Gezocht: Georganiseerde wintersport (liefst all in)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Gezocht: Georganiseerde wintersport (liefst all in)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 12:38

Hallo bokkers,

Wintersport trekt mij al vanaf dat ik een klein meisje ben en ik droom altijd al van witte pistes en een snowboard onder me.
Nu is het dat zo dat ik nog nooit op een snowboard op ski's heb gestaan, maar ik hoop daar in Bottrop binnenkort verandering in te brengen.
Mijn vriendin heeft snowboard en ski lessen gegeven in Oostenrijk dus krijg ik binnenkort les van haar in een indoorhal.

Nu leek het me ook heel gaaf om een weekje georganiseerd op wintersport te gaan met meer jongeren.
Vorig jaar had ik met school de mogelijkheid om te gaan maar heb ik helaas nee gezegd ( tot de dag van vandaag nog steeds spijt).
Dus wie weet een leuke jongerenreis naar witte piste's, apre ski en warme chocomelk?
De eisen die ik stel is":
Onder de €800,00.
Het liefst met ontbijt en diner.
Het liefst met skimateriaal, skipas en een paar lessen.
Met de bus en niet met eigen vervoer.

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Een reis met alleenreizende jongeren is prima maar ik kan ook een vriendin zoeken die mee wil.
OF misschien een paar bokkers die mee willen?

Groetjes,
fionaf09

En om alvast weg te dromen:

Afbeelding

citroen

Re: Gezocht: Georganiseerde wintersport (liefst all in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:28

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:54

Kijk eens op snowjoy.nl
Zij bieden onder andere friendsreizen aan, heb daar nu 2x tussen gezeten als ski instructeur tijdens de kerstreis, is dus 4 dagen tussen kerst en oud en nieuw.
Ken de eigenaren van dit bedrijf ook persoonlijk, zijn hele vriendelijke mensen.
Vaak zijn het gezinnen, maar ook vrienden natuurlijk, hele leuke sfeer in de groep.
Je gaat met de bus, heen overdag, savonds lekker slapen en volgende dag weer fris op de piste, terug is meestal snachts.
Je word ingedeeld op niveau en hebt dan in de ochtend of middag les. Tussen de middag word meestal gezamenlijk bij een tentje op de piste gegeten. Op de derde avond is het meestal apres ski, dus niet heel de week.

Husk heeft echt alleen jongeren, maar is vaak ook vrij chaotisch, lessen zijn in grote groepen en het niveau is vaak een beetje jammer. Is een ervaring die ik zelf gezien heb op de piste.

Als je vragen hebt, vraag maar raak.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:38

citroen schreef:

Mambo.nl staat nog niks op voor dit jaar.
En husk ga ik even uitpluizen :) D

@fleurtjuhh: SNowjoy vind ik een wat apparte site, is dit ook als je alleen bent en geen eigen groep hebt ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:12

Een aanrader vind ik alpadventures.nl :-)
Ze hebben themareizen en is een kleine reisorganisatie die met een grote partij 'samenwerkt'. Je heb hierdoor de voordelen van een kleine en grote organisatie.
De Flaine snowtrip zou aan je wensen kunnen voldoen en wordt altijd gehouden eind Maart. Ik heb in de 5 jaar dat ik meega elk jaar bergen sneeuw (vers) en zon gehad. http://winter.alpadventures.com/themare ... e-snowtrip
Ontbijt en avondeten erbij zijn opties. Ontbijt is in de NLse brasserie, avondeten in de NLse kroeg.
Kamers zijn op indeling en er zijn verschillende varianten (4 persoons / 6 persoons, budget / comfort).
Skipas in inclusief, (prive)lessen kunnen zij regelen, materiaal gaat ook via hun en jij krijgt vouchers om alles op te kunnen halen.
Bus is een optie en dan ga je mee met Sunweb. Er zijn meestal zo'n 20 man die met de bus gaan van deze week.

De totale groep is meestal zo'n 50 á 60 personen. Sommige mensen doen heel erg mee met alles, terwijl anderen juist hun eigen gang gaan. Alles is mogelijk!

Overdag kun je samen skien, zijn er verschillende clinics die je kunt volgen en de eerste dag is er een verkenningstocht door het hele gebied etc.
De groep is heel gemeleerd: skiers, snowboarders, beginners en gevorderden

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 15:03

Bedankt voor de tips!

Intussen heb ik besloten met mijn schoonfamilie mee te gaan! Dus met kerst zit ik in de sneeuw ;D

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:29

Skitrip.nl of studentenwintersport. 375 voor skipas, bus, verblijf. Moet je nog wat eten en skispullen. Maar je blijft royaal onder de 800 euro.