die geen idee heeft dat we komen. Van onze huurauto weten ze ook niks, info die we zouden krijgen hebben ze niet en onze namen willen ze ook niet weten. Het enige wat we moeten noteren is wanneer we weer weggaan. Alles is 'fine', 'no problem' en 'everything is ok'. We worden alleen achtergelaten in het gebouw. Nu hopen dat de auto morgen op tijd voor de deur staat..

Dag 2- Graskop
We moeten met de man die onze huurauto gebracht heeft weer terug naar de rental omdat er dingen niet kloppen en daar lijkt hij erg pissig over. Met 120 waar je 70 mag crossen we naar de rental waar we bij aankomst blij zijn dat we nog leven. Na wat gehannes is alles eindelijk compleet en kunnen we op pad. De reis naar Graskop kan beginnen!

Het links rijden is nog best lastig, zeker met een vader die niet weet wat links of rechts is ('linksaf, LINKS! dat was rechts' :') ). We hebben het ezelsbruggetje 'lieverd links korte bocht' bedacht.

Na zo'n 3 uur rijden stoppen we in dullstroom om te eten bij harrie's pancakes waar we al zoveel over hebben gehoord. Onze auto wordt bewaakt door een paar Afrikaanse mannen met mutsen op (werkelijk alle Afrikanen dragen om een onbekende reden een muts). Ze 'helpen' ook met in en uitparkeren, waar ze van ons wel 5R voor kregen.

Als we aankomen bij de accomodatie is het uitzicht echt adembenemend en we hebben zelfs een infinity pool! Jammer dat het te koud is om te zwemmen..

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Dag 3 - Panorama route

Vandaag hebben we de panorama route gereden, het was erg mooi. God’s Window vieuw viel een beetje tegen, waarschijnlijk door het uitzicht wat we bij onze lodges al hadden gehad. De potholes vonden we het mooist.

3. De 3 rondavels; http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1718_n.jpg

De dorpen die we tegenkomen is het wel even schrikken van het leven daar. Op zoek naar een tankstation rijden we een redelijk groot uitziend dorp door, wat eigenlijk niks voorsteld. Mensen staan overal een beetje op straat, niks te doen. De huizen zien eruit alsof ze ooit door een storm en/of brand verwoest zijn maar iedereen er gewoon is blijven wonen. We voelen ons niet helemaal welkom/veilig en zjn blij als we er weer uit zijn. :+

Dag 4 - Graskop naar Kapama
Vandaag vertrekken we naar onze eerste game reserve, Kapama!
Onderweg in het dorp Acornhoek werden we aangehouden door de politie. We moeten 1500R (150 euro) betalen omdat we zogenaamd een stopteken hebben gemist. Achteraf blijkt dat ze daar alle blanken aanhouden en ze dit wijsmaken. De volgende dag worden we door dezelfde vent aangehouden met dezelfde reden, maar dit keer weten wij wel beter :+

Het verblijf is echt geweldig, super luxe allemaal :wow: We kijken vanuit de kamers zo de bush in, wel is waar zit er een hek om het kamp maar met name kleinere beesten kunnen nog wel eens komen kijken. De lunch is een mega bufet met warm eten en salade met 26 obers die zich persoonlijk voorstellen en je servet komen rechtleggen als je het hebt gebruikt. :')

We hebben die avond onze eerste game drive. Onze gids voor de komende dagen, Garry, en onze tracker, Justus, stellen zich voor. De jeep zit helemaal vol. Het leuke aan dit kamp is dat je met alle mensen in je jeep, plus je gids eet ’s avonds. Zo leer je iedereen kennen en krijg je toch een groepsgevoel. Erg gezellig!

Onze groep;
4. Afbeelding

Tijdens de avond safari zien we giraffes, zebra’s, olifanten, buffels, apen, nyala’s, en een stekelvarken. Als het donker word kijken we op de melkweg uit.

5. Zebra; http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4094_n.jpg
6. Afbeelding

7. Melkweg; http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3244_n.jpg en 8. http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8431_n.jpg

9. Afbeelding

Dag 4 - Kapama
Om half 6 wakker voor de ochtendsafari! In de jeep vidnen we een deken en een kruik. Lekker warm, want ’s morgens zit je al gauw met 4 vesten aan. Justus zit zelfs met een must en ski handschoenen aan.
Na een tijdje niets gezien te hebben spot Justus, onze tracker, een cheeta! Garry stuurt de auto meten het pad af, vol de bush in. Bomen en struiken gaan omver, niks maakt uit, als we de cheeta maar volgen. Heel gaaf!

