Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:54

Zijn er hier bokkers die wel eens in Japan geweest zijn? Ik ga volgend jaar *\o/* en ben al helemaal aan het orienteren!

Waar zijn julli allemaal geweest? Was het makkelijk een beetje betaalbare hotels te vinden?

Katja

Re: Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:54

Hotels zijn volgens mij behoorlijk aan de prijs in Japan. Ik zou voor de grote steden zeker overwegen om een op Airbnb te kijken.
In Columbus Magazine #38 stond een leuk artikel over budget reizen door Japan. Misschien de moeite waard om die te bestellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:29

Ik ben er nog niet geweest, echter wil ik er al 6 jaar heen maar zit ik met financiën en niemand die echt mee wil. Dat is voornamelijk mijn probleem .. En ik heb voornamelijk ook Fotografie interesses, plus zou ik graag een 'gids' willen die vloeiend Japans spreekt gezien ik heel graag veel van de cultuur mee wil krijgen en niet die 'standaard toeristen dingen'. Maarja .. vind dat maar eens :P

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:33

Nog nooit heen geweest nee, maar kriebel echt wel. Maar eigenlijk heb ik kriebels wel voor meer Aziatische landen. Ik hou van de cultuur en ik raak niet uitgekeken op alles wat er te zien valt..

Het enige jammere is dan wel weer dat alle Aziatische mannen zo klein zijn XD
/ja, ik zit van top tot teen onder gedompeld.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:36

Nou ja, ik heb een Aziatische ex en dat was echt niet alles .. Zelf heb ik naast Japan ook weinig met veel landen, China, Taiwan, Vietnam trekken mij allemaal weinig, maar Japan vind ik gewoon zo interessant. De cultuur, de gewoontes, de taal, het land zelf. Veel mensen 'kennen' het vanwege de Anime of Manga cultuur maar dat interesseert mij echt heel erg weinig eerlijk gezegd.

Mijn favoriete Japanese band komt in september eindelijk naar Europa, dus ik ga in September naar Dortmund om ze live te zien na 6 jaar wachten, dus dat word echt janken denk ik :') Verder wil ik heel graag m'n minor Japans gaan doen en als het even kan stage in het buitenland, met grote voorkeur naar Japan. M'n HBO studie gaat in oktober 10 dagen naar Japan, helaas kan ik als 'nieuwe' student niet meer mee, anders had ik 't echt wel geweten .. Ik wil zo graag.

Ik heb me destijds wel heel erg georiënteerd in Japan qua hotels etc. Waar je naar kan kijken zijn Japanse 'Ryokan' huizen, dit zijn gasthuizen wat naar mijn idee qua prijs nog wel redelijk te doen was. Verder heb je die capsule hotels, echter word dit vooral gebruikt door (Japanse) zakenmannen en hebben niet veel capsule hotels vrouwen afdelingen, maar als ze die wel hebben is het qua prijzen ook best te doen! :) Hier heb ik zelf trouwens ook al eens een keer naar zitten kijken; http://www.sakura-hotel.co.jp/. Schijnt ook erg goed te zijn :)

Verder in Japan, tja. Tokyo zelf zou ik zowieso Akihibara (electro) en Harajuku (Harajuku Bridge) bezoeken. Takeshita Dori is wel een van de meest 'beroemde' plekken wat dat betreft en in Harajuku zit ook Shibuya 109, een groot warenhuis. Je hebt veel 100 yen stores, naast Harajuku station zit er eentje van 5 verdiepingen (!) waar ik zelf heel graag heen zou willen als ik er toch ben. Verder heb je ook het standbeeld van Hachi (de film met de Shiba Inu hond) naast een van de metrostations, echter ben ik heel even vergeten welke.
Uiteten gaan in Japan kan je zo duur maken als dat je zelf wilt eigenlijk. Veel tentjes zijn vrij goedkoop, maar je hebt ook enorm dure restaurants ertussen zitten. Ik heb destijds een YouTube filmpje gezien waarop ze de restaurants aanraden met 'gele borden en zwarte letters' ... ( :') ) die als het goed is ook ergens naast Harajuku station schijnen te zitten. Sushi is er natuurlijk ook in allerlei soorten, maten en prijzen te krijgen :P Daarnaast heb je ook gewoon de McDonalds etc in Japan, echter serveren ze daar wel wat andere dingen dan wat je hier in Nederland gewend bent natuurlijk. Er zijn ook 7-Eleven stores, dit zijn stores die ook in Amerika voorkomen volgens mij, dus daar vind je wat meer 'normaal' gerelateerde dingen dan in de andere stores. De metro is trouwens wel een wat andere ervaring dan in de andere landen. Hoewel Japan over het algemeen een vrij veilig land is om heen te gaan worden er in de metro nog wel eens .. vergrijpingen gedaan. Ze hebben hier wel een oplossing voor, er zijn namelijk 'enkel vrouw' coupes in de metro's, om dat soort dingen te voorkomen. Vergeet ook vooral niet de uitgebreide varianten Kit-Kat te proeven als je er toch bent :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:28

