Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 09:19

Hoi

Zoals de titel al doet vermoeden... Willen we naar Thailand gaan.

Wie is hier geweest/gaat hierheen?
Waar boeken jullie?
Welke periode?

Enz enz

Het gaat om 2014 :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:10

Er is een [BEU] Thailand 2013, maar daar is het helaas al een poos stil, maar vind je evt. wel al tips voor jullie reis in 2014.

Ik vertrek over 19 dagen voor een maand naar Thailand om daar alleen te gaan backpacken.
Nog geen ervaringen dus, wel al genoeg positieve berichten gehoord en gelezen :))

Welke periode gaan jullie en hoe lang? :)

Ik heb enkel 2 nachten Bangkok geboekt en zie verder wel waar ik uitkom. Uiteraard wel al bekeken wat ik graag zou willen doen, maar omdat ik vooral niet wil gaan haasten zal het een selectie worden, afhankelijk van het weer en de mensen die ik ontmoet en waar je dan misschien mee samen reist :j

Op m'n wish-list staan sowieso:
- Chiang Mai
- Khao Sok National Park
- Koh Phangan en/of Koh Tao + tripje naar Ang Thong National Marine Park
- Erawan Falls
- Sukkhothai of Ayyuthaya

Kijk er echt enorm naar uit :):)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:02

We willen rond maart gaan :j

Mossje_bobb

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:16

Ik ben 2 jaar geleden naar Thailand geweest. Het was superleuk en mooi. Ik ben eerst naar Bangkok geweest daarna naar Chang mai, daarna rondgereist in de gouden driehoek en daarna ben ik naar koh samui geweest (eiland). In changmai gingen we door die hoge bomen heen ook wel Jungle Flight. Dat vond ik heel leuk en in bangkok gingen we fietsne met Ko van Kessel (ik weet niet hoe je het schrijft) dat is ook heel leuk om te doen, maar ga dan nie op zondag want dan is het heel druk. Ook vond ik se nachtbazaar in Changmai heel leuk. Op Koh Samui kon je heerlijk uitrusten.

citroen

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:47

Ik ben er 3 jaar geleden geweest! We hebben een rondreis gemaakt via fox reizen! ( 16 daagse rondreis Noord Thailand. Was super gaaf! We zijn van Bangkok naar Kanchanaburi ( Riverkwai ) gegaan, toen door naar Ayutthaya, Chiang Rai, Chaing Mai en toen met de nacht trein terug naar Bangkok en van daar weer naar Jomtien ( Naast pattaya gelegen ) voor 10 dagen strand.

Wat wil je er gaan doen? Groepsrondreis, backpacken, strand vakantie?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:51

Ik ben ongeveer 2 maanden in thailand geweest tijdens een rondreis door ZO-Azie :D
Boek vooral weinig van te voren, alles is daar makkelijk te regelen. Koop een simkaartje bij de 7 eleven en je kan in de bus wat nummers uit je lonely planet bellen. En kom je overdag ergens aan is dat vaak niet eens nodig!

Mijn highlights;
Pai! Heel leuk hippiestadje
Chaing Mai, erg leuk voor massage/thai boks/kook cursussen
Koh Payam, rustig maar gezellig eilandje aan de westkust. Regenseizoen is er veel dicht
Koh Lipe <3 ik had daar nog veeeeel langer willen blijven! Was er alleen maar heb me prima vermaakt. Superlieve locals, enorm mooi snorkelen en leuke barretjes aan het strand

Kies vooral voor de westkust een goeie tijd van het jaar uit, tijdens de regenmaande is veel dicht en rijden er minder bussen en ferries.
Als je verder nog vragen heb over plekjes waar je heen wilt, praktische info of leuke hotels enzo, let me know!