Naar Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:57

Beste Bokkers,

Ik heb een heel korte vraag;

Ik moet / wil van; Saltsjöbadsvägen 15, 271 39 Ystad, Sverige naar;
Tobbe Larsson
Sjörup Prästgård
271 94 Ystad

Op Saltsjöbadsvägen zit het hotel waar ik hen wil en ik moet / wil dus naar Sjörup Prästgard.

Is dit per ov of fiets te bereiken? Ik heb al eens gegoogled maar werd niet veel wijzer en het reisbureau kan mij ook niet van antwoorden voorzien helaas. Daarom dacht ik er zitten hier vast bokkers die zweden kennen.

Het waarom, dat ik daarheen wil doet er niet toe en is een lang verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-13 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Horse_xx

Re: Naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:02

Ik begrijp het niet zo goed.. Is Athos nou ingeslapen of niet?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:03

Begin eens met google zou ik zeggen, moet je toch wel een heel stuk komen lijkt me. Zoek het dichtstbijzijnde vliegveld op en vraag aan Tobbe een adres van een hotel. Succes

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:03

Eerlijk gezegd begrijp ik de OP ook niet helemaal

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:05

Ik begrijp dat Athos is overleden? waarom wil je daar dan zo graag heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:08

Athos is inderdaad overleden, ik wil daar heen dan kan ik eens zien waar hij heeft gestaan. Ik ben ook welkom op het bedrijf. Zoals je in mijn OP kan lezen heb ik al een hotel gevonden, dat is het 2e adres in het OP.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:10

Dan mail je toch even het hotel of ze antwoord hebben op je vragen.

Denk dat die je beter kunnen helpen dan Bokt.

Je OP is wel erg onsamenhangend en onduidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:11

Ik hoop dat mijn Op nu duidelijker is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:13

Gewoon bellen, mailen of faxen naar het hotel hoe je daar het beste kunt komen als je op het vliegveld geland bent. Taxi is het meest voor de hand liggend ook om daar verder mee rond te komen. Tenzij je een rijbwijs hebt (internationaal ophalen bij Anwb) dan kun je een auto huren.
Dat kan bv bij Hertz en dan staat de auto klaar voor je bij het vliegveld.

Verder snap ik het hele paardenverhaal niet maar goed dat was niet je vraag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:15

Citaat:
Road description

With car you can reach Ystad from anywhere in South Sweden within 2,5 hours. The train station, terminals for continental ferries and ferries to Bornholm is only 5 minutes away from Ystads Saltsjöbad.

By plane: Stockholm/Bromma 1,5 hour
By ferry: Swinoujscie 9 hours, Bornholm 80 minutes

Train: Gothenburg 4 hours, Malmö 50 minutes, Copenhagen 1,5 hour, Kastrup/Copenhagen Airport 1 hour

Car: Malmö/Lund 45-50 min, Copenhagen 1 hour, Sturup 25 minutes Golf courses 5-15 minutes.

Nature & culture on Österlen: 2-20 minutes

alstublieft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:19

T gaat er ook voornamelijk om hoe ik bij Tobbe kan komen vanaf het hotel. Is er openbaar vervoer of kan je fietsen huren? Is het eigenlijk wel te fietsen? Ik dacht misschien zijn er hier bokkers bekend met Zweden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:20

Ik heb trouwens geen rijbewijs.

Sorry dat mijn OP niet duidelijk is, ik zal hem nogmaals aanpassen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:22

Ik zou gewoon even het hotel mailen, dan heb je het snelste antwoord. Zij kunnen je vast vertellen of er uberhaupt fietsen te huur zijn (t is geen NL he) of dat er ov is..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:23

Ik zou gewoon een taxi nemen of auto huren met tomtom.

Beter is nog een mail sturen naar Tobbe en vragen hoe je het beste daar kunt komen vanaf het hotel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:31

Cowgirl schreef:
Ik zou gewoon een taxi nemen of auto huren met tomtom.

Beter is nog een mail sturen naar Tobbe en vragen hoe je het beste daar kunt komen vanaf het hotel.

Ik heb geen rijbewijs, ga alleen dus taxi in een vreemd land vind ik eng. Ik weet dat ik vanaf Malmo met de trein naar Ystad kan, dus dat is het probleem verder niet. Ik kan idd Tobbe mailen in mijn beste engels :o en hopen dat hij dat begrijpt, want op vragen in andere mails naar Tobbe werd ook lang niet alles beantwoord en zijn Engels was ook niet opperbest hihi. Maar het is mogelijk ja. Nogmaals ik dacht misschien zijn hier Bokkers bekend met Zweden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:37

Taxi in Zweden lijkt me overigens echt prima, zou ik echt geen moment bang voor zijn.
als je hulp nodig hebt met je mailtje dan zeg je t maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:42

