Gran Canaria, dolfijnen zwemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gran Canaria, dolfijnen zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:56

Aangezien ik over een weekje naar Gran Canaria vlieg, ben ik eens op internet rond aan het speuren wat daar zoal te zien is. Nu las ik ergens iets over dolfijnen tochten. Maar aangezien ik heel graag een keer met dolfijnen zou willen zwemmen, vroeg ik me af of dat op het eiland ook kan.

En weten jullie voor de rest nog een paar leuke dingen om te doen/ te bezichtigen voor een jong stel. Dus museums etc vallen al af omdat we daar allebei niet van houden.

Dieselpaard

Re: Gran Canaria, dolfijnen zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:03

Ik ben er wel een aantal keer geweest, maar ik heb nog nooit gehoord over dat je met dolfijnen kunt zwemmen. Dolfijnen tochten klinkt mij meer in de oren als: we gaan varen en hopen dat we dolfijnen tegen komen ;)
Het is voor mij een aantal jaar geleden, met mijn ouders, dus ik heb geen goede ideeën voor jullie. Ik weet wel dat wij een karttocht door de bergen hebben gedaan. Moet je wel je rijbewijs voor hebben en wat warms aantrekken. Verder zijn er dierentuinen en grote zwembaden...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:09

Het is echt een heeel gaaf eiland! Culturele dingen zou ik zo niet echt weten, maar de natuur is prachtig.

Wij hebben ook een dolfijnentocht gedaan (met een catamaran een flinke vaartocht maken, we hebben echt ontzettend veel dolfijnen gezien, maar ook schildpadden en gek genoeg zelfs een walvis). Verder hebben we een kamelentocht door de bergen gedaan, een jeeptocht door de bergen (deze vond ik heel bijzonder, je kwam echt op de meest afgelegen, mooie plekken) en met de taxi heel het eiland overgecrost om zoveel mogelijk dorpjes etc. te zien. De stranden zijn ook prachtig, maar dit hebben wij niet echt gedaan, aangezien ik het echt niet trek om keilang in de felle zon te liggen :=

Ik zou het niet meteen weten of je kunt zwemmen met dolfijnen, wel weet ik dat ze met goed weer de toeristen op die catamaran de kans geven om in het water te duiken tussen de dolfijnen :') no way dat ik dat gedurfd zou hebben. Bij ons was er teveel wind trouwens. Als je via een reisbureau gaat, kan je het misschien daar vragen? Of bij de receptie van je park/hotel?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:09

http://www.kidsvakantiegids.nl/dolfijnen-gran-canaria

Hier staan een paar parken waar je kunt zwemmen met dolfijnen. Verder heb je inderdaad boottochten (die je beter van te voren kunt boeken via internet, stuk goedkoper heb ik mij laten vertellen!)

Weet niet precies waar je naartoe gaat op Gran Canaria, maar eenmaal per week heb je in Maspalomas markt.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:10

Ik ga dit volgen.. Over 5 weken ga ik ook naar Gran Canaria toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:13

Aah dankje! Ik ga naar Playa del ingles.

De dingen die VogeltjeM verteld zijn we eigenlijk naar op zoek!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:14

Zwemmen met dolfijnen zou ik ook zo niet weten, wel inderdaad de boottochten. Hebben wij vorig jaar ook gedaan en was erg leuk! We zagen steeds een groep van 4, daarnaast ook nog een zeeschildpad, vliegende vissen en twee walvissen vanuit de verte.
Jeepsafari is ook super tof. Dan ben je een hele dag weg, offroad door de bergen heen crossen, onderweg zwemmen en uiteraard een hapje eten. Je komt wel volledig gezandstraald terug, maar is het absoluut waard :D

Kamelentocht kon je er bij boeken, maar ik vond die beestjes een beetje zielig. Niet gedaan dus.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:06

Van zwemmen met dolfijnen weet ik ook niks op Gran Canaria volgens mij kan dat daar sowieso niet.... Wel kan je met de catamaran de oceaan op en met een beetje geluk zie je dan wel dolfijnen en andere dieren.
Wat Mars al zegt is de jeepsafari echt de moeite waard, maar dan moet je wel errug goed smeren met een hoge factor want je verbrand wel erg snel (ik had zelfs een brandblaar).
Je krijgt tijdens de jeepsafari ook de gelegenheid om in een meer te zwemmen, bij de grootte tussenstop krijg je eten (kip) en krijg je de gelegenheid om ik meende voor 10 euro op een kameel te rijden!