10. Afbeelding

11. http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6167_n.jpg
12. http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6167_n.jpg

13. Afbeelding

Net als we bijna teruggaan naar het kamp krijgt Gary een melding dat de kudde olifanten gezien is die we de vorige dag ook hebben gezien. We gaan er op af en zien de hele karavaan langs trekken, inclusief kleintjes. Toen ze voorbij waren kwam er ineens van achteren nog een hele grote olifant aangelopen met wapperende oren. We stonden midden op het pad dus moesten uitwijken, we konden maar een kant op. Ineens stond daar een andere olifant, we stonden ingesloten. Garry knalde de jeep in de struiken. ‘Don’t move guys, sit very still’ . Het mannetje passeerde ons van heel dic htbij, keek ons even an en liep gelukkig door. Ik dacht dat mijn laatste uur geslagen had :') Nooit in mijn leven ben ik zo bang geweest :+ Garry bekende later ook dat het toch wel een spannend moment was geweest.

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Klein filmpje van het avontuur; http://www.facebook.com/photo.php?v=563910253661689

's Avonds hippo's gespot, en onze eerste leeuwen! Een groep van 3 vrouwtjes met een gewond jong.

16. Afbeelding

Dag 5 - Kapama, Kruger
Kruger viel een beetje tegen na wat we in Kapama hebben gehad. Waar de jeeps in kamapa helemaal open waren zit je in kruger toch wel opgesloten met een dak en alles is dicht tot hoogte van je borst. Er is ook geen tracker en de lampen moeten we zelf vast houden. Chaffeur zegt tegen ons ‘Zeg het als je een dier ziet, want ik zie niks! Ik rij alleen maar!’. Dat is toch even wat anders.

Dag 6 - Kruger, Swaziland
Om 6:30 staan we naast ons bed om via Kruger naar Swaziland te vertrekken. Via de Numbi gate gaan we naar Malelane.
’s Middags nog een avontuur met olifanten. Ik zie 1 olifant staan dus we besluiten te stoppen. Al gauw zien we er 2, toen 3, toen 4, en toen wel heel erg veel. :') Er komen ook kleintjes tevoorschijn. Ze maken duidelijk te willen oversteken dus we gaan een stukje achteruit. Er worden er steeds meer zichtbaar, we zien er nu wel 20. Eentje wil aanstalten maken te gaan lopen en klappert met zijn oren waarop we toch maar een stuk naar voren rijden. Maar ineens lopen daar ook allemaal olifanten. We schieten weer achteruit om ze over te laten. Inmiddels zien we er zowat 40 lopen, er lopen kleintjes bij, maar ze worden ook alsmaar groter. Een hele grote met een kleintje komt wel ontzettend dichtbij. We moeten nu echt aan de kant. We rijden vooruit en gelukkig zijn alle olifanten daar al over gestoken. M'n broertje filmt hoe een olifant links met zijn oren naar ons klappert en zijn poten schraapt als een stier die klaar is om aan te vallen. Als we achter ons kijken zien we nog eens bijna 10 olifanten, met een heel kleintje, oversteken. Ik hoef na 2 keer bijna dood geen olifanten meer te zien de rest van de vakantie :')

17. Afbeelding

18. Afbeelding

19. Afbeelding

Daarna op weg naar Swaziland. De grenspost is even lastig, maar het gaat allemaal vlot. Aangekomen bij onze lodges hebben ze paarden :):) Verblijf is dus goedgekeurd :+

Dag 7 - Swaziland naar Hluhluwe
Op weg door de hoofdstad van swaziland hang ik even met m'n camera uit het raam voor wat plaatjes. 10 min later worden we aangehouden, niet weeeer :+ Ik blijk de amerikaanse ambassade gefotografeerd te hebben (er staat wel een hele millimeter op de foto) en dat is verboden. Ik moet mijn paspoort laten controleren, alles wordt opgeschreven en mijn foto's moet ik wissen. Ik sta nu geregistreerd als crimineel in Swaziland :+

Ons verblijf in Hluhluwe is een super mooi groot jachthuis. Heel mooi! Ik stap nog even naar buiten voor wat melkweg foto's.

