Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:51

Ik moet mijn verhaal even kwijt: ik,mijn vader, moeder, opa en oma zijn dinsdag vetrokeen naar denemarkeen, 1dag later gingen we verder reizen naar noorwegen met de boot. Onze hond vond dat best eng want ze is bang alleen, wij zijn daarom de hele tijd bij haar gebleven, anders ging het niet. Toen kwamen we aaan in noorwegen, met de auto reden we naar de douane, pasporten laten zien enz. Nou, zatten ddie meiden daar een beetje te gniffelen en toen zeiden ze datt het niet goed was:de hond was te laat ontwormt. Dzt kon niet dachten wij, op advies van onze da hebben we haar 9 dagen voor de reis laten ontwormen dat was namelijk een regel, het was max 10 dagen van te voren, blijkt dat het sinds mei veranderd is in max 5dagen vann te voren, onze hond die al zo.n grote en stressvole reis achter de rug had werd meegonem naar een da voor controle en daarna moet ze 24uur in quarantane blijven, en wij,mochten niet mee, en onze hond is alzo bang voor andere . We werden behandeld of als we een nummer waren, er waren 4 andere voor onsdie precies het zelfde hadden. Nu zijn wij onze hond kwijt, en het zou kunnen dat ze er een trauma aan over krijgt, dat ze niet meer alleeen durft te blijven en dat ze nu helemaal niemand meer vertrouwt. Vanovond om 9.30 moeten we 400km heen en 400km,terug o m haar op te halen. hahaehalen. Dat onze hond in beslag is genomen kostvoor 1 nacht en het wormenpilletje geven 730

Anoli

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:55

Zo dat is zeker even schrikken, maar ook wel een beetje slordig van de dierenarts dat hij dit niet wist.

Er is namelijk een site voor waar je op kan kijken welke eisen er gelden voor elk land in de wereld om dieren in te voeren. (weet die even niet meer uit mn hoofd) Wij hadden daar op de kliniek standaard een uitdraai van liggen :j

Ik hoop voor jullie dat je de hond vanavond weer mee mag nemen en hij er niet zoveel last van heeft.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:56

Jeetje wat belachelijk! Arm beestje! Veel sterkte en ik hoop dat ze hier niet veelschade aan overhoudt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:57

Euro. We hebben de da al gebeld en die snapt er ook niks van. ik heb de terugweg naar ons hotel alleen maar kunnen huilen, mensen als je met je hond naar noorwegen gaat pas dus goed op. Onze hele vakantie is verpest en onze hond nu ook. Noorwegen: never nooit meer voor ons
Laatst bijgewerkt door Nadia op 18-07-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leesbaarheid aangepast

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:58

Ik zou eens bij je DA aankloppen.
Uit je verhaal maak ik op dat die je het advies heeft gegeven?
Heb je er zelf nog research naar gedaan of ben je alleen uitgegaan van dat advies?
Veel succes!

Wel jammer dat je nu direct roept nooit meer naar Noorwegen te gaan.
Laat dit een les zijn om zelf dingen uit te zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:59

[***] schreef:
Noorwegen: never nooot meer voor ons

Dat je hond nu een dag in quarantaine zit is niet de schuld van Noorwegen he ;)

Heel rot, ik hoop dat je hond er rustig onder blijft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:00

Het is toch niet de schuld van Noorwegen :?
Het is jullie eigen verantwoording dat jullie hond voldoet aan alle eisen en dat jullie het niet zelf gecheckt hebben, maar blind op het oordeel van de DA bent meegegaan?

Het is natuurlijk ontzettend sneu voor je hond, maar mi is dit jullie eigen schuld.

geerke

belachelijk....en dan te bedenken hoeveel illegale dieren er gesmokkelt worden op vliegvelden in koffers...
Overdreven hoor.Voor een wormpil.
Ze zijn streng voor dieren maar mensen mogen gaan en staan waar ze willen met de meest besmettelijke ziektes.