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:37

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:41

Leuk lekker naar Gran Canaria, geniet ervan.

Ik zou de dolfijnen maar laten voor wat het is, als het gaat erom met ze te zwemmen. Ik las ergens dat ze er van gestresst raken en agressief werden.

Er is een dolfijn bovenop een zwemmer geland met opzet omdat die dolfijn het zat werd, zoiets.

Ik weet het niet precies meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:00

Aahhzoo. Goed dat ik dat weet. Dan gaan we alleen met de boot kijken :)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:07

Ik heb 2 jaar geleden ook een boottocht gemaakt vanuit gran canaria. Ook veel dolfijnen gezien en 2 walvissen!
Daarnaast de overtocht gemaakt naar tenerife en daar het loropark bezocht. Dat was ook echt een leuke dag, mooie dierentuin met veel shows, oa orka.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:08

raad je af om met dolfijnen die in gevangenschap leven te gaan zwemmen. dolfijnen kunnen veel hebben, maar als het te druk wordt naar hun zin zijn ze in staat om zich eigen dood te zwemmen. is geen fabeltje, want ik heb het zelf meegemaakt in domunicaans republiek.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:10

Er is een rumfabriek op het eiland, schijnt erg leuk te zijn om daar te kijken. Moet je wel ff vragen hoe laat ze die rondleiding doen, wij waren toen te laat. De honingrum is erg lekker!!

Dunas de maspalomas is ook wel leuk. Wij hebben toen ook een dag een auto gehuurd en het eiland over gecruised. Bizar om te zien hoeveel de noord en zuidkant van het eiland verschillen.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:13

Ik ben op dolfijnentocht geweest in Gran Canaria 2 jaar geleden. Was volgens mij in Porto Rico waar we opstapte. Grote boot, ver de zee op. De dolfijnen zwommen rond de boot, super gaaf om te zien!
Maaaaar je moet niet zeeziek zijn.. Ik ben nog nooit zeeziek geweest maar de boot maakte op een gegeven moment klappen van een meter of 3/4 naar beneden door de golven.

Ik heb 4 jaar geleden in Gran Canaria met zeeleeuwen gezwommen. Ook een super gave ervaring! Was in het waterpark waarvan ik de naam even vergeten ben. Maar 2 jaar geleden toen ik er weer was, was het er al niet meer volgens mij.

Waar in Gran Canaria ga je naar toe? Geniet er in ieder geval van!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:35

paardje1983 schreef:
raad je af om met dolfijnen die in gevangenschap leven te gaan zwemmen. dolfijnen kunnen veel hebben, maar als het te druk wordt naar hun zin zijn ze in staat om zich eigen dood te zwemmen. is geen fabeltje, want ik heb het zelf meegemaakt in domunicaans republiek.

Ik geloof dat dit het was geweest wat ik ergens had gelezen en ook over dat een dolfijn met opzet iemand had verwond door bovenop te springen, dat waren allemaal dolfijnen in gevangenschap.

Een walvis of dolfijnensafari is altijd gaaf en prachtig en ze hebben zelf de keuze om weg te zwemmen en of dichtbij te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:51

Tik ook maar eens in op google: dolphin + cove + japan. Dan kan je zien hoe ze eigenlijk aan die dolfijnen komen die rondzwemmen in de parken. Denk niet dat je daarna nog met dolfijnen wil zwemmen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:57

Liek_ schreef:
Tik ook maar eens in op google: dolphin + cove + japan. Dan kan je zien hoe ze eigenlijk aan die dolfijnen komen die rondzwemmen in de parken. Denk niet dat je daarna nog met dolfijnen wil zwemmen.

Dat is ook zoiets vreselijks en heel krom: heel veel worden er vermoord en dan gaan er wat dolfijnen naar de dierenparken omdat het zulke leuke dieren zijn? als het zulke leuke dieren zijn en goede publiekstrekkers, waarom dan hele kudden dolfijnen uitmoorden?

Walgelijk gewoon.