20. Afbeelding

Tot zover deel 1 :D

Lipstick

Re: [FOTO] Verslag rondreis Zuid-Afrika deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:03

Gave fotos! Dat moet wel een geweldige ervaring zijn geweest.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:18

Prachtige foto's. Hierdoor verlang ik weer terug naar Afrika, ik ben dan in Kenia een aantal keer geweest. Zuid-Afrika staat heel hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan.

Op naar deel 2 :D

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:46

Prachtig!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:49

Wauw, in 1 woord: PRACHTIG

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

Oh wauw zeg!! Mooi verslag en prachtige foto's!
Die melkweg ziet er echt sprookjesachtig uit... prachtig.
Je filmpje kan ik niet zien, misschien omdat ik mobiel zit? Was wel heel nieuwsgierig :P

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:03

Gaaf! Ik verlang nu ook weer naar Kenya en Tanzania... vreselijk verslavend continent haha... je sterren foto's zijn super! Kan helaas ook je filmpje niet bekijken...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:11

Wat een geweldig verslag!!
Nog een maand en dan ga ik erheen.. Swaziland/Kruger/panoramaroute.. Komen we ook allemaal. Dus krijg al enorm kriebels als ik je verslag lees en je foto's bekijk!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:20

Ik zal deel 2 morgen in dit dezelfde topic posten! Misschien worden het nog wel 2 delen want ik kan het er allemaal niet in kwijt :+

Hier in elk geval een video die ik over de reis heb gemaakt voor een totaal beeld wat nog komen gaat <<)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:53

Omy, die foto's van de sterren zijn adembenemend mooi! Wat vet dat je dat hebt gezien! :wow:

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:17

Waaauw!!! Wat een leuk verslag en wat een prachtige foto's _/-\o_
Ik ben erg benieuwd naar je 2e deel :j

*Edit; genomineerd voor uitgelicht :) (of komen daar alleen paardenfoto's?) Dit verdient sowieso een plekje!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:56

Wat een prachtig verslag! Erg mooie foto's. _/-\o_
Veel komt bekend voor! Panoramaroute staat morgen op ons programma!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:14

Meeerrrrrr!!! Alles komt me heel bekend voor alle namen en dingen die je zegt, mijn opa woonde in zuid Afrika (helaas overleden) zuidafrikaanse taal is super makkelijk vind je niet?

Prachtig filmpje!! Met genot naar zitten kijken! Super muziek eronder!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:33

Adem benemend mooie foto's. Toch slecht voor te stellen dat die dieren daar allemaal zo leven en je kunnen passeren op je pad.

Voor mij een plek waard in uitgelicht hoor :j

IK kijk uit naar deel twee ;)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:08

Prachtige foto's! Ik ben zelf sinds een week terug en herken heel veel :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:58

Wat prachtig die foto's en filmpje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:35

Waanzinnig gaaf... Dit staat ook nog steeds op mijn to-do-list..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:42

Prachtige fotos!
Als ik dit zo zie wil ik ook wel naar afrika

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:51

Deel 2...!!!!! -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:59

Geweldige foto's!
Ze zouden allemaal zo in een reismagazine passen :D
Met wat voor set heb je gefotografeerd?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:21

Wauw super foto's heb je gemaakt. Vooral van de melkweg, die vind ik echt subliem. Sommige foto's vind ik weer iets minder, maar ik weet dat het niet altijd handig is en je soms echt heel snel moet zijn. Zo heb ik geen enkele echt mooie foto van een leeuw en liep er een luipaard in de bush naast de wagen en kon ik hem pas op het lelijke straatdeel vastleggen (hij stak over). Van dat vogeltje heb ik dan een foto kunnen maken terwijl die net opvloog, dus er komt toch wel vaak een hoop geduld en geluk bij kijken :)

Ik vond de panorama route ook minder. Wel mooi, maar ik zou er ook niet meer voor omrijden zeg maar.

Ben alvast benieuwd naar je volgende foto's want er zitten echt prachtexemplaren bij die zo in een boekje kunnen. Welk toestel + lens had je mee en bewerk je uw foto's ? Ik was in het ZA topic vergeten te zeggen, maar zo een onderdeeltje om het toestel te bevestigen aan de vensteropening is echt geen luxe :D

Ik zou graag ooit eens terug gaan, prachtig land !