Ik ga het vanavond met mijn zus bespreken dat ik in 2014 naar zweden wil, heb ik geen stage zal ik het geld van duo moeten lenen. Want vroeg of laat geef ik het geld toch wel uit aan Zweden en wil niet pas gaan als ik tegen de 30 ben en een vast baantje heb. ( Als je snapt wat ik bedoel) Dus wil weten hoe mijn zus erover denkt.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:48

Ystad is redelijk vlak, dus dat scheelt. Het kan best zijn dat mensen daar fietsen, maar zeker weet je dat pas als je dat op zoekt. Dus: Google -> Ystad, bike rental. En dan vind je bijvoorbeeld dit: http://www.roslinscykel.se/kontakt.html

Vervolgens ga je naar googlemaps en typt de adressen in, en dan vind je de route. Ik weet niet of dit in de link werkt, maar je kan het zelf ook invoeren. http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl Het is dus 2,2 km lopen vanaf het hotel naar Tobbe, oftewel ong 30 minuten. Naar deze fietsverhuurder is het verder lopen dan naar Tobbe. Wil je minder ver lopen, dan zie ik op de kaart ook een hoop hotels die wel vlakbij Tobbe zitten. Je kan ook een stukje de bus pakken, maar dan moet je nog steeds een deel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:52

Nado schreef:
Ystad is redelijk vlak, dus dat scheelt. Het kan best zijn dat mensen daar fietsen, maar zeker weet je dat pas als je dat op zoekt. Dus: Google -> Ystad, bike rental. En dan vind je bijvoorbeeld dit: http://www.roslinscykel.se/kontakt.html

Vervolgens ga je naar googlemaps en typt de adressen in, en dan vind je de route. Ik weet niet of dit in de link werkt, maar je kan het zelf ook invoeren. http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl Het is dus 2,2 km lopen vanaf het hotel naar Tobbe, oftewel ong 30 minuten. Naar deze fietsverhuurder is het verder lopen dan naar Tobbe. Wil je minder ver lopen, dan zie ik op de kaart ook een hoop hotels die wel vlakbij Tobbe zitten. Je kan ook een stukje de bus pakken, maar dan moet je nog steeds een deel lopen.

Dankjewel Nado! Hier heb ik iets aan! Ik ben gewoon niet zo handig met google :o

Ik zit inmiddels op googlemaps en het zou idd handiger zijn als ik een hotel dichterbij pak, wat op loopafstand is.

Edit; Het adres wat googlemaps pakt is niet de goede locatie ik ben ondertussen aan het zoeken naar wel de goede locatie. Ik denk dat dit een postbus adres is.

Edit2; www.tobbelarsson.com is de site dan kunnen jullie wat van de omgeving zien want nogmaals de locatie die googlemaps pakt is niet de juiste volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:07

Het kan ook zijn dat dit;
Sjörupsvägen 281
271 94 Ystad, Zweden
Het adres is. Hoewel overal Sjorup prastgard staat, maar op googlemaps kom ik dan uit midden in de stad van Ystad en daar is het niet. Die geeft mij de verkeerde locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:07

Oeps 3 berichten achter elkaar van mij maar het juiste adres van Tobbe Larson is Sjörupsvägen 281-17, Ystad, Zweden. Dit beeld op Maps klopt ook beter. Waarom dan overal prastgard staat geen idee.. maar het juiste adres had ik op een of andere manier gevonden weet niet hoe. In ieder geval had ik het er een tijd geleden met mijn ex nog over en in die berichten vond ik dit adres en hoe ik er toen der tijd aan ben gekomen geen idee. Oke lekker onsamenhangend :P

Edit- de bus is geen optie 7:06 ofzo en tegen 23:00 :P

Dat wordt fietsen of een hotel dichtbij het adres van Tobbe. Iemand bekend in Zweden? Zijn die wegen daar fietsbaar, is t druk met auto en vrachtverkeer?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:38

Ja, dat besef ik. Het fijne van googlemaps is dat je met dat poppetje op de weg kan staan, waardoor je de omgeving te zien krijgt. Ik hoop dat een van de bokkers bekend is met zweden omtrent de wegen of ik daar kan fietsen. Of het dus zegmaar niet gevaarlijk is daar te fietsen. Een uurtje fietsen moet te doen zijn. Maar ik wil toch ook kijken naar een hotel dichterbij denk ik.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:45

Ik zou voor die 16km echt een taxi nemen. Zweden is een heel vriendelijk land, vriendelijker dan Nederland vind ik zelf. Ik zou daar niet bang zijn om in een taxi te stappen. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:50

Nee ik zou daar ook echt niet bang voor zijn, denk dat de taxi een stuk veiliger is dan 16km langs een weg gaan fietsen. Je moet overigens dan ook nog ergens een fiets vandaan kunnen halen... en Zweden is niet echt helemaal plat dus fietsen doe je denk ik wel iets langer over dan hier.