Ervaringen gezocht - Decathlon tas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Ervaringen gezocht - Decathlon tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:44

Dag reizende bokkers :D

Volgend jaar vertrek ik naar Thailand om daar 3 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik reis naar één plek, een eiland in de Thaise golf, om precies te zijn. Ik ga niet het hele land door trekken.

Om op het eiland te komen moet ik reizen met oa. vliegtuig, bus, boot en taxi. Vandaar dat ik op zoek ben naar een reistas die zowel als rugzak als "trolley" te gebruiken is. Zo kan ik de tas op mijn rug nemen wanneer ik mijn handen vrij moet hebben, maar kan ik hem achter me aan trekken als ik bijvoorbeeld op het vliegveld loop.

Nu kwam ik de volgende rugtas tegen:
http://www.decathlon.nl/tas-met-wieltjes-trek-f60-15-id_8173198.html

Het ding is betaalbaar en ziet er handig uit. Wat ik me echter afvraag is waar je de transportmodule in vredesnaam moet laten wanneer je de tas op je rug draagt? Is deze misschien op te bergen in de tas zelf?

Ik heb op internet nog geen reviews kunnen vinden, dus ben dringend op zoek naar iemand die ervaring heeft met deze tas..
Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:48

:)

voor zover ik kan zien niet, misschien andersom op de rugzak bevestigen met strapbandjes?
Laatst bijgewerkt door minikatje op 22-07-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:50

Oh ik zie al een filmpje hierboven. Ik vind hem niet zo heel groot eigenlijk en met deze rugzak moet je ook het gewicht van de stellage meenemen natuurlijk. Ik zat geloof ik max op 11 kilo met de backpack die ik had.
Ik heb zelf een maand rondgetrokken met een backpack. Moet zeggen dat ik dat ideaal vond hoor. Sowieso neem je alleen mee wat je echt nodig hebt en door de steun van de banden van de backpack en het goed dragen van bv het gewicht op de heupen heb ik heel wat afgelegd en vond ik het gewicht niet zwaar. Denk voor die paar keer dat je moet wisselen van vervoersmiddel het niet storend is om hem op je rug te pakken. Is mij in ieder geval 100% meegevallen.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 22-07-13 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:50

Sowieso verschillende merken en maten passen, want er zit enorm veel verschil in!
Aan de hand van dit in de beschrijving:
Citaat:
InhoudInhoud: 57 + 14 l / Afmeting gevulde rugzak 5,1 kg (incl. module met wieltjes)

kun je die transportmudule in je rugtas kwijt.
Persoonlijk zou ik deze tas veels te zwaar vinden, want ik neem max. 9 tot 12 kilo mee op reis.
Verder is 71 liter voor een vrouw echt een enorm grote tas. Ikzelf heb een 60 liter tas en die zit meestal voor 3/4 vol.

Verder is de tas enorm groot qua diepte tov je schouders, waardoor je continue achterover getrokken wordt.

Ik zou gaan voor of een tas met wieltjes of een rugtas en niet voor een combi van beiden.

W0PPY

Re: Ervaringen gezocht - Decathlon tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:57

bedankt Minikatje! Dat maakt al een hoop duidelijk duidelijk..
Adhv het filmpje vind ik hem inderdaad ook niet erg groot ChantalSmook.. En het ziet er ook niet uit alsof je de stellage in de tas kwijt kunt.

Steenbok12

Re: Ervaringen gezocht - Decathlon tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:08

Ja precies en jij moet voor 3 maanden spullen meenemen. Ik hoefde het maar voor een maandje. Ik vond het ideaal een grote backpack en dan een losse daypack. Met rondreizen hing ik die aan de voorkant aan mijn buik. Wat ik zelf fijn vond was dat mijn backpack in 2 aparte stukken opgedeeld was, of wat handig is een backpack nemen met een rits over de lange zijde. Omdat je alles anders boven elkaar stapeld. Stel je hebt net onderaan iets nodig dan hoef je niet alles leeg te halen. Tenzij je alles uit kan laaien in een kast eenmaal daar voor 3 maanden.
En als tip, koop een flightbag en een slotje zodat ze zeker niet in je backpack kunnen en je ook als je spullen achter laat je daar waardevolle spullen in kunt doen en hem kunt sluiten.