Vliegen met Finnair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Vliegen met Finnair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:30

Hoi Bokkers,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleempje.
Ik ga namelijk binnekort vliegen, en ik moet soort van alles wat ik heb meenemen. Redelijk veel dus :+ .

Nu stuur ik sowieso al een paar pakketten, maar ja, ik wil natuurlijk ook zoveel mogelijk zelf meenemen. En mijn paketten zitten redelijk vol al :)
Op de site van Finnair zijn ze redelijk duidelijk, maar ik kwam wel uit op een vraag
Hoe groot is een kleine handtas? En hoeveel zou daar in princiepe in mogen?
Je mag namelijk nog een 'kleine' handtas mee, maar ja, wat is klein?
En in hoeverre mag je al die extra's meenemen? Mag je én een jas én een camera, én een boek, én een (dikke) jas meenemen?

En weet er verder nog iemand tips hoe ik meer mee kan nemen? Behalve een jas met zakken waarin de zwaarste spullen zitten, sowieso de zwaarste kleren & schoenen aan, niks aan liquids meenemen (toch geen tandpasta nodig). En wat 'reading material' in de hand (natuurlijk niet het zwaarste boek wat ik kon vinden :') )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:00

Toegestane maximale afmetingen per vliegmaatschappij:
ArkeFly 55x35x30cm max 7kg
EasyJet 50x40x20cm max 7kg
KLM 55x25x35cm max 12kg
Ryanair 55x40x20cm max 10kg
Transavia 55x35x25cm max 10kg

Over het algemeen gelden de volgende regels bij alle maatschappijen:
- Eén stuk handbagage per persoon
- Lengte+Breedte+Hoogte mag niet meer zijn dan 115cm totaal
- Tax Free aankopen worden niet als extra handbagage gezien

Ze gaan het echt niet opmeten, maar zorg er wel voor dat het gewoon een normale grootte tas is, dan gaan ze nergens moeilijk over doen. :)

Edit: http://www.whichairline.nl/luchtvaartma ... ij/finnair

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:02

EvelijnS

Re: Vliegen met Finnair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:24

LZP -> BEU

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 08:27

Nee, staat er niet letterlijk :)
Er staat:
Citaat:
Other passengers:

one piece of carry-on baggage
maximum weight 8 kg (17.5 lb.)
infants without a reserved seat: no allowance
Size

maximum dimensions 56 cm x 45 cm x 25 cm (22 in x 18 in x 10 in)

(waar jullie op doelen, maar dat gaat over HAND bagage :) )
Ik heb het over de kleine handtas, die daar staat:
Citaat:
in addition to the carry-on baggage, you may take a small handbag, a small camera or binoculars, baby food, reading material, an overcoat or a necessary mobility aid (such as a cane or elbow crutches) on board.

En daarvan wil ik graag weten hoe groot hij mag zijn, en wat er allemaal in mag :) . En of ik álle extra's (of meerdere) mee mag nemen, of maar 1.

Edit: met mijn handbagage ga ik dan ook geen risico's nemen. Laatste keer bij Finnair werd 't wel gewogen, geloof ik :).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:13

Nou dat zal niet groot zijn dan, als het wordt vergeleken met een kleine camera (dus daar zullen ze al geen spiegelreflex mee bedoelen) of een verrekijker.. En ik denk maar 1 extra omdat er staat 'or' in plaats van 'and'. Maar wil je het zeker weten, bel dan even!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:36

Captain schreef:
Nou dat zal niet groot zijn dan, als het wordt vergeleken met een kleine camera (dus daar zullen ze al geen spiegelreflex mee bedoelen) of een verrekijker.. En ik denk maar 1 extra omdat er staat 'or' in plaats van 'and'. Maar wil je het zeker weten, bel dan even!

hihi, nee, dat zal vast geen spiegelreflex zijn.
Maar het rare aan dat 'and' is, vind ik, dat je als je blijkbaar moeder bent, die babyvoer moet geven, je meteen geen jas meer mee mag nemen?
Denk dat ik misschien een tasje voor paspoort oid meeneem (zodat ik die niet ergens vergeet :Y) )
Misschien bel ik idd nog even, da's wel handig :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:41

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:50

Bedankt rommulus!
Het is namelijk zó veel haha. Heb ook al vacuümzakken, die helpen echt. En alle dikke kleren zijn nu net weg.
Maar pff.... Ben bang dat het nu ook meer om het gewicht dan om de ruimte zal gaan, en aan gewicht kan je niet zoveel doen :(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:57

Geen ervaring met Finnair, maar wel eens met andere maatschappijen gevlogen met 2 stuks handbagage (lees: rugzak en een wat grotere "handtas"). Over het algemeen doen ze niet zo moeilijk, tenzij het vliegtuig behoorlijk vol zit. Dit gaat dan over de wat duurdere maatschappijen, waar je niet extra hoeft te betalen voor je ruimbagage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:59

Wat Tiggs zegt, met KLM kan ik vanalles meenemen, bij Ryanair en Condor enzo word alles precies nagewogen en gemeten. :')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:02

Finnair is een luxere organisatie, volgens mij..
Dat zeggen de prijzen in elk geval hahaha.
Zeker in vergelijking met ryanair en norwegian, ik ben blij dat ik t niet hoef te betalen :+

Tiggs, hoe groot was jou handtas ongeveer?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:14

Ken je de standaard invito schoudertas? zoiets ongeveer.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:43

Finnair valt voor mij niet onder de luxere organisaties maar onder "gemiddeld".
als kleine handtas had ik gewoon een handtasje, geen hutkoffer, maar een handtas.
Onze handbagage op de terugweg was een weekendtas en een camera rugtas (dus 2 stuks handbagage voor 2 mensen). Werd niet moeilijk over gedaan.
Behalve dat elk objectief van de camera los meerdere keren door de scanner moest toenw e aankwamen in Finland, en we daarom echt moeten RENNEN om de aansluiting te kunnen halen. Dat heeft ons toen bijna 1,5 uur gekost.

