Ervaringen als stel in het buitenland werken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Ervaringen als stel in het buitenland werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 14:10

Recent ben ik afgestudeerd en ook al zicht op een nieuwe functie (starten in overleg maar sowieso niet voor 1 september).

Nu had ik altijd al heel graag een periode in het het buiteland willen wonen en voor mijn vriend gedt dit ook (hij kan onbetaald verlof opvragen).

Wie weet iets leuks voor een stel in het buitenland? (graag bovende 20 graden en mooie natuur).
We werken beide hard maar alleen ik heb ervaring met paarden.

Niet-paard-gerelateerde opties zijn ook meer dan welkom.

moeshie

Re: Ervaringen als stel in het buitenland werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:37

Hoi!
Ik ben zelf vaak werkzaam als documentairemaker, waardoor ik heel vaak in het buitenland te vinden ben en veel expats en vrijwilligers ontmoet. Heel veel stellen werken ook samen, dus dat zou zeker geen probleem moeten zijn!
Als ik jou hoor zou ik Azië aanraden, Thailand/Vietnam/Cambodja en Laos zijn heel mooi en altijd warm!

Het eerste wat je moet bepalen, is wat voor werk je wil doen.
Betaald werk vinden is moeilijk, tenzij je goed Engels kan en les wil geven.
Er zijn ontzettend veel organisaties te vinden die vrijwilligerswerk aanbieden, tegen betaling.
Ik vind het een beetje onzin, je kunt met een klein beetje moeite zelf genoeg plaatsen vinden om te werken.

Dus, bepaal je locatie en het soort werk dat je wil gaan doen en googlen maar! :)

Veel plezier!

Ramooontje

Re: Ervaringen als stel in het buitenland werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:28

Wow documentairemaker, wat leuk!
Doe je dit uit een eigen potje of zijn er in deze tijd nog subsidies?

Wij zoude het heel erg leuk vinden om met dieren in nood te werken dus inderdaad: Google is my Best Friend;-)

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:52

Probeer workaway.info, mijn vriend en ik hebben bij 2 verschillende adressen samen gewerkt. 1x bij een ranch, 1x het huishouden runnen.

Was een ramp en een goede test voor onze relatie :') Als vrijwilliger kan je weinig zeggen en moet je alles doen. Dat was tenminste onze ervaring.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:00

Ramooontje schreef:
Wow documentairemaker, wat leuk!
Doe je dit uit een eigen potje of zijn er in deze tijd nog subsidies?

Wij zoude het heel erg leuk vinden om met dieren in nood te werken dus inderdaad: Google is my Best Friend;-)

Thanks!

Er bestaan nog wel subsidies, gelukkig. (anders was ik werkloos :D )
Rijk word je er niet van, en echt sparen kun je ook niet. Maar dat laat me koud, ik heb de allercoolste job ter wereld :Y)

Workaway is inderdaad een optie, maar de vrijwilligers die ik heb ontmoet werkten allemaal zonder tussenstap.
Gewoon direct contact opnemen levert meestal wel de leukste resultaten op!

Veel succes!