Goedkoop parkeren Rotterdam the Hague Airport ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Goedkoop parkeren Rotterdam the Hague Airport ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:00

Wie weet waar je goedkoop kan staan met je auto in de buurt van Rotterdam the Hague Airport?

We vinden het absoluut niet erg om nog even een stukje de bus te pakken.
Ik las ergens dat je bv in de wijk Overschie (gratis) kan parkeren en dan de buslijn 33 pakken, maar ben hier totaal niet bekend mee.
Zijn hier bokkers die een goede tip hebben?

Onali

Re: Goedkoop parkeren Rotterdam the Hague Airport ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:01

Staat er niks op de website van het vliegveld zelf?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:03

Nee, alleen hun eigen parkeerplaatsen, opzich ook niet een wereldramp, maar als het voor minder kan zeg ik geen nee.
We hebben gelukkig (of eigenlijk jammer genoeg :') ) nog alle tijd, dus vond het wel een idee om even rond te kijken wat de goedkoopste oplossing is :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:39

Vlakbij de luchthaven zit P&R Meijersplein (naast de randstadrailhalte Meijersplein) waar je gratis kunt parkeren. Bus 50 brengt je in 8 minuten naar het vliegveld (€1,22 p.p. enkele reis), of 2,5km lopen :D Het terrein ligt echter in een industriegebied. Volgens de website van de gemeente is er toezicht (van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 21:30 en zaterdag van 07:00 tot 18:00 uur), maar ik zou daar persoonlijk mijn auto niet een week of langer laten staan omdat het een 'afgelegen' terrein is.

Via Google vond ik het volgende (maar zelf dus geen ervaring mee):
In het centrum van Rotterdam geldt betaald parkeren. Je kunt de auto wel gratis neerzetten in een buitenwijk van de stad. Kies een plek in de buurt van een halte van bus 33. Deze bus rijdt zeer frequent naar de luchthaven (dienstregeling en haltes). Je kunt je auto bijvoorbeeld kwijt in de buurt van De Lugt (kaart) of bij de Tweede Hogenbanweg (kaart) in de wijk Overschie. Uiteraard is het geheel op eigen risico om je auto op deze manier te parkeren. bron

Letizia

Re: Goedkoop parkeren Rotterdam the Hague Airport ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 21:12

Aah, bedankt x_spekkie_x!
Dat zal idd zo iets wezen als de wijk Overschie :)