SayaJones

Jeetje wat naar, arme hond :(:)
Kan het geen kwaad, 2 wormenkuren achter elkaar?

[edit, ts, wil je een kléin beetje letten op je spelling? Het is erg naar te lezen zo]
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 18-07-13 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:01

[***] schreef:

Ik vind dat een beetje kort door de bocht, zij hebben zich ook aan regels te houden. Als ze er één doorlaten die niet goed is wil de rest natuurlijk ook.

Ik vind het eigenlijk vooral slordig van jullie DA en ook een beetje van jullie zelf. Als je op zo'n vakantie gaat met je hond zoek je alles toch helemaal uit van tevoren zodat je zeker weet dat het goed gaat?

Erg banketstaaf voor jullie en voor de hond maar laat het een les zijn voor de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:02

De da heeft net no gekeken toen we hem belde maar hij kon het nergens vinden, ik hoopwel dat we de kosten vergoed krijgen, want dat is echt belachelijk 730 voor 1 macht, we haddrn zelfx een pil bij ons maar die mochten we niet geven, gewoon uitbuiting. Op internet stond ook overal max 10 we hadden alles gewoon goed geregeld

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:03

Delaja schreef:
[***] schreef:

Ik vind dat een beetje kort door de bocht, zij hebben zich ook aan regels te houden. Als ze er één doorlaten die niet goed is wil de rest natuurlijk ook.

Ik vind het eigenlijk vooral slordig van jullie DA en ook een beetje van jullie zelf. Als je op zo'n vakantie gaat met je hond zoek je alles toch helemaal uit van tevoren zodat je zeker weet dat het goed gaat?

Erg banketstaaf voor jullie en voor de hond maar laat het een les zijn voor de volgende keer.

wat ik vreemd vind is dat mensen zich gewoon mogen verplaatsen met besmettelijke aandoeningen,en voor dieren gelden strenge regels.Dat heb ik nooit begrepen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:05

[***] schreef:
De da heeft net no gekeken toen we hem belde maar hij kon het nergens vinden, ik hoopwel dat we de kosten vergoed krijgen, want dat is echt belachelijk 730 voor 1 macht, we haddrn zelfx een pil bij ons maar die mochten we niet geven, gewoon uitbuiting. Op internet stond ook overal max 10 we hadden alles gewoon goed geregeld

Moeten jullie 730 euro voor de hond betalen of is het jullie hotel kosten en de kosten voor de hond.

Zo'n land doet dit echt niet om jullie te pesten, maar om ziekten te voorkomen.
Als jij zegt dat het nergens te vinden is over die 5 dagen dan zou ik bij het ophalen van de hond eisen dat ze jullie dit zwart op wit laten zien. Maar ook gelijk vertellen waar jullie dit kunnen vinden (internet, Dierenarts, etc) dan weet je voor een volgende keer waar je moet kijken of de eisen zijn verandert.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:05

aaaaaaah wat sneu zeg. maar hoezo ontwormen?? dat wordt niet in het paspoort geregistreerd!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:06

geerke schreef:
belachelijk....en dan te bedenken hoeveel illegale dieren er gesmokkelt worden op vliegvelden in koffers...
Overdreven hoor.Voor een wormpil.
Ze zijn streng voor dieren maar mensen mogen gaan en staan waar ze willen met de meest besmettelijke ziektes.

Daar verbaas ik me ook altijd over, dieren die maanden afgezonderd worden of zelfs na vertrek hun eigen land niet meer terug in mogen en de mensen die in een week tijd de hele wereld over reizen en met jan en alleman in contact kunnen komen :?

