Welke kampeerbestemming volgende week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Welke kampeerbestemming volgende week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:49

Hallo bokkers,

Terwijl iedereen waarschijnlijk lekker van de zon geniet ben ik even op zoek naar een vakantiebestemming. Ik wil graag samen met mijn vriend komende zondag voor een weekje weg, met de caravan, ik ben dus op zoek naar een staplaats.
We zitten al wat langer te kijken, maar wilde het even laten afhangen van het weer en de werkzaamheden van vriendlief (of we dus wel echt weg konden).

Ik zou graag naar Frankrijk gaan, naar Normandië bijvoorbeeld, maar de weersverwachting ziet er niet super uit daar.
We zouden het liefst naar het buitenland gaan (kunnen bij nood altijd nog in Nederland blijven natuurlijk) maar willen niet al te ver rijden. Het liefst niet verder als 700/800 km vanaf Utrecht.
We zouden graag dicht bij een strand/meer zitten, met een mooie omgeving waar leuke activiteiten/bezienswaardigheden zijn.

Heeft iemand voor ons ideeën?

chocobroodje

Re: Welke kampeerbestemming volgende week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:53

Omgeving Eiffel al eens gekeken? Is erg mooi en leuk om eens rond te zwerven net als luxemburg. Of deze camping is ook erg leuk, daar wilde lief en ik vorig jaar heen maar vanwege weer uiteindelijk heel ergens anders belandt. Weet niet wat het weer nu doet maar de camping blijft geweldig net als de omgeving:
http://www.steniole.com/

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:58

Eiffel is inderdaad aan te raden. Ik ben echt gek op de omgeving daar :) Helemaal mijn thuis.
Anders misschien Zuid-Frankrijk? Ik weet daar nog wel een camping voor je. Wij zijn daar twee keer heen geweest. Het strand is ongeveer een uurtje rijden, maar in de omgeving van de camping kan je je ook prima vermaken. Hele mooie streek :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:03

Ik zou heel graag naar Zuid-Frankrijk gaan maar met de caravan vinden wij dat echt te ver rijden voor een weekje. Hebben nog zitten kijken naar een vliegreis o.i.d. maar we zijn ook ons huis aan het verbouwen en kunnen er binnenkort wonen, dus t moet ook niet te prijzig worden. En dat is het wel in deze tijd...

Eiffel ga ik eens naar kijken, het klinkt leuk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:12

Nee moet je ook niet doen daar heb je niks aan, zuid frankrijk is echt te ver voor 1 week zeker met een caravan. Heb je een ACSI kaart? Of een ANWB keycard? Beidekosten rond de 10 euro maar geven wel recht op redelijk wat korting bij aangesloten campings. Wij hebben de ACSI kaart voor info kun je kijken op http://www.eurocampings.net/nl/europa/

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:15

Eifel-Camp Freilinger See C*****. Deze ligt in Blankenheim op een kleine afstand van het Freilingermeer. Freilingermeer is gratis toegang en daar gingen wij altijd heen zwemmen, strandje erbij, uit mijn hoofd gras/zand, maar het is al een hele tijd terug dat ik nog in de Eiffel woonde.

Zitten ook een heleboel campings in Gerolstein.

En een in Neuerburg met daarnaast een groot zwembad. Dat zwembad moet je dan volgens mij wel een apart kaartje voor kopen, maar dat vind ik het wel waard. Is een mooi, groot zwembad. Heb ik ook regelmatig gezwommen. Lekker zonnen op het gras en af en toe een duik nemen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 19:29

Bedankt voor de reacties. Ik ga de campings die jullie gaven even opzoeken.

Meer tips zijn nog welkom :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:26

Iemand nog een leuke tip voor Frankrijk of Belgie?