El Rancho Criollo vs Sun Dance Ranch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

El Rancho Criollo vs Sun Dance Ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:03

Hoi medebokkers!

Ik ben niet zo in dit subforum thuis, maar ik ben nu toch wel even benieuwd of er misschien nog nuttige reacties zijn. :)
De vakantie staat weer voor de deur, en dat betekent voor mij maar één ding: paardrijvakantie! *\o/* Als het goed gaat met mijn vader's gezondheid mag ik met mijn moeder over een maandje paardrijden in het buitenland. Dus ik heb flink gegoogled en heb in totaal rond de 30 mogelijke adressen gevonden, maar twee daarvan springen er toch wel echt uit: El Rancho Criollo en Sun Dance Ranch. Nu kan ik dus echt niet tussen deze twee geweldig uitziende ranches kiezen.
En aangezien ik voor beide bestemmingen veel mensen op bokt gezien heb die daarheen gaan/zijn geweest, hoop ik op nog wat ervaringen met beide ranches om mijn keuze makkelijker te maken. Het zou natuurlijk helemaal super zijn als er mensen zijn die naar beide zijn geweest, maar daar ga ik niet van uit. :)

Of als jullie nog andere westernranches kennen waar buiten gereden wordt: graag!

Alvast bedankt! :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:57

Ik ben zelf helaas nog niet op bovenstaande adressen geweest, maar ik ken wel mensen die op de Sun Dance Ranch zijn geweest. Zij waren er heel erg over te spreken. Hetzelfde geldt voor Du Haut Languedoc een westernranch in Frankrijk waar je ook koeien kunt drijven.
Zelf wil ik nog een keer naar de Country Rose Ranch, een westernranch in Tsjechië :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:04

Dankjewel voor je reactie! :)
Haut Languedoc had ik idd zelf ook al gezien, ziet er ook heerlijk uit! Waarom Sun Dance Ranch & El Rancho Criollo er voor mij toch meer uitspringen, is vanwege de temperatuur. Ik had het natuurlijk in de openingspost moeten vermelden, maar ik zoek iets dat het lieftst zo koud mogelijk is (maar wel binnen Europa), want ik heb een hekel aan/kan niet tegen hitte.
De Country Rose Ranch was ik ook al een keer langsgekomen maar vergeten bij m'n favorieten te zetten. Dus dankjewel dat je hem weer even noemt, hij staat er weer bij! :D

mcsjelle

Re: El Rancho Criollo vs Sun Dance Ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:10

Vriendin van mij is naar de El Rancho Criollo geweest en was echt helemaal fan. We willen nog altijd een keer terug, maar is er helaas nog niet van gekomen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:08

Kwam wel een ranch tegen in lommel belgie, waar ze western buitenritten doen, is dat wat je zoekt? Ik wil ook eens zoiets doen..nu nog een slachtoffer! Zo zou graag eens koeiendrijven in frankrijk..!

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:37

@mcsjelle, oké, leuk! Dankjewel voor je reactie! :)

eponine schreef:
Kwam wel een ranch tegen in lommel belgie, waar ze western buitenritten doen, is dat wat je zoekt? Ik wil ook eens zoiets doen..nu nog een slachtoffer! Zo zou graag eens koeiendrijven in frankrijk..!

Bedoel je toevallig deze? Fox river trail horses Ziet er wel leuk uit! Ik zal eens verder kijken... Maar ik denk dat ik El Rancho Criollo of Sun Dance Ranch er toch leuker uit vindt zien. Toch bedankt! :D
En als je wil koeiendrijven in Frankrijk moet je misschien even naar Haut Languedoc kijken, een paar posts naar boven.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:38

ga voor de criollo's dat is een geweldig ras om een keer mee te rijden! geweldige paarden.

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:44

Dankjewel voor je advies! :) Het lijkt me inderdaad een heel fijn ras! Maar Zweden lijkt me dan weer een heel mooi land...

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:36

ik ben naar el rancho criollo geweest vorig jaar :). pb maar voor meer informatie + over el rancho criollo is nog een forum waar ook ervaringen instaan

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:55

Ik ken de andere niet, maar ik kan je El Rancho Criollo zeker aanraden!
Je gaat iedere dag te paard de Ardennen in. Heuveltjes op, heuveltjes af, door riviertjes heen, smalle paadjes etc. kom je daar allemaal tegen! Tussen de middag wordt de lunch in het bos gebracht dus heb je even tijd om te relaxen. Na terugkomst heb je even tijd voor jezelf en 's avonds staat er een 3 gangen diner voor je klaar. Voor de rest verblijf je dus in een 2-persoons kamer met een héérlijk bed, douche, toilet en een zitje. Gewoon voldoende om daar een week te verblijven. :j Wat ik trouwens ook als voordeel vind (eigen mening), is dat er bijna alleen maar Nederlanders of Belgen komen dus je kan er ook goed mee communiceren. :j Oh de paardjes zijn trouwens ook echt top! Rijden heel makkelijk, zitten relaxt en de Criollo is gewoon een stoer ras. :j

Bij vragen mag je mij ook altijd PB'en. :j

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:01

nog een aanvulling op Marije(wiskybokjes)

Het is in verhouding niet duur. voor het erg lekkere eten, goede kamers ect :)

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:23

Dankjulliewel voor je reacties! :D
myself133, ik stuur je een pb! En bedoel je een ander topic op dit forum over El Rancho Criollo? Dat had ik idd gezien, maar ik vond het toch fijn om nog even een nieuw topic aan te maken over ERC + Sun Dance Ranch.
Wiskybokjes, dankjewel voor je 'verslag'! Klinkt heel goed inderdaad!