Welke bestemming zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Welke bestemming zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:31

Elk jaar gaan we met een groep van circa 17 personen op wintersport. Ik ben nu op zoek naar een ski gebied waar wij komende winter naar toe kunnen. Aangezien het nu lekker weer wordt buiten, is dit het ultieme moment om te denken over een wintersport.

Wensen:
- groot gebied, geschikt voor beginners, gevorderden en alles er tussen in
- betaalbaar
- (enkele) restaurants waar we met z'n allen terecht kunnen
- leuke après ski

Kirchberg, Gerlos en Flachau zijn bekend. Ik ben nu op zoek naar andere leuke gebieden. Dus, wie roept?!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:24

Misschien is het gebied Portes du Soleil wel wat. Je hebt daar oa de dorpjes Avoriaz, Chatel en Morzine.
Ik heb destijds stukje van Chatel afgezeten, maar als ik weer zou gaan zou ik Morzine wel een leuke optie vinden. Je kunt dan namelijk 2 kanten uit (aan beide kanten van het dorp een gebied).

Apres ski is er ongetwijfeld ook, maar geen ervaring mee.
http://winternl.morzine-avoriaz.com/dom ... oleil.html

Ook een erg mooi gebied: Solden. Daar kun je iig goed apres skien en je kunt er errrrg mooi skien!
http://www.soelden.com/main/NL/SD/WI/sk ... index.html

4EverHobbes

Re: Welke bestemming zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:27

Dolomieten, Italië. Sella Ronda is fantastisch, het Aosta dal is leuk. Gebied is enorm uitgebreid en je kunt er echt flinke tochten maken zonder dezelfde pistes mee te pakken.
Apres ski heb ik leuke ervaringen mee, alleen vond ik de lokale bevolking niet zo aardig. En het eten is er lekker!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:27

Ik ben pas één keer op wintersport geweest, maar mijn vriend al vaker. Wij zijn naar Solden geweest. Je kan daar altijd skieen in het winterseizoen (hoog), voor zowel beginners als gevorderd. Zeker bovenop de berg is het erg mooi (en bovenop kan je ook voor de blauwe piste kiezen, maar ik als beginnend skiër, vond sommige stukjes wel heel spannend hoor). Waar je met de gondel bovenkomt heb je 2 zeer lange/brede pistes waar beginners goed kunnen oefenen :j

Het gebied is ook echt erg groot!

Genoeg grote restaurants waar je terecht kan :j

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:32

Eerlijk gezegd zelf nog nooit op wintersport geweest maar mijn vriend gaat al jaren met zijn vrienden een week en met familie een week naar Val Thorens en ze hebben het altijd onwijs naar hun zin als ik de verhalen mag geloven.
Zijn vrienden zijn rond de 20-25 jaar, en met zijn familie is de jongste net 4 geworden en de oudste rond de 45 jaar. Dus voor iedereen geschikt :P

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 10:37

Bedankt allemaal! Jullie noemen gebieden waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. Top! Ik gooi ze in de groep.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:49

Saint Sorlin d'Arves hoor je ook vaak als bestemming voor groepsreizen van alle leeftijden :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:28

Ik woon midden in een skigebied in het iets verdere maar stuk rustigere en betaalbaardere Osttirol.
Het skigebied Kals/Matrei is volgens mijn man (ik ski zelf niet) leuk voor beginners en gevorderden en het uitzicht is prachtig.
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/goldried

Matrei en Kals zijn in de winter verbonden door pistes en skiliften. In Kals kun je tot in het dal skieen in Matrei niet helemaal. In Matrei is meer te doen en zijn meer winkels (en woon ik). Kals is rustiger en op 1 supermarkt en wat restaurants na (en mijn paarden) is er niks, maar kun je wel het hele winterseizoen tot in het dorp (Grossdorf) skieen.

Zoek je hoempa muziek en drukte dan zit je hier niet op je plek, maar als je van wat rustiger houdt zonder wachttijden, mooi uitzicht en goed en betaalbaar uit eten etc. zit je hier perfect.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:09

Hoch Fugen.
Meerdere bergen en leuke dorpjes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:50

Niet om het een of ander maar ben je niet rijkelijk laat om met zo'n grote groep te boeken? Wij hebben 2 maanden geleden geboekt voor een groep van tien en hadden nauwelijkks keus want alles was al vol!
Dat is overigens meestal al zo. Dus ik zou snel kijken ;)

Saalbach-hinterglemm is aan te raden of anders de grote gebieden in frankrijk. La plagne, avoriaz, st jean d'arves etc :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:03

Tot nu toe boekten we elke keer rond september, dus we zijn vroeger dan anders. Maaf zal de gang er even achter zetten.

Bedankt voor alle tips!