Japan.. Staat ook al jaren erg hoog op mijn wishlist, maar helaas nog niet gedaan.
Even een stipje, ervaringen en ideen vind ik altijd leuk.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:36

Ik heb er 14 maanden gewoond en gewerkt in themapark Huis ten Bosch nabij Nagasaki.

Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is een bezoek aan Hiroshima en het museum en herdenkingspark daar. Dat raad ik echt iedereen aan, zo indrukwekkend.
En verder maakt het bijna niet uit waar je komt. Alles is bijzonder daar als je daar voor een paar weken bent, want het is zo´n andere wereld!
Laatst bijgewerkt door Nickas op 10-07-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:39

Mijn zusje zit sinds Maart in Japan en blijft daar tot Januari. Zal als ik thuisben meer vertellen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:59

Ik ben er een maand geweest. Tokyo, Shizuoka, Okazaki, Osaka, Kyoto, Nara (een onverwacht hoogtepunt!), Hiroshima (ook een hoogtepunt, of liever dieptepunt, nog nooit heeft een museum zo'n indruk op me gemaakt, heb er huilend rondgelopen) en Hiyajima (de befaamde tori in het water), Nikko, en het noordelijk deel van Honshu, o.a. Hirosaki. Het was november, in Kyoto werden de bladeren net bruin, in Tokyo was het 20-25 C, in Hirosaki lag een dik pak sneeuw en in het nationaal park waar we kwamen werd geskied! Da's natuurlijk wel vragen om verkouden te worden!

Tja, alles in Japan was een ervaring. Heb overnacht in westerse vier en vijf sterren hotels, maar ook traditionele ryokans. Eentje in Nikko, eentje in het noorden, en eentje in een gehucht genaamd Nishiura, waar ze werkelijk waar nog nooit een caucasian hadden gehad als gast. Beetje freaky hoe zeer er daar tegen ons op werd opgekeken. ;-) Overigens ook de mooiste ryokan ervaring, een onsen op een soort van balkon, met uitkijk over de baai. Lig je daar in je naakie in de buitenlucht naar schepen te koekeloeren. ;-) Van de ryokans heb ik geen idee van wat de overnachtingskosten waren (gelukkig), maar die zullen behoorlijk zijn geweest, alleen de maaltijden al waren van die ontelbaar-veel-gangen Japanse stijl diners. Je hebt dan ook een eigen Japanse kamer, met tatami matten e.d. Dat slapen was niet mijn ding, ik was blij dat ik steeds ergens een tweede matras vandaan kon smokkelen, want als je niet gewend bent op een harde grond te slapen... ouch. Moet toegeven dat ik elke keer weer blij was een normaal bed te zien in het volgende westerse hotel.

In Tokyo vond ik Akiba (Akihabara) en Shinjuku erg leuk, en Shibuya met de 'scramble crossing' is wel een highlight, vooral 's avonds. In Osaka zit ook een Akiba-achtig deel, naam ontgaat me even.

Japan is ZO anders dan Nederland. Het beleefsheidsgehalte is soms gewoon eng, maar van het keurig in de rij wachten kan menig mens nog wat leren. :-) En vergeet niet een stapel visitekaartjes mee te nemen! Grootste fout die ik gemaakt heb, ik dacht dat ik dat echt niet nodig zou hebben, maar je slaat een enorme flater als je ze niet bij je hebt.
Laatst bijgewerkt door Dallista op 10-07-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:01

Nickas schreef:
Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is een bezoek aan Hiroshima en het museum en herdenkingspark daar. Dat raad ik echt iedereen aan, zo indrukwekkend.

