Gardameer, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Gardameer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 08:47

Van de zomer gaan wij heerlijk naar het Gardameer.
Reisboekje gekocht en al lekker aan het kijken wat we leuk vinden om te gaan doen.
Maar probleem van de reisgidsen is dat iedereen die dingen gaat doen...

En aangezien ik niet zo hou van in polonaise langs een bezienswaardigheid wandelen ben ik op zoek naar leuke andere tips.

Waar zijn jullie toevallig tegenaan gelopen waarvan je denkt DAT MOET JE DOEN/ZIEN!
Leuke restaurantjes, wandelingen etc. Alle leuke ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt!

Irene_vZ

Re: Gardameer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:57

Hier een tip! Wij zijn regelmatig bij het Gardameer geweest en verbleven vaak in het dorpje 'Limone sul Garda'. Heel schattig dorpje maar wel commercieel. Vanuit Limone kun je de Brasa Schlucht rijden. Dit is een tochtje de berg op. Halverwege vind je hier een familierestaurant (Brasa), daar kun je enorm lekker eten! Elke keer als wij er zijn zitten er alleen Italiaanse families, en dat is meestal een goed teken.

Vanaf Limone ben je zo in Riva, een iets grotere stad. Ook kun je het meer oversteken naar de Monte Baldo, de hoogste berg bij het Gardameer. Deze kun je op.

Veel plezier bij het Gardameer! Het is echt een hele leuke omgeving.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 09:23

Kijk dat zijn de tips die ik zocht!!!
Hoe lang is die wandeling bij Brasa Schlucht? En die bij Monte Baldo?
Ze mogen namelijk niet al te lang zijn want hebben een kleintje van paar maanden die in de draagdoek mee gaat en als het dan uuuuren lopen is wordt het wat zwaar hihi...

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:28

Irene_vZ schreef:
Hier een tip! Wij zijn regelmatig bij het Gardameer geweest en verbleven vaak in het dorpje 'Limone sul Garda'. Heel schattig dorpje maar wel commercieel. Vanuit Limone kun je de Brasa Schlucht rijden. Dit is een tochtje de berg op. Halverwege vind je hier een familierestaurant (Brasa), daar kun je enorm lekker eten! Elke keer als wij er zijn zitten er alleen Italiaanse families, en dat is meestal een goed teken.

Vanaf Limone ben je zo in Riva, een iets grotere stad. Ook kun je het meer oversteken naar de Monte Baldo, de hoogste berg bij het Gardameer. Deze kun je op.

Veel plezier bij het Gardameer! Het is echt een hele leuke omgeving.

toevallig hebben wij daar vorig jaar ook gegeten!
echt een aanrader, god wat baal ik dat we dit jaar niet gaan.
Wij stonden bij het dorpje Lasize, op een camping spiaggia d'oro erg leuke camping !

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:37

laulau85 schreef:
Kijk dat zijn de tips die ik zocht!!!
Hoe lang is die wandeling bij Brasa Schlucht? En die bij Monte Baldo?
Ze mogen namelijk niet al te lang zijn want hebben een kleintje van paar maanden die in de draagdoek mee gaat en als het dan uuuuren lopen is wordt het wat zwaar hihi...

Naar Brasa is niet echt een wandeling, meer een autotochtje: http://www.gardafriends.com/gardameer-b ... -schlucht/
Geen idee of er wandeltochten naar toe gaan, vast wel!

Maar vooral het restaurantje is aan te raden! Je kunt onderweg naar boven wel op verschillende plekken stilstaan om van het uitzicht te genieten.

Bij de Monte Baldo is wel goed te wandelen! Je gaat omhoog met een skilift en eenmaal boven is het uitzicht ook fantastisch!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:39

Oke helemaal top :D

Heb al zo veel zin om te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:41

De Noordkant van het gardameer is een stuk minder toeristisch dan de zuidkant.
Daar zijn ook bergen en kun je dus prachtig wandelen/mountainbiken etc.
En het weer is er net zo lekker :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:44

Juliettex schreef:
Wij stonden bij het dorpje Lasize, op een camping spiaggia d'oro erg leuke camping !

Leuk om te horen dat die camping nog altijd bestaat!
In mijn jeugd kwamen we hier een aantal jaren achtereen en denk nog altijd met groot plezier aan die vakanties terug. Laatste keer dat ik hier was was ik 13 volgens mij, dus dat is 20 jaar geleden :)
Was toentertijd een geweldige camping voor zowel volwassenen als voor kinderen.

Sorry TS, tips heb ik dus niet voor je, daar is het te lang geleden voor voor mij :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:01

Houd er wel rekening dat het op de Monte Baldo behoorlijk koud kan zijn terwijl het "beneden" gewoon lekker warm is.
Vorig jaar aardig wat mensen gezien met kleine kinderen die het echt te koud hadden (met blauwe lippen en bibberen) omdat ze in hun dunne zomerkleren liepen.