Veerse Meer -> kwallen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Veerse Meer -> kwallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:30

Op dagen als deze mag ik graag een beetje in het Veerse Meer rondspartelen, samen met hondlief.
Dit jaar ben ik er echter pas tot mn kuiten in geweest, om heel hard terug te gaan ivm kwallen. Maar in mijn geheugen horen er helemaal geen kwallen in te zitten!?

Waar zijn de kwalvrije stukken, en zijn er ook nog stukken zonder aanlijnplicht? Oranjeplaat was altijd favoriet maar daar is nu geen lol meer te beleven met dat nieuwe park en de aanlijnzooi....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:37

Zit er helaas weer helemaal vol mee, was vroeger afgesloten van de zee maar toen werd het een vieze stinkende put met een diepe trog voor de afsluiting.
Sinds het weer open is zit het ook weer vol met kwallen, krabben en al het andere zut.

Heb er wel eens met de boot gevaren dat het oppervlak een witte waas was van de kwallen :=

Edit; met de hond weet ik niet, kom er niet zo vaak meer, ga nu vooral richting Vlissingen en Borssele met de hond.
Ik zou er even op googlen. Volgens mij moeten ze tegenwoordig langs de oevers het gehele jaar aan de lijn.

delerium

Re: Veerse Meer -> kwallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:41

oh ieuw, het is pas 2 jaar terug dat ik zonder nadenken er zo in sprong. Nooit kwallen tegengekomen, krabben wel, maar geen kwallen... En krabben zijn akelig, maar die blijven tenminste op de bodem. No way dat ik met kwallen ga zwemmen :=

Lolleke

Re: Veerse Meer -> kwallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:42

Tzja ze doen niet veel hoor..zijn een beetje sticky! Hihi. Hangt ook af van hoe hard het waait en waar de wind heen staat. Het meer is groot en kwallen zwemmen tegen de wind in.
Dus als het westenwind is, zul je ze aan de oostoevers meer tegenkomen.

Beetje een paar goede plekjes uitzoeken, dan heb je er niet zo veel last van.

En beestjes kom je altijd tegen! Hihi.