Tunesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:14

Hoi bokkers!

Ik en mijn vriend gaan eind augustus/begin september voor 8 dagen naar Tunesië, de plaats Hammamet. {:} Nu zijn wij allebei geen mensen die 8 dagen aan een zwembad/stand liggen en ook wel wat van bijv. steden willen zien.

Zijn er mensen misschien al geweest en tips hebben wat we kunnen doen? We willen sowieso al 1 dag naar Tunis toe.

Ik hoor graag de tips van jullie! :D

Tierania_

Re: Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:21

Ik heb gister ook geboekt voor volgende week zaterdag. Dus ben ook wel benieuwd! :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:29

Ik ben er vorig jaar augustus geweest. Was toen net ramadan, mensen waren daardoor (en door de hitte) erg sloom.
Wij zaten in Hammamet Yasmine (Laico Hammamet).
Excursie die we hebben gedaan was een tweedaagse, heel veel in de bus zitten maar absoluut de moeite waard. Deze zal je ongetwijfeld aangeboden krijgen. Aanrader!
Ik heb geen behoefte om terug te gaan, leuk om gezien te hebben maar het werkt op mij niet verslavend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:38

Je zit een beetje aan de onderkant van het schiereiland hé? Je hebt daar een plaatsje waar ze Star Wars hebben gefilmd. Daar kun je naar toe, althans wij konden dat vanuit ons hotel :+

Maar je moet wel Frans of Duits kunnen, want standaard Engels als excursietaal is daar nog niet echt gewoon.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 02:05

Wij zitten niet op het eiland. Denk dat jij het stadje Midoun bedoelt? Dat wilde wij namelijk eerst, maar omdat we ook dingen wilde gaan bekijken leek ons dit plaatsje beter (de hotels zijn daar trouwens wel super mooi). Het plaatsje Midoun ligt namelijk wel op dat eilandje. Wij zitten schuinonder (rechterkant) Tunis, wel aan de zee-kant. :)

Spreken ze bij geen enkele excursie Engels? En is het met taxi een beetje te doen van plaats naar plaats of is dat af te raden?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 03:10

Bij mijn excursies spraken ze gewoon Engels hoor..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:03

Sommige wel, maar (bij mij) bij de meeste helaas niet. Ik zou eerder voor een reis van t hotel kiezen dan een taxi.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:37

Bij die van mij helaas ook niet. Werd eerst in een groep met allemaal Fransen gedumpt, ook fijn dat de reisleiding dat even zegt als je boekt.. en uit 'coulantie' kregen we maar liefst 10% korting op de tweede excursie in 't Duits :+

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 11:05

Hmm. Goed om te weten en om na te vragen. Is iemand toevallig een keer in Tunis geweest? En wat zijn daar de leuke dingen om te zien? En eventuele andere leuke excursies? :)

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:20

Ik ga ook eind augustus naar Hammamet, dus ik blijf dit even volgen! Ik hoorde dat er een excursie met een quad is door de Sahara. Dat lijkt mij ook wel leuk om mee te maken.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:20

Tunis is zeker leuk om te gaan zien, de medina, maar ook de buitenstadjes Carthago, Sidi bou Said en La Marsa. De woestijn is een flink stuk rijden, eventueel is dat met een tweedaagse excursie wel te doen. Hier vanaf Djerba (dat eilandje ;) ) worden excursies gewoon altijd door een Nederlandstalige gids begeleid, apart dat dat vanaf Hammamet niet het geval is! De woestijn is vanaf Djerba weer beter te bereiken, en er zijn ook mooie excursies naar berberstadjes in de bergen vanaf hier, ik denk niet dat dat vanaf Hammamet te doen is want dat wordt dan wel heel erg ver. Hammamet als stad is ook leuk om te zien, verder kan je geloof ik nog een excursie naar natuurbaden oid boeken vanaf daar.

