voor het eerst (16j) samen met vriend weekend in Parijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

voor het eerst (16j) samen met vriend weekend in Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 02:46

Hallo bokkers,
Allereerst bedankt voor het lezen!
Ik ben gister enorm verrast. .wij passen af en toe op het huis van mijn schoonouders en als soort van "bedankje" kregen we wel een heel gaaf iets!! _/-\o_ .
Mijn vriend en ik gaan namelijk 3 a 4 dagen naar Parijs! Het is de eerste keer dat ik sowieso weekend met hem wegga naar ander land uberhaupt tevens ook eerste keer dat ik zonder "begleiding" ( ouders of zoals metwerkweek in de 3de met school) naar ander land ga.
Ik ben razend enthousiast en zenuwachtig :') wat moet ik mee ed.
We gaan in 1 van de dagen ook nog is naar Disney (later samen besloten)
Sorry ik moest even enthousiasme kwijt *\o/*
Ik heb er super veel zin in en ben mijn ouders dankbaar dat het überhaupt mag.. (ik ben nogsteeds hun "kleine" meisje" dusdit soort dingen had ik niet verwacht ; wat het natuurlijk nog meer een verassing maakt!)
Geeft een goed gevoel als ze vertrouwen hebben in mij en mijn vriend natuurlijk, maargoed kunnen ze in ons ook absoluut wel hebben.

Een reactie zou heel leuk zijn! Mischien nog tips wat absoluut meemoet in de koffer of mooie bezienswaardigheden in stadzelf waar we kijkje moeten nemen?
Groetjes Elin

Winged

Re: voor het eerst (16j) samen met vriend weekend in Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:43

Een paar goede stevige schoenen :D (hakjes en Parijs gaan niet overal even goed samen)
Natuurlijk de hotspots: Eiffeltoren, Versailles, Notre Dame, Sacre Coeur, Montmarte, 't Louvre... Begraafplaats Père Lachaise...

Ligt er ook heel erg aan wat jou interesseert denk ik :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:46

ik ga dit even volgen. ik wil héél graag, lees echt héél héél graag nog eens naar parijs. helaas heeft vriendlief een hekel aan franse mensen en die kan je daar niet ontwijken :') dus even vriendlief nog overtuigen. gezien hij ook een hekel aan pretparkjes heeft slaan we disney helaas dan ook over :(

maar inderdaad. goede stevige schoenen. zeker als je veel gaat wandelen.

ik heb zelf alle belangrijke documenten id kaart, bankpas even ingescand en naar mezelf gemaild zodat je als je je portomonee kwijt zou zijn altijd digitaal iets hebt)

verder foto camera, warme kleding of zonnige kleding afhankelijk van daar de temeratuur.
verder een stads plattegrondje. en die dan thuis alvast bekijken en aankruisen wat je graag wilt zien :j

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:54

Parijs is fantastisch, ben er vorige jaar geweest met mijn inmiddels exvriendje.
Natuurlijk de plekken die al genoemd zijn maar wat ook heel gaaf is zijn de catacomben, is wel lang in de rij staan maar heel interessant.
Stevige schoenen is inderdaad handig, met de metro kun je wel echt overal komen, dat is wel fijn:)
Denk er wel om dat veel mensen je geld uit de zakken willen kloppen.. Wij hebben een karikatuur laten maken, bleek vet duur te zijn. Gelukkig had vriendlief weinig geld op zak dus hebben we flink kunnen afdingen maar toch..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:02

Ik wil binnenkort ook weer een midweekje Parijs, ben er nu twee keer geweest en kan niet wachten tot ik weer kan <3

wat tips;
- Paris Visite, dat is een kaart waarmee je een aantal dagen onbeperkt met het ov kunt. Ontzettend handig aangezien je met de metro op veel plekken kan komen! [kost je nog geen 10 euro per dag]
- Maak van te voren een lijstje met de dingen die je wil zien en welk metrostation daarbij hoort. Scheelt een hele hoop gezoek daar in Parijs zelf.
- Zorg inderdaad dat je je spullen goed bij je houdt.
- En inderdaad wat hierboven staat met die karikatuur, van te voren een prijs afspreken! Heb ik destijds ook gedaan, scheelt een hele hoop gedoe achteraf.

Verder echt ontzettend veel plezier daar!

Edit; oh en nog een tip, bij de Sacre Couer stonden [destijds] veel verkopers met armbandjes, laat ze deze armbandjes niet om je arm doen! Dan moet je ze betalen, en het is echt 15 euro voor een stukje touw ahah.
Oh en mocht je van die kleine Eiffeltorentjes ofzo willen kopen van verkopers, ga lekker afdingen! En als ze niet lager willen gewoon weglopen, komen ze vanzelf achter je aan om het vervolgens toch te verkopen voor jouw prijs. :Y)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:14

er lopen idd erg veel straatverkopers in parijs, vooral bij de eiffeltoren, sacre couer etc.
we waren afgelopen mei met heel 5 havo, en gingen flink afdingen, op een gegeven moment zelfs 3 sleutelhangers voor een snoepje :')

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:32

Als je Frans niet al te best is.. een Aanwijswoordenboek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:39

Macarons en taartjes eten bij Laduree!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:45

De straatverkopers staan er allemaal illegaal, nou geloof ik niet dat de politie toeristen aan gaat houden maar gewoon even ter informatie.

Verder wat vinden jullie leuk/interessant?
Als jullie van musea houden zou ik zeker er voor zorgen dat je je id kaart/paspoort op zak hebt, voor Europese inwoners onder de 25 jaar zijn namelijk bijna alle musea gratis, en ook bij de Eifeltoren krijg je korting onder de 25 jaar.
Op Google zijn plattegrondjes van de metro te vinden, is erg makkelijk.
Versaille is nog wel een eindje rijden, zou niet gelijk mijn eerste keus zijn om heen te gaan.
Barbesse is ook leuk, wel druk en veel straatverkopers. Een rondvaart op de Bateau Mouches is ook leuk.
Les Invalides (Napoleon) is ook mooi.
Rue de Rivoli en Champs Elysees zijn natuurlijk ook leuk. Als je langs Le Grand Palais loopt is het leuk om even naar binnen te gluren (aan de kant waar je aan de overkant Le petit Palais ziet) het glazen dak is prachtig! (net als de koepel in Galeries de la Fayette).

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:10

Wat een tips allemaal echt top! Ik maak maar gewoon een lijst wat allemaal mee moet :=

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:31

Ik weet niet op welke dagen jullie gaan, maar het Louvre is gesloten op dinsdag. Kwamen wij achter toen we voor een dichtr deur stonden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:40

Ik zou geen dag disney doen... 3 dagen Parijs is weinig hoor, zeker als je alles wilt zien :))