Hotel via Booking.com + losse ticket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdesix

Hotel via Booking.com + losse ticket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 08:02

Wie heeft dit weleens gedaan? het hotel geboekt via booking.com en een losse ticket via cheaptickets.nl? Ik ben namelijk nog op zoek naar een vakantie voor over 3 weken en op de bestemming waar ik heen wil is al veel volgeboekt. Nu is het prachtige (boven budget) hotel via het reisbureau, via booking.com met losse ticket toch wel betaalbaar! Het scheelt een paar honderd euro. *\o/*

Wie heeft hier ervaring mee?
- Mijn vriend zei dat als je via een reisorganisatie boekt dat je dan daar nog iemand hebt om op terug te vallen, dat is op deze manier niet zo. Dit zou dan wel een nadeel zijn.
- Het zit 4 kilometer van de luchthaven af en volgens mij rijden bij vliegvelden taxi's af en aan, dus dat moet ook wel goed komen denk ik(en anders is het nog te lopen).

Alle ervaringen welkom!

(de vakantie bestemming is de Azoren <3)

Tamara81

Re: Hotel via Booking.com + losse ticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:05

Zo boek ik altijd mijn vakanties en nog nooit problemen gehad. Scheelt je vaak nog een hoop geld ook (het reisbureau moet namelijk ook betaald worden ;-)) dus ik zou zeggen doen!

Enne geniet van je vakantie!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:07

Ik heb hele positieve ervaringen met booking.com en mijn schoonmoeder ook. Veel hotels kun je nog heel lang gratis annuleren en je kunt heel gemakkelijk persoonlijk contact hebben met de hoteleigenaren. Dot was wel binnen Europa.
Booking.com heeft me zelfs een keer gebeld om iets bij ons te checken.
Edit; je zou dus zelfs aan de hoteleigenaren kunnen vragen (per mail of telefonisch) of ze je op kunnen komen halen, of dat zij een taxi voor je regelen tegen een vooraf vastgestelde prijs.

Met de tickets heb ik geen ervaring.
Laatst bijgewerkt door Saskia op 29-07-13 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:08

Ja hoor dat is prima te doen.
Tuurlijk heb je iemand om terug op te vallen, je moet als het over je vlucht gaat de vluchtmaatschappij hebben en over je hotel bookings.com
toevallig weet ik dat er Nederlandse mensen werkzaam zijn bij booking.com dus kun je ze gewoon bellen.

Het scheelt heel veel geld idd , en weinig mensen doen het op deze manier omdat ze bang zijn dat er iets mis gaat.
Nou bij mij is er iid geval nog nooit iets misgegaan wat bij bv Arke nooit zou gebeuren!!.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:12

Zo word het hier ook gedaan scheelt heel veel tegenover een komplete reis

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:31

Gewoon doen :j
Scheelt vaak enorm in de kosten, ik doe het ook heel vaak :)

Overigens, wanneer je een goede reisverzekering hebt afgesloten heb je als het goed is ook altijd iemand om op terug te vallen.

Wel iets om op te letten wanneer je een (evt. doorlopende) reis/annuleringsverzekering afsluit: wanneer je je reis boekt via het reisbureau is er door het reisbureau een zgn. 'pakketreis' voor je samengesteld. Dit vinden veel reis/annuleringsverzekeringen geen probleem.
Wanneer je echter zelf alles los hebt geboekt (hotel en vlucht apart van elkaar) dan heet dit een 'samengestelde reis'. Veel annuleringsverzekeringen hebben samengestelde reizen niet automatisch verzekerd omdat het hen dan meer moeite kost om de hele boel te annuleren. Vaak is je verzekering dus wel iets duurder, maar dat weegt nog steeds niet op tegen de mindere kosten van het hotel wanneer je dat zelf los boekt.
Dus bij het afsluiten van reis & annuleringsverzekering even goed opletten dat je ook 'samengestelde reizen' hebt meeverzekerd :)
Laatst bijgewerkt door Bettine op 29-07-13 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:33

Ik heb toevallig gisteren een hotel en hostel geboekt via Booking.
Ticket had ik al, neem aan dat het goed komt :D

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 10:01

Bettine; dank je wel voor de tip!
De azoren zijn eilanden in de oceaan bij Portugal, zouden jullie dat ook gewoon op deze manier doen?

Hotel voor bij equitana heb ik wel via booking.com gedaan, maar dat is minder risicovol. Als het dan niet goed geregeld zou zijn rij je zo weer naar huis :o , maar alles was prima gelukkig *D

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:05

Prima hoor! Van het weekend nog een hotel geboekt bij booking.com. Dit keer geen vlucht omdat we met de auto gaan. Maar heel vaak vlucht + hotel los van elkaar geboekt. Je moet dan idd zelf je transfer van luchthaven naar hotel regelen. Maar als je op 4 km afstand zit moet dat echt geen probleem zijn en zal ik dit niet eens van te voren regelen maar gewoon ter plekke bekijken. :)

Veel plezier!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:50

Zo ga ik over 2 weekjes ook op vakantie naar Valencia! :)
Hebben los een hotel geboekt bij Booking.com en een vliegticket bij Cheaptickets.nl

Ook de eerste keer dat ik zoiets ga doen, normaal altijd via een organisatie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:40

Zo boek ik altijd mijn (lange) weekendtrips in Europa!
Ik vind het een fijne manier en heb nog nooit problemen ermee gehad :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

Ik boek ook altijd op deze manier. Nog nooit problemen mee gehad.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:03

Je kunt rustig via Booking.com reserveren, de kamers zijn altijd gegarandeerd en je kunt nog tot 2 dagen van te voren kosteloos annuleren. Inderdaad even contact opnemen met het hotel en vragen naar de mogelijkheden van vervoer ( en kosten?).

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:41

Booking.com is ideaal! Wel goed opletten dat je eventueel de reservering kostenloos mag annuleren. Soms heb je echt een hele goede deal qua prijs, maar mag de kamer niet meer geannuleerd worden.
Op de website van het hotel (en soms ook bij de hotelomschrijving op Booking.com) staat meestal wel hoe je er kunt komen vanaf het vliegveld. Sommige hotels bieden zelfs ook een gratis shuttleservice aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:19

Heb je het al rechtstreeks bij het hotel geprobeerd? Mijn ervaring is dat dat goedkoper is dan wanneer booking.com er tussen zit. Ticket via de luchtvaartmaatschappij en klaar.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:48

Mijn broer is vorig jaar op eigen gelegenheid naar de Azoren geweest en het is hem prima bevallen.
Via booking.com heb ik nog nooit geboekt, wel via ryanair en dan ook de accomodatie via de eigen website. Mijn doembeeld is ook altijd dat ik ergens in een vreemd land sta en niet meer van A naar B kom, maar dat is nog nooit gebeurd. Zal dus allemaal wel meevallen. Veel plezier alvast.