Maar heel sneu voor jullie hondje, hopelijk is ze het snel weer vergeten en hebben jullie toch nog een leuke vakantie :(:)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:07

Oej heel vervelend om te lezen! Maar op deze site staan wel degelijk dat je binnen 120 tot 24 uur van te voren moet ontwormen.

http://www.licg.nl/x0/

Ik hoop dat je hond er niets aan overhoudt!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:07

geerke wat de regels voor mensen betreft ben ik het zeker met je eens maar in dit geval doet dat er niet echt toe? Het gaat hier om de regels voor de honden in Noorwegen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:08

http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
en
http://www.mattilsynet.no/language/engl ... orway.2297

ik snap niet dat je de schuld bij Noorwegen legt, en ook niet dat je ook nog eens de kosten vergoed wil zien (door wie?). Primair heeft hier de DA een steek laten vallen, het is op internet wel terug te vinden, al moet ik idd zeggen dat ik ook de 10 dagen termijn heb zien langs komen.

Ik hoop dat het is meegevallen voor de hond, en dat het toch een leuke vakantie wordt ondanks de vervelende start.

renep

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:09

Ontwormen voor een ander land dient in het papoort worden gezet door dieren arts. Voor engeland minimaal 48 uur voor grens overgang. En dus elke keer als we een weekje naar nederland gaan op de terugweg langs DA voor een wormpilletje en bij de kanaal tunnel aan de franse kant wordt dit gecontroleerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:10

Ylana

[***] schreef:
De da heeft net nog gekeken toen we hem belde maar hij kon het nergens vinden

Als ik 'hond ontwormen noorwegen' intik, krijg ik in de eerste werkbare link al te lezen;

Citaat:
Hierbij is iets veranderd: je hond moet binnen 120 uur tot 24 uur voor grensovergang door een dierenarts ontwormd worden met een middel dat Praziquantel of Epsiprantel bevat. Je dierenarts vult dit in het paspoort in, hierbij moet de datum en het gebruikte merk vermeld worden. Blijf je langer dan 28 dagen in Noorwegen dan moet de ontworming herhaald worden door een Noorse dierenarts. Hiermee vervalt dus de vroegere regel dat je hond binnen 10 dagen na grensovergang ontwormd moest worden.

*zie dat andere me al voorwaren*

Anoli

suuzepuus schreef:
aaaaaaah wat sneu zeg. maar hoezo ontwormen?? dat wordt niet in het paspoort geregistreerd!

Als je je hond meeneemt (of kat of fret) naar het buitenland gelden daar regels voor. Bij sommige landen moet je dus maximaal zoveel dagen van te voren ontwormen en dan na zoveel dagen (in het land van bestemming) nog een keer. Dat soort ontwormingen worden wel degelijk in het paspoort genoteerd :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:11

Lielle schreef:
http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
en
http://www.mattilsynet.no/language/engl ... orway.2297

ik snap niet dat je de schuld bij Noorwegen legt, en ook niet dat je ook nog eens de kosten vergoed wil zien (door wie?). Primair heeft hier de DA een steek laten vallen, het is op internet wel terug te vinden, al moet ik idd zeggen dat ik ook de 10 dagen termijn heb zien langs komen.

Ik hoop dat het is meegevallen voor de hond, en dat het toch een leuke vakantie wordt ondanks de vervelende start.

Het is sinds 'kort' aangepast... Maar blijkbaar zijn er dus nog websites die dit nog niet gedaan hebben (slordig). Maar dat ook de DA niet op de hoogte is: Dat is simpelweg slecht. DA heeft in dit geval verkeerd geadviseerd.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:12

Sharon_Jims schreef:
Oej heel vervelend om te lezen! Maar op deze site staan wel degelijk dat je binnen 120 tot 24 uur van te voren moet ontwormen.

http://www.licg.nl/x0/

Ik hoop dat je hond er niets aan overhoudt!

Nou daar heb je het dus...
in mijn ogen ligt de fout bij jullie en bij de dierenarts.

Dierenarts hoort zoiets te weten, maar jullie hebben de eindverantwoording en horen dit zelf ook te controleren.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:14