Umbrië, wat mogen we absoluut niet missen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Umbrië, wat mogen we absoluut niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:38

Hoi allemaal,

Volgende week vertrekken mijn vriend en ik voor in ieder geval 1 week naar Umbrië, Italië :) We zitten op een camping in Preci, net boven Spoleto en Norcia. We willen er 2, misschien zelfs 3 dagen op rijden en hebben daar dus een eigen auto.

Ik heb al enorm veel ingelezen en dingen opgeschreven, maar het zijn er zo veel, dat ik niet meer weet wat we nu echt niet over mogen slaan. Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die er zijn geweest en kunnen zeggen wat nou écht de hoogtepunten zijn. Ik wil in ieder geval naar de Monti Sibilinni, Assisi en ik heb een mooie autoroute om het meer van Trasimeno. Verder zijn er natuurlijk de vele leuke dorpjes/stadjes... Ook Rome staat wel op mijn lijstje om een dag heen te rijden, maar is dit wel te doen?

Kom maar op, wat móet bovenaan op het lijstje erbij? :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:39

Meer van trasimeno is echt mooi, ben een paar keer op een camping daar geweest.
Assisi is heel mooi, cortona is een schattig dorpje boven op een berg, passignano is leuk, ligt aan het meer. En de outlet natuurlijk :D
Rome zou ik niet in een dag doen.

LoveLita

Re: Umbrië, wat mogen we absoluut niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:12

Thanks voor de tips! Heb een leuke autoroute gevonden vanuit Passignano, dus kunnen we daar ook mooi even koekeloeren :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:45

Rome vanuit Umbrie? Nee dat zou ik niet doen. Het is zeker 2 uur rijden en als je daar het e.e.a. wil zien ben je kapot en dan ook nog eens 2 uur terug rijden.

Assisi is prachtig! Siena is ook wel een leuk dorpje. (maar ook een end rijden)