Vliegen of toch met de bus (singelvakantie)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Vliegen of toch met de bus (singelvakantie)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:21

Hoi Bokkers,

Twijfel, twijfel, twijfel; met de bus of met het vliegtuig naar Italie? Ik ga voor het eerst op een singlereis in Toscane begin augustus. Nu kan je daar heen met de bus of vliegen. Hoe laat de bus vertrekt is niet zeker, dit kan vrijdag in de ochtend zijn of later in de middag en de verwachting is dat je dan op zaterdagochtend op de plaats van bestemming aankomt. Geschatte reisduur is dus 17 uur in de bus. Zowel op de heen als terugweg slaap je dus in de bus.
Of je kan vliegen, zaterdag heen en zaterdag terug. Vanaf het vliegveld wordt het vervoer van/naar camping geregeld. Kosten zijn wel hoger dan met de bus. Garantie welke tijd je vliegt is niet te geven. Wel zeiden ze bij de informatielijn dat je ook eind van de middag kan aankomen, is dus wel een middag van vakantie weg.

Welke optie zouden jullie nemen?

L_iek

Re: Vliegen of toch met de bus (singelvakantie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:22

Vliegen. Ik vind het zoveel makkelijker en die extra kosten zijn dan maar jammer. Ik ben wel heel erg wagenziek dus vandaar dat de keus voor mij makkelijk te maken zou zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:23

Ik zou gaan vliegen als je de mogelijkheid hebt. Je weet dan niet hoe laat je aankomt, dat is vervelend, maar je komt er iig ook niet compleet geradbraakt aan door een super lange busreis..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:24

Heeft jouw specifieke reis een forum?
Misschien kun je daar vragen wat je reisgenoten doen :)
Wat ik wel merk is dat de busreizigers vaak meer naar elkaar toe trekken, omdat ze de busreis al samen gedaan hebben. (en voor het vliegen geldt hetzelfde)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:25

Hmm lastig. Wat Mootje zegt klopt wel, neem aan dat het allemaal single reizigers zijn?
Maar met een beetje pech zit je naast een heel vervelend of stinkend persoon ... en dan is 17 uur enorm lang...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:27

Vliegen. Zo'n busreis is vreselijk. Pijn in je rug, kont, nek. Overal. Plus dat je kans hebt dat je nog ziek wordt ook. En het is zonde van je tijd. Met het vliegtuig ben je er zo. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:50

Ik ben vorig jaar mei met de bus naar Toscane geweest, ik ging met mijn klasgenoten dus dat was super gezellig, maar écht, eens maar NOOIT meer.
Wij deden er zo'n 20 uur over (die geschatte 17 uur loopt altijd uit en nooit in) en op de heenweg slaap je natuurlijk helemaal niet, het uitzicht werd wel heel erg mooi om naar te kijken als je eenmaal in Italië bent trouwens! Wij kwamen 's ochtend aan (in Florence) en Toscane is zó mooi, maar je bent gewoon helemaal kapot omdat je zo'n eind in de bus hebt gezeten, heel erg zonde want de eerste dag denk je alleen maar "moe moe moe moe". Eerste dag heb je dus al bijna niks meer aan.
Daarnaast voelde ik me ontzettend vies in de bus, deed mijn hele lichaam pijn, was ik moe maar kon ik niet slapen, nee, echt nooit meer..

Ik zou écht gaan vliegen als je de kans hebt. Toscane is wel echt heel erg mooi trouwens, florence.. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:55

Vliegen! Net wat Maaike zegt, na zo'n lange busreis kom je helemaal gesloopt aan, dan ben je óók je 1e vakantiedag kwijt. Kun je beter fris en fruitig uit het vliegtuig stappen en nog de energie hebben om iets te ondernemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:01

[MW] > [BEU]

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:16

Vliegen. Ik heb een keer een busreis gedaan na praag. Dat doe ik nooit weer. Chauffeur was deels verdwaald dus we waren ook nog langer onderweg dan gepland daardoor o.a.

Vliegen moet je misschie wachte met inchecke maar je slaapt gewoon in een bed en zit niet uren in z'on bus.

Ik was met klasgenoten, maar als jij moet maar afwachten wie er allemaal in de bus zitten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:18

Als je het financieel gezien geen probleem is, zou ik zeker gaan vliegen. Maargoed ik heb dan ook een vreselijke hekel aan lange reizen dus dan is het een makkelijke keuze :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:24

Vliegen! Na zo'n lange busreis moet je eerst drie dagen bijkomen voor je lichaam uit de kreukels is. Dan hb je haast niks aan je vakantie.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:30

Vliegen, een busreis zou ik alleen echt doen als het niet anders kan. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:32

Als je vliegen kan, vliegen doen.
Bus is voor mij echt alleen een optie als het niet te lang duurt en alle andere optie te duur zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:34

Ik zou met de bus gaan. Heb hele erge vliegangst en al mijn reizen zijn met de bus geweest. Ik vind het helemaal niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:34

Ligt eraan wat voor bus het is. Ik ben dit jaar naar wintersport gegaan met een slaapbus. Die wordt dan tijdens de laatste avondstop omgebouwd. Dan slaap je echt een stuk meer als in een bus waar je stoel alleen wat naar achter kan. Ik kwam iig uitgerust aan op wintersport en terug thuis heb ik een hele dag saaie colleges ook met gemak overleefd.

En anders vliegen, maar ligt er ook weer aan hoeveel dat extra kost. Moet het wel in verhouding staan met hoe vlot je er dan bent en met evt. nadeel dat je pas laat op de zaterdag aankomt. Als het nog best veel verschilt zou ik gezellig de bus pakken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:36

Vliegen! Na 17 uur in welke vervoermiddel dan ook weet je niet meer hoe je zitten/hangen moet en ben je zo brak als een balletje.

esther25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:17

ik zou de bus nemen als het veel goedkoper is.. hangt natuurlijk af van je budget. ik ben momenteel door zuid amerika aan het reizen, zit dus ongeveer een keer per week wel een nachtje in de bus, en regelmatig 20 uur, ik vind dat het meevalt!:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:38

Als je toch voor de bus kiest: vraag 2 slaappilletjes aan je huisarts :) ik ben ooit eens met mn ex op zo'n busreis naar italie geweest en hij was van te voren naar zn huisarts gegaan, het verhaal uitgelegd en 2 pillletjes meegekregen (1 voor heen, 1 voor terug. Maar we hebben er allebei een genomen op de heenweg en daar nieuwe voor de terugweg gehaald, die overigens veel minder goed werkte maar oke).
Heb ong 8 uur lang als een roosje geslapen, en wakker geworden zonder een centje pijn, geen stijfe nek enz. Echt ideaal.