Wat je zegt. _/-\o_

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:27

Oja, Nara... dat was één van de plekken waar ik heel graag heen wilde. Was ook heel erg mooi!

Eigenlijk moet je van tevoren bedenken wat je zelf echt graag zou willen zien en of dat een beetje bereisbaar is in de tijd dat je er bent. Ik heb zelf grofweg midden en zuid japan gezien, maar wil graag nog een keer terug voor het noorden (Tokio en hoger) Vrijwel alle plekken zijn de moeite waard, echt.
Dus wat dat betreft hoef je je daar niet druk om te maken. Je gaat zeker een topreis maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:25

Wat een reacties :D

We hebben hier al echt voorpret, zijn alles aan het uitdenken wat we willen doen. We vliegen heen op Tokyo, want ik wil voor we gaan rondreizen een nieuwe camera kopen :+ en die zijn daar goedkoper :D

En dan vanaf Tokyo naar het westen en zuiden :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:53

Nara, daar zit ook dat verlaten pretpark toch? Nara Dreamland? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:54

Je hebt ook een verlaten pretpark in de buurt van Hiroshima, de voorloper van Huis ten Bosch: Holland Village

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:05

Nara Dreamland is de grootste volgens mij, heb laatst een website bekeken van iemand die al die verlaten dingen bezoekt enzo :) Je had ook allemaal verlaten hotels, en ook een compleet verlaten eiland, maar ben heel eventjes de naam kwijt, was van Mitsubishi in de jaren 50/60 volgens mij? Deel van een .. James Bond film is erop gebasseerd.

Ook alle culturele dingen hierboven lijken me super interessant en vooral aangrijpend. Ik zou zelf ook heel graag een Shrine bezoeken, lijkt me ook indrukwekkend. Er is zo'n enorm cultuur vershil maar dat is juist wat mij zo trekt in het land. En de Shiba Inu's, hihihi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:07

Ja Shiba's <3

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:13

Holland Village zit vlakbij Nagasaki. Dat is nu een spookpark :P Huis ten Bosch draait nog wel maar dat is behalve het Nederlandse uiterlijk proberen ze het nu meer 'Europees' te laten zijn door Franse/Duitse etc. themafeesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:15

Is Holland Village een beetje makkelijk te bereiken? (Het verlaten zegmaar). Ik had al ergens iets gevonden om er op de fiets heen te gaan, maar ik kan er amper wat over vinden op google :+

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:29

Het ligt niet echt centraal ofzo. Huis ten Bosch heeft een eigen treinstation bijv. maar rond Holland Village is niets. Je kan er ook niet in, het is goed afgesloten en van buitenaf zie je alleen wat molentjes. Misschien moet je daar geen reisdoel van maken... Japan heeft mooiere plekjes dan dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:31

Hmm als het echt goed afgesloten is is dat geen goed idee.. :)

HtB willen we sowieso wel naar toe :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:40

Huis ten Bosch is zo bizar! Nederland in het kwadraat met bergjes op de achtergrond. Ik heb 14 maanden in de nagebouwde stallen van Paleis het Loo gewoond. Zou er graag nog eens willen kijken alhoewel alle paarden waarmee ik gewerkt hebt er niet meer zijn. Voorheen hadden ze alleen maar Friese paarden maar die zijn allemaal weggegaan toen het paardengedeelte werd overgenomen door Japanners.
Er is nog wel een Nederlandse fietsenmaker op het park ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:12

Courses schreef:
Ik zou zelf ook heel graag een Shrine bezoeken.<3

Nou, het zou me verbazen als je een bezoek aan Japan kunt maken *zonder* shinto shrines (en Bhuddist tempels) te bezoeken, je struikelt er werkelijk over, ze zijn overal! Van giga complexen tot kleine huis shrines. De een nog mooier dan de ander.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:30

True haha :P Ik ben echt benieuwd!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:04

Pff, van mij ook een wens inderdaad. Het land van de akita, ik moet ook zeggen dat dat 1 van de redenen is om er heen te willen. En verder gewoon het verschil in cultuur. Dat laatste maakt wel dat ik het spannend vind e uit blijf stellen. Het is echt echt heel anders, ik heb geen idee waar te beginnen..