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:29

Gaaaaaf!
Hoop dat ooit ook eens te kunnen gaan doen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 20:56

Ik heb het volgende in m'n tas gehad (even gekopieerd van m'n site :D )

BODY: -Canon EOS 650D
LENZEN: - Canon EF 18-55mm: F5-5.6 IS
- Canon EF 70-300mm F:4-5.6 IS USM
- Sigma 50-500/4.5-6.3 APO DG OS HSM
FILTERS: - HOYA filter set ND en ND-grad
EXTRA: - Solliger Tussenringen Set
STATIEF: - Star 9 tripod
- Redged monopod\
TAS: - Clik Elite

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:55

Dag 8 - Hluhluwe

Dag 8 – Hluhluwe
Ontbijt om 7 uur en half 8 worden we opgehaald door lisa, onze vrouweiljke ranger van vandaag. Eerst moeten we 30 min rijden naar de ingang van het imfolozi park. Vanaf daar hebben we een 3 uur durende game drive gemakat. Heel mooi berachtig gebied met mooie valleien. Weer heel anders dan Kruger en Kapama. Kort na de start 2 white rhino’s spot. Een met een hele lange hoorn. Verder veel giraffen, zebra’s met een jong en hele kuddes buffels.

1. Afbeelding

2. Buffel http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8799_n.jpg

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Rond 3 uur gaan we even naar het centrum van Hluhluwe. Een echte belevenis. Alleen maar zwarte mensen, en een herrie van muziek en mensen door elkaar heen. De ingang van de supermarkt is tevens de kaartvverkoop voor vervoer met busjes, mensen al dan niet met spullen zitten op elkaar gestapeld in een busje en er staan ontzettend veel kraampjes met groente en kleding. Je kon er ook nog je pensioengeld ophalen. Heel chaotisch maar ook erg leuk. Bij thuiskomst treffen we rond het huis 2 mannelijke nyala’s aan, een wildebeest, en een aantal aapjes op de waslijn en het dak.

Dag 9 - Hluhluwe naar St. Lucia
Bij aankomst van de b&b zijn de eigenaren heel leuk en ze spreken zuid-afrikaans. Dat is best goed te verstaan als ze langzaam praten, dus wij k unnen ook nederlands terug praten. We hebben 2 mooie kamers en een gezellige huiskamer.
We zijn naar de Skiboot club geweest op aanraden avn de eigenaar om wat te eten, en daarna zijn we naar zee gelopen over een lange steiger met hippo’s aan de zijkant.
Toen gingen we een boot tocht maken over de rivier op zoek naar hippo’s en krokodillen.

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Helaas bleken we met heel korea op de boot te zitten inclusief schreeuwende kinderen, en de hele boot werd hysterisch bij elke steen :') dat was iets minder. Alsnog heel dichtbij de hippo’s gekomen, ook heel veel hippo’s gezien. Onze checklist raakt al aardig vol!

Dag 10 - St. Lucia
Na een heerlijk ontbijt op het terras vertrekken we met koelbox, surfboards, snorkels en handdoeken van de B&B naar Cape Vidal. Na diverse loops in het park komen we na ongeveer 3.5 uur aan bij Cape Vidal en hebben onderweg nog even de redelijk zeldzame black rhino gespot naast natuurlijk de nodige zebra’s koedoes, warthog en aanverwanten.

7. Afbeelding

Cape Vidal heeft een prachtig stuk ruig strand. Eerst een korte picknick gehouden waarbij we worden vergezeld door een behoorlijk aantal schattige aapjes. En ondanks dat we er met ons neus opstaan weet er toch 1 in no time een plastic zak van de tafel te grissen. :+ Binnen een paar minuten zit hij in de boom met een halve rol biscuit die hij in zn eentje opeet. :')

8. Afbeelding

Dag 11 - St. Lucia naar Drakensbergen
Om 8 uur vertrokken want we hebben een lange reis voor de boeg (ong. 5 uur). Ook hier zien we onderweg weer regelmatig mensen langs de snelweg lopen of geiten of een hond. Blijft opletten als je hier met 120 km/uur mag rijden! Tussenstop gemaakt in Howick voor de lunch en om hier 1 van de hoogste watervallen van Zuid-Afrika te zien. Valt een beetje tegen, maar het is dan ook het droge seizoen. Rond 15.00 komen wij aan bij ons verblijf in Drakensbergen. Het blijkt hier voor het eerst sinds lange tijd bewolkte te zijn dus dat treffen we niet. Hopelijk morgen beter.

