Over een week of drie, ga ik samen met mijn gezin en aanhang naar een camping in Italië. De camping ligt in de regio Umbrië, stadje is Tuoro del Trasimeno, ligt aan het meer.
We gaan er met de auto naar toe, mijn moeder is vorig jaar in de buurt geweest van deze camping en is toen naar Rome geweest met de Trein. Ik weet dat 1 dag Rome eigenlijk te kort is, maar dit jaar ga ik ook graag naar Rome toe.
Nu hoorde ik vandaag dat ze vorig jaar voor haar, haar man en mijn zusje 210 euro kwijt was aan de trein, dus 70 euro per persoon! Ik vind dat echt veel te veel en ik vraag mij af of dit wel klopt. Nu heb ik op de Italiaanse treinmaatschappij gekeken en ik kan een eind komen, maar dan houd mijn Italiaanse taalbegrip op! Wie kan mij helpen en kan mij vertellen of de prijs echt 70 euro per persoon is? Als wij met zijn achten naar Rome zouden gaan, betekend dat 580 euro voor een dag! Ik denk dat dat met de auto veel goedkoper kan, al zit je dan met parkeren. Wie kan mij vertellen of er in Rome of evt net buiten het centrum een parkeerplaats is, met de metro oid vanaf daar naar het centrum vind ik geen probleem.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen! Het liefst gaan we met de trein zodat er niet gereden hoeft te worden met de auto, aangezien je daar ook weer een dag loopt etc!
Bedankt voor het lezen, hopelijk kan iemand mij helpen!
Helaas is mijn italiaanse collega uit Umbrië nu op veldwerk, anders had ze je vast kunnen helpen. Succes!
Mootje
Geplaatst: 09-07-13 12:02
Het invullen is alles behalve lastig
Treinkaartje tweede klas kost 14.10 voor één volwassene voor de heenweg Treinrit is 3.22 uur, 6.34 weg vanaf het station bij de camping is 9.56 op Roma Termini met 1x overstappen. Laatste mogelijkheid terug is 18.15 vanaf Termini. 22.07 terug bij het station bij de camping. Dit kaartje kost 10.30 p.p.
Aha nu zie ik pas dat ie in het Engels kan! Ik zie ook dat hoe later je vertrekt, hoe duurder het kaartje wordt. Mootje bedankt voor de precieze informatie! Ik neem het even over om te vergelijken!
Geen dank Veel plezier iig! Als je naar een bepaalde attractie wil, raad ik je aan om de kaartjes via internet te kopen, zodat je niet in de rij voor de musea hoeft te staan!