aanraders op bonaire

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie

aanraders op bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:27

Hallo bokkers,
Ik ga in september voor 3 weken naar bonaire *\o/*
Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben. Ik heb al gezien dat ik er kan paardrijden. Dat wil ik in ieder geval gaan doen. Ik ga samen met mn vriend en we hebben een auto dus we kunnen overal heen.
Ik hoor graag meer over jullie ervaringen:-D

Luz_ElenaE

Re: aanraders op bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:38

Bonaire leuk!
Aanraders:
Dag rondje om het eiland rijden met auto/scooter
Windsurfen of in iedergeval even naar sorrobon gaan
Bootje huren en overal aanmeren om te snorkelen of een snorkel/duik excursie doen
Naar klein Bonaire snorkelen of duiken
Eten bij tipsy seagull (plaza resort)
Eten bij it rains fishes
En lekker zonnen natuurlijk :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:21

Dank je wel voor de tips:-)

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:27

Duiken/ snorkelen bij klein bonaire
Washington slagbaaipark
Mangrove
Eten bij Rum Runners (op t resort van captain don habitat)
Beachclub Spice

Ik heb er ook paardgereden, schijnen nu twee stallen te zitten... Ik vind het zwemmen onwijs gave ervaring, maar 3 uur met m'n kop in de volle zon was me wat te veel, zou dat niet zo snel nog eens doen.

Wij zijn nu 3 x op bonaire geweest en willen voor volgend jaar weer plannen :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:30

Vergeet de Donkey Sanctuary niet :D.
Bij Jibe City is het ook erg mooi, dat zit bij Sorrobon. Ik heb paardgereden bij ranch Washikemba, brave en leuke paarden en erg leuke begeleiding! Verder is het snorkelen al genoemd, net als het Washington Slagbaaipark. Is ook leuk om gezien, maar zou het niet bovenaan het lijstje zetten. Wat ook erg leuk is, is om mee te gaan met Woodwind Snorkel Sail. Dan ga je met een boot mee en ga je naar Klein Bonaire, hierbij gaan er gidsen mee tijdens het snorkelen die van alles laten zien er erover vertellen. En grote kans dat je zeeschildpadden tegen komt! Ook krijg je onbeperkt drinken, een warme maaltijd en worden er foto's gemaakt onder water van jezelf en alles wat je ziet, die je later kunt kopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:35

er zit een ezelopvangcentrum (Donkey Sanctuary Bonaire, zoek maar op op Facebook) waar ze dus ezels opvangen, dat lijkt mij een hele leuke excursie als ik daar zou zijn

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:16

maar die ezels lopen overal rond op bonaire he :') Wij zijn er nooit in geweest omdat je die ezels net als de geiten op elke hoek van de straat bij wijze van spreken tegen komt

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:23

Ik ben er wel geweest, ondanks dat ze op elke hoek van de straat loslopen. Maar vond het niet veel voorstellen, leuk voor 1xtje misschien om zoiets te steunen, we hebben ook zo'n ezel geadopteerd maar ik zou er niet nog een x heen gaan.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:24

Luz_ElenaE schreef:
maar die ezels lopen overal rond op bonaire he :') Wij zijn er nooit in geweest omdat je die ezels net als de geiten op elke hoek van de straat bij wijze van spreken tegen komt

Hopelijk binnenkort niet meer, er wordt gewerkt aan een vangplan :)
Ik vind het in elk geval een aanrader!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:37

Ja dat plan is te triest voor woorden worden ze allemaal naar weet ik wat waar gebracht en als werk ezels ingezet. Beter kunnen ze gewoon de hengsten ruinen en dan is het probleem ook opgelost zonder dat die arme ezels straks een rot leven krijgen

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:49

Nou, na de aardbeving op Haïti was er een groot tekort, dacht dat het plan toen was om ezels daar heen te sturen. Leek mij wel een goed plan want die mensen op Haïti hebben helemaal niks meer en er leven nog honderdduizenden mensen in tentenkampen. Ookal worden het dan werkezels, je helpt er wel weer mensen mee op weg die alles zijn kwijt geraakt....

Wij gaan volgend jaar augustus weer naar Bonaire, heb er nu al zin in!! dit jaar eerst even wat minder lang vliegen aangezien m'n 18 maanden oude dochtertje voor het eerst meegaat, 10 uur in een vliegtuig vond ik voor de eerste keer wat te lang...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:17

Dat plan is aaaaallang van de baan! De ezels gaan naar de donkey sanctuary waar ze tot de dood blijven.
De hengsten ouder dan 1 jaar worden gecastreerd, geregistreerd en uitgezet in gebieden waar mensen geen last van ze hebben. Krijgen ook een reflecterend oormerk in. :)

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:44

Leuk datje naar Bonaire gaat! Ik ben er ondertussen al 6 keer geweest en het blijft leuk. Hierboven zijn al een paar dingen genoemd. Donkey sanctuary is leuk om te doen voor 1 keer. Ik heb er zelf ook twee keer paardgereden bij de oude ranch van Bonaire. Verder is een rondje om het eiland leuk. Kajakken in de mangrove is ook een aanrader!

E zijn ook genoeg restaurants. Typsy Seagull bestaat niet meer. Is nu een all inclusie ressort geworden. Aanraders zijn: rum runners, Spice beach club (is nieuw en organiseren ook veel feesten, optredens en live bands), it rains fishes en natuurlijk de lokale tentjes! Nog wel de leukste tent is bobbe Jan, hebben alleen Bbq dingen, maar echt heerlijk! Zijn maar drie dagen per week open, maar sinter altijd druk!

Verder is inderdaad de zeil snorkel tocht leuk. Ik ben een paar keer met de compass geweest, maar alle tours zijn ongeveer hetzelfde.

Ook Sorobon is een aanrader en snorkelen bij donkey beach is leuk.

Hoop dat je wat aan mijn warrige verhaal hebt :p

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:36

Bedankt voor alle tips!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:55

Ik geloof dat de eigenaresse van die paardenranch hier zelfs op bokt zit, dus daar kun je al hoop aan vragen.

Verder vond ik 1000 miles heel mooi, maar ook Slagbaaipark en natuurlijk het snorkelen op al die plekken. Jibe City en Spice Beach ook erg mooi en leuk!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:37

lauwie schreef:
Hallo bokkers,
Ik ga in september voor 3 weken naar bonaire *\o/*
Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben. Ik heb al gezien dat ik er kan paardrijden. Dat wil ik in ieder geval gaan doen. Ik ga samen met mn vriend en we hebben een auto dus we kunnen overal heen.
Ik hoor graag meer over jullie ervaringen:-D

Ben je nu nog op Bonaire? Uiteraard kan je bij ons komen paardrijden!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:49

Ik ben net terug, ik ben bij jullie wezen paardrijden:-)

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:09

Jaaaaaaaaaaa leuk!