Safaripark Beekse Bergen, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Safaripark Beekse Bergen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:31

Omdat ik binnenkort een paar dagen naar mijn broertje ga in Nijmegen, willen we graag eens naar Safaripark Beekse Bergen.
Wie is hier al eens eerder geweest en op welke manier is het het leukste? Met je eigen auto of met de bus mee? Of misschien met de boot of de wandeltocht? We willen wel de meeste dieren zien natuurlijk. Hoe hebben jullie dit gedaan en was het leuk?

Nessa

Re: Safaripark Beekse Bergen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:36

Ik werk er :+
Met de bus krijg je ook info van de ranger en ook spulletjes worden er doorgegeven.
Vind het beide leuk. Houd er wel rekening mee dat het in de bus erg warm kan worden.
Straks met 30 graden is het echt bijna niet meer te doen. Dan zou ik gewoon met de auto gaan.

Je mag overigens álles doen met je kaartje ;)
Wandelen zou ik ook zeker doen, veel dieren die daar staan die je anders niet tegenkomt.

Ik vind het natuurlijk een super park :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:38

Oh leuk, inside information :D
Dat van de warme bus is wel fijn dat je dat even meld. Ik zit dan liever in een koele auto.
Is het park ook erg groot? Dat je er zeg maar binnen 2 uur doorheen gelopen bent of is het groter?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:39

Ja met de bus is inderdaad erg leuk! Je krijgt erg veel informatie. En door het park lopen is ook leuk. Je ziet dan inderdaad weer heel andere dieren. Ik moet zelf zeggen dat ik de boot niet zó spectaculair vond. Maar dat is wel al weer een aantal jaren geleden, dus kan zijn dat het nu anders is.

Ik vond het ook altijd een heel leuk park!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:40

ik heb daar een project gedaan voor school, we hebben een verrijking gemaakt voor de lippenberen.
was superleuk, en een heel leuk park :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:42

het park is 120 hectare. De wandelroute is 4 km in totaal.
in 2 uur moet je vrij vlot doorlopen. Je kunt er ook voor kiezen om het in stukken te doen.
Bijv het onderste 'rondje' doen, dan met de auto/bus/boot. Aan de andere kant van het park parkeren/uitstappen. Bovenste rondje doen (roofvogelshow meepakken?) Dan met de bus/auto terug (boot zou ik dan niet doen als je die al gedaan hebt, zelfde route).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:44

Ah ok. Bedankt voor de info. Parkeer je je auto dan weer buiten het park of is er in het park een aparte parkeerplaats voor mensen die er met de auto doorheen willen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen :D
Ik ga de site ook nog even uitgebreid doorspitten :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:49

in het park is er halverwege de route een parkeerplaats.
Ook bij het begin is er op ons terrein een parkeerplaats. Vanaf daar kun je dus het park in :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:26

Ik ben nog nooit met de bus geweest. Ik ben er vorig jaar wel nog geweest. Hebben toen en de auto en de wandel safari gedaan. Heel leuk. Wel vind ik t jammer dat je niet meer bij de leeuwen/tijgers kan komen met de auto zo als dat vroeger wel kon. Maar opzich begrijp ik die keus wel heel erg goed...

In italie kon dat wel...En neus aan neus staan met alleen een auto raampje er tussen is toch ook niet ideaal

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:45

Gewoon alle safari's doen! Kan makkelijk in 1 dag. Zou wel de auto pakken ipv de bus, kan je alles o je gemak bekijken.

Ik heb altijd het park in 2 uur gezien, maar ik heb ook al jaren een abonnement en veel dingen sla ik over als ik ze niet kan fotograferen. Maar als "nieuweling" kan je er zeker een paar uur op lopenn :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:36

Beekse Bergen is leuk. De giraffen likken wel aan auto's en kunnen daarmee je lak beschadigen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 14:44

raket schreef:
Beekse Bergen is leuk. De giraffen likken wel aan auto's en kunnen daarmee je lak beschadigen.

Ach, het is toch niet mijn auto O:)
Hopelijk is het niet zo druk dat je alleen maar in de file staat tijdens de auto/bustour? Dat zou wel jammer zijn -O-

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:46

Je kan er wel voorbij rijden vaak :) Helaas zijn er ook auto's die niet nadenken aan de auto's om hun heen, die parkeren bijv. hun auto midden op de weg :?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:47

Ben er 1 keer geweest! Was erg leuk.

Ook warm, dus de dieren deden vrijwel niks haha.

Wij hebben toen alles gedaan, lopend, auto, bus en boot. Was allemaal erg leuk omdat je elke keer weer andere dingen ziet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:52

Wij zijn laatst ook geweest, hadden vrijkaartjes en blij toe.. Had het anders echt zonde geld gevonden.
Wij vonden het een behoorlijke tegenvaller, erg weinig dieren die je echt goed kon zien bij de autosafari ( alleen de giraffes vonden wij erg grappig, had verwacht op meer stukken zo 'tussen' de dieren te rijden/zijn.) en de looproute was niet veel anders dan alle andere dierentuinen. Dus voor ons was t 1x en niet weer. :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:59

Ik vind het wel leuk daar. Als je niet van een warme bus houd, zou ik lekker inderdaad met de auto gaan.
wel ben ik het eens met hierboven. Het valt tegen, alleen de giraffen liepen bij ons echt bij de auto
Ik heb ook nog een foto trouwens!

Hier stond wel een hele rij :+
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 15:01

roxiie schreef:
Wij zijn laatst ook geweest, hadden vrijkaartjes en blij toe.. Had het anders echt zonde geld gevonden.
Wij vonden het een behoorlijke tegenvaller, erg weinig dieren die je echt goed kon zien bij de autosafari ( alleen de giraffes vonden wij erg grappig, had verwacht op meer stukken zo 'tussen' de dieren te rijden/zijn.) en de looproute was niet veel anders dan alle andere dierentuinen. Dus voor ons was t 1x en niet weer. :)

Wat jammer zeg!
Ik ben wel gek op Afrika, dus ik denk dat de dieren etc mij wel aanspreken.