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:59

wij gaan deze vakantie naar Het Royal Kenz hotel in port el kantaoui. wij zijn nog nooit eerder in Tunesie geweest.
Heeft iemand misschien ervaring met het hotel of is in Port el kantaoui geweest en weet of er veel te doen is ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:01

wij hebben daar echt veel gedaan wat me echt is bijgebleven is een rondreis van 2 dagen door heel het land heen. was super mooi. en de moeite waard. en de kosten vielen enorm mee. weet zo de prijs natuurlijk niet meer is alweer 3 jaar geleden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:41

Ben ook een keer in Kantaoui geweest (hotel was club mouradi el a kantaoui). Was op zich wel een leuke vakantie, maar wel een duidelijke resortvakantie. De terrasjes zijn wel leuk, op een kameel rondhobbelen vond ik wel leuk. Maar verder heeft het eerlijk gezegd mijn hart ook niet gestolen. Vond er vrij weinig te beleven. Al is het een belangrijke noot dat mijn reisgenote onderweg haar portemonnee kwijt is geraakt en we dus extreem low-budget moesten blijven. Was ook niet heel bevorderlijk voor de sfeer... Dus mijn visie is wel gekleurd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:27

maar weinig te beleven wat heb je dan ondernomen? er is namelijk van alles te zien op het eiland hoor. en enorm veel te doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:04

ik ga dit even volgen.
wij willen eind september/begin oktober 8 dagen all-in gaan maar we weten nog niet waar.
van de 8 dagen willen we er 6 zonnen :') en maar 2 uitstapjes gaan maken.
verder gewoon echt relaxen. we hebben in mei al een 'doe' vakantie gehad in Ierland (rete gaaf en als je geen zon vakantie zoekt zou ik daar heen gaan) en nu willen we toch nog een zon vakantie.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:16

Ik heb gisteren ook geboekt en ga eind augustus met een vriendin naar Djerba.
Vroeger ben ik al eens naar Tabarka gegaan maar nu is het een heel andere kant.

@ Zitouna: Welke excursies kun je vanuit Djerba (Zarsis) zeker aanraden voor ons? Is er daar mogelijkheid tot paardrijden in de buurt?... Alvast bedankt :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:42

Oh Tabarka moet ook prachtig zijn he Witwi? Vanuit Djerba zou ik zeker aanraden een excursie naar de woestijn (Ksar Ghilene of Douz, of een tweedaagse naar Tozeur) of naar de berberstadjes Tataouine/Chenini te maken. Op het eiland zelf zijn er wat leuke stadjes te bezoeken, zoals Midoun, Houmt Souk en Guellala. Paardrijden kan bij ons :) heb een linkje naar de website in m'n onderschrift en ook een linkje naar de facebook pagina met veel foto's..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:46

Bij de meeste hotels aan de kust van Djerba wordt je doodgegooid met excursies als paardrijden, motorrijden e.d. :P Je wordt vanzelf vastgeklampt op het strand/aan het zwembad :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 00:28

Bedankt voor de tips! Iemand toevallig nog andere tips over welke excursies in de buurt van Hammamet te don zijn? Of eventuele ervaringen?

@Zitouna is het vanaf Hammamet ook mogelijk om de woestijn in te gaan of is dat wel erg ver?

Ik wil ook graag naar de haven in Yasmine, schijnt heel erg gezellig te zijn met allemaal winkels enzo. :) kan iemand mij vertellen of het "oude" Hammamet leuk is? Dus niet bij de haven maar een stukje omhoog?

Wij willen alleen geen twee daagse excursies doen, omdat wij er maar 8 dagen zijn.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:30

Bedankt voor de tips Zitouna! Hier ben ik al heel wat mee :-)
Ik ga jou linkje eens bekijken.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:28

Ik ben zondag terug gekomen. Wij zaten tussen Sousse en Monastir. Hebben alleen quad gereden. Van de reisorganisatie krijg je een hele lijst wat je allemaal voor excursies kan doen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:34

Ik ben er voor jaren terug geweest en daar zien ze me nooit meer terug. Hotel was goed. Zaten ook tussen sousse en monastir in. Geef alleen een gouden tip: GA ALS MEISJE ZIJNDE NIET ALLEEN EROP UIT! Die heren daar hebben oog voor meisjes die er alleen lopen.Heb er zelf ervaring mee gehad .

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:48

_Kellyy schreef:
Hmm. Goed om te weten en om na te vragen. Is iemand toevallig een keer in Tunis geweest? En wat zijn daar de leuke dingen om te zien? En eventuele andere leuke excursies? :)

Het oude Hammamet is wel leuk voor een dagje. :j

Tip voor wat betreft Tunis: trek een shirtje met mouwtjes aan en een broek tot aan je knieën.
Ik had dat dus niet en voelde me er echt niet prettig. Er waren zelfs mannen in auto's die ons gingen volgen..

Maargoed, dat was de dag voordat er vorig jaar die aanslagen werden gepleegd dus de sfeer was sowieso grimmig.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:52

Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee! :j
Is Yasmine Hammamet ook leuk? :)