en ben al helemaal aan het orienteren!Waar zijn julli allemaal geweest? Was het makkelijk een beetje betaalbare hotels te vinden?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ben al helemaal aan het orienteren!
Verder wil ik heel graag m'n minor Japans gaan doen en als het even kan stage in het buitenland, met grote voorkeur naar Japan. M'n HBO studie gaat in oktober 10 dagen naar Japan, helaas kan ik als 'nieuwe' student niet meer mee, anders had ik 't echt wel geweten .. Ik wil zo graag.
Hier heb ik zelf trouwens ook al eens een keer naar zitten kijken; http://www.sakura-hotel.co.jp/. Schijnt ook erg goed te zijn 
) die als het goed is ook ergens naast Harajuku station schijnen te zitten. Sushi is er natuurlijk ook in allerlei soorten, maten en prijzen te krijgen
Daarnaast heb je ook gewoon de McDonalds etc in Japan, echter serveren ze daar wel wat andere dingen dan wat je hier in Nederland gewend bent natuurlijk. Er zijn ook 7-Eleven stores, dit zijn stores die ook in Amerika voorkomen volgens mij, dus daar vind je wat meer 'normaal' gerelateerde dingen dan in de andere stores. De metro is trouwens wel een wat andere ervaring dan in de andere landen. Hoewel Japan over het algemeen een vrij veilig land is om heen te gaan worden er in de metro nog wel eens .. vergrijpingen gedaan. Ze hebben hier wel een oplossing voor, er zijn namelijk 'enkel vrouw' coupes in de metro's, om dat soort dingen te voorkomen. Vergeet ook vooral niet de uitgebreide varianten Kit-Kat te proeven als je er toch bent
Overigens ook de mooiste ryokan ervaring, een onsen op een soort van balkon, met uitkijk over de baai. Lig je daar in je naakie in de buitenlucht naar schepen te koekeloeren.
Van de ryokans heb ik geen idee van wat de overnachtingskosten waren (gelukkig), maar die zullen behoorlijk zijn geweest, alleen de maaltijden al waren van die ontelbaar-veel-gangen Japanse stijl diners. Je hebt dan ook een eigen Japanse kamer, met tatami matten e.d. Dat slapen was niet mijn ding, ik was blij dat ik steeds ergens een tweede matras vandaan kon smokkelen, want als je niet gewend bent op een harde grond te slapen... ouch. Moet toegeven dat ik elke keer weer blij was een normaal bed te zien in het volgende westerse hotel.
En vergeet niet een stapel visitekaartjes mee te nemen! Grootste fout die ik gemaakt heb, ik dacht dat ik dat echt niet nodig zou hebben, maar je slaat een enorme flater als je ze niet bij je hebt. 
en die zijn daar goedkoper 
Je had ook allemaal verlaten hotels, en ook een compleet verlaten eiland, maar ben heel eventjes de naam kwijt, was van Mitsubishi in de jaren 50/60 volgens mij? Deel van een .. James Bond film is erop gebasseerd.
Courses schreef:Ik zou zelf ook heel graag een Shrine bezoeken.
Ik ben echt benieuwd!