Dag 12 - Drakensbergen
Helaas bij het opstaan nog steeds geen bergen zichtbaar vanuit ons huis. We wilden het amfi theater gaan zien maar dat gaat niet lukken zo. Jammer maar dan kiezen we maar voor een rondwandeling van een paar uur. Ondanks dat het niet helder is, is de temperatuur aangenaam zeker om een heel stuk omhoog te lopen.

9. Afbeelding

10. Afbeelding

Dag 13- Drakensbergen - Addo
Vandaag een echte reisdag. Eerst naar Durban (3 uur) dan vanuit Durban vlucht naar Port Elisabeth (1.5 uur) en vandaaruit met een nieuwe huurauto naar Addo (1 uur).Tot onze verbazing krijgen we tijdens de vlucht zowel een sandwich als drankjes aangeboden. Beter dan op europese vluchten! :D
In Port Elisabeth is het prachtig weer met een strak blauwe lucht en een graad of 23. Zover we kunnen zien is het een mooie stad met ook luxe huizen bij het strand die een beetje engels aandoen.

Wanneer we echter de stad verlaten en zeker in de buurt van Addo wordt het meteen al weer een stuk minder. En ook hier treffen we een soort township achtige nederzettingen. Er zijn hier geen mogelijkheden voor avondeten dus op suggestie van de eigenaresse gaan we naar hun “buren” het resturant Afrikano wat op 5 min rijden ligt. Lopen is geen optie hier !! Hebben hier lekker gegeten al was de temperatuur zodanig dat we onze jas hebben aangehouden. :+

Dag 14 - Addo
Besloten vandaag een keertje uit te slapen en rustig aan te doen. We gaan om 9.00 ontbijten samen met onze duitse buren. Bij aankomst gaan we eerst informeren naar de mogelijkheid voor een paarden safari :):) . In principe kan ze om 14.00 met een ranger op pad, maar eerst meten de leeuwen gespot worden. Pas als ze voor deze regio van de 3 leeuwen weten waar ze zitten kan het. Als er 1 of meer niet getraceerd zijn wordt het een rit langs het hek. Helaas konden ze de leeuwen niet vinden en dan is het niet veilig om te gaan.. |( |(

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Even voor half 6 (park sluit half 6) verlaten we het park aan de andere kant. De terugweg is nog een verhaal apart. Vanwege een wegafsluiting hebben we uitiendelijk via een behoorlijke omweg terug gereden waarbij we uiteindelijk mbv onze navigatie in het volledig donker op een hele lange onverharde weg in de middle of niks (zou je in NL nooit nemen!!!) bij een hek aankwamen met een bord verboden in te rijden. oliebol dachten wij. Moeten we dat k stuk nou weer helemaal terug? Maar nee , wij moesten ons kenteken opgeven het aantal personen en een handtekening zetten en toen mochten we er door. En ja, zei de man, dit was inderdaad de weg naar Addo. Achter ons werd het hek weer gesloten en zijn we over dezelfde weg vol met potholes en hekken aan beiden kanten doorgereden in het pikkedonker.
Vervolgens kwamen we bij een tweede hek en daar herhaalde de procedure zich, waarbij tevens de kofferbak werd gecontroleerd. Ze zijn hier namelijk erg kien op stropers! Bleek dat dit een soort doorgang was dwars door Addo. Uiteindelijk heeft de navi ons weer veilig thuis gebracht. Toch fijn in deze contreien zonder enige verlichting. :')

Dag 15 - Addo naar Tsitsikamma
We hoeven vandaag “maar” 3 uur, maar we willen op tijd in Tjitsikamma zijn om zoveel mogelijk te kunnen zien.
Als we in het park zijn aangekomen en we naar beneden rijden zie ik meteen al de eerste walvis :):) De zee is echt ongelooflijk mooi, woeste golven en strak blauwe lucht. We gaan meteen een wandeling maken want ik MOET foto's maken :+

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

16. Afbeelding

Morgen het laatste deel, deel 3 :):)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:24

Weer geweldige foto's _/-\o_
Die eerste hippo foto en die van de olifant zou ik zo aan de muur hangen!
14 en 16 zijn foto's die ik ook zelf graag maak alleen dan helaas niet in zo'n omgeving :D . Wat was je sluitertijd ongeveer?