Wat anders ook praktisch is en vaak gewoon goed werkt: jas aan, spullen in je zakken en zorgen dat je een eastpak rugtas zonder padded back in je handbagage hebt. In het vliegtuig (of net ervoor) kan je dan de eastpak uit je tas halen en al je spullen erin doen :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:58

Mri schreef:
Finnair valt voor mij niet onder de luxere organisaties maar onder "gemiddeld".
als kleine handtas had ik gewoon een handtasje, geen hutkoffer, maar een handtas.
Onze handbagage op de terugweg was een weekendtas en een camera rugtas (dus 2 stuks handbagage voor 2 mensen). Werd niet moeilijk over gedaan.
Behalve dat elk objectief van de camera los meerdere keren door de scanner moest toenw e aankwamen in Finland, en we daarom echt moeten RENNEN om de aansluiting te kunnen halen. Dat heeft ons toen bijna 1,5 uur gekost.

Wat anders ook praktisch is en vaak gewoon goed werkt: jas aan, spullen in je zakken en zorgen dat je een eastpak rugtas zonder padded back in je handbagage hebt. In het vliegtuig (of net ervoor) kan je dan de eastpak uit je tas halen en al je spullen erin doen :)

Bedankt!
Ik vond Finnair persoonlijk best luxe :+ , zeker in vergelijking met Ryannair. Maar ik heb dan ook niet erg veel of lang gevlogen :) .
ik doe zeker jas aan, daar zware spullen in e.d. Harde schijf zat er de vorige keer in bijvoorbeeld.
Dat soort dingen werkt altijd :D

Weten jullie of een steen (beeldhouwwerkje van paps) ook onder 'gevaarlijke voorwerpen' valt?
Omdat er zoveel dingen gevaarlijk zijn, en je misschien iemands hersenen ermee in kan slaan ofzo? :Y)

Ik ben nu ook bezig met tweede gewone bagage, maar hij herkent m'n achternaam niet. Stomme Finnen.
'van' is toch echt een los woordje grrr

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:45

In vergelijking met Ryanair etc is het natuurlijk wel echt luxe :j
Van amsterdam naar Helsinki hadden wij een klein (en oud) vliegtuig(je). Rammelende gammele stoelen. Elke kant van het gangpad 2 stoelen, echt een kleintje dus.

Van Helsinki naar Bangkok had ik heen een verschrikkelijke vlucht, werd niet goed op de hoogte gehouden en door omstandigheden was het echt een verschrikkelijke vlucht :x . Maar dat was echt een incident.
Terug van Bangkok naar Helsinki reisde ik gelukkig wel met mn vriend en was de terugvlucht prima. Op Helsinki op de terug weg dus bijna de aansluiting naar Amsterdam gemist omdat ze zaten te trutten met de camera. Maar dat is niet direct op finnair af te schuiven maar op het vliegveld personeel.
Toen we wat van de vertraging zeiden en zeiden dat we toch echt de aansluiting moesten halen kregen we te horen dat "we anders ook gewoon afstand konden doen van de camera". Euhmm nou NEE!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:44

Oh echt?
Wij vlogen met een normaal vliegtuig. Hele aardige stewardessen (we bleven een beetje heel erg lang zitten in het vliegtuig :+ ). Gratis sandwichjes en thee. Prima service :D

Helsinki-Vantaa Airport vind ik persoonlijk ook een beetje raar.. Het is klein, maar heel groot opgezet. En erg onduidelijk. Maar Finnair had ik zelf geen problemen mee. Hoop deze keer ook niet.

Wel heel raar dat ze zeggen dat je die camera dan maar gewoon weg moet doen. Gaan ze 'm ook betalen dan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:51

Vergeleken met Ryanair is alles luxe. :P Voor buiten Europa ga ik alleen nog maar met KLM.

Heb ook een keer met Condor gevlogen en 2 stewardessen bleven stug Duits spreken, je moest zelf achterin het vliegtuig je drinken pakken en ze speelde oude zwart wit films. Daar heb ik weinig zin in met een vlucht van 10 uur. :+

Overigens was er met een vlucht van Calgary naar Amsterdam een vrouw met een vuilniszak vol kleding als handbagage, die mocht ze natuurlijk niet mee nemen. Heeft ze een enorme scene geschopt en uiteindelijk alle kleding over haar kleding aangedaan. Denk dan aan meerdere petten, stuk of 4 broeken, truien, vesten, jassen... :')
Een jas aan moet wel goed komen. :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:56

Anthea schreef:
Vergeleken met Ryanair is alles luxe. :P Voor buiten Europa ga ik alleen nog maar met KLM.

Heb ook een keer met Condor gevlogen en 2 stewardessen bleven stug Duits spreken, je moest zelf achterin het vliegtuig je drinken pakken en ze speelde oude zwart wit films. Daar heb ik weinig zin in met een vlucht van 10 uur. :+

Overigens was er met een vlucht van Calgary naar Amsterdam een vrouw met een vuilniszak vol kleding als handbagage, die mocht ze natuurlijk niet mee nemen. Heeft ze een enorme scene geschopt en uiteindelijk alle kleding over haar kleding aangedaan. Denk dan aan meerdere petten, stuk of 4 broeken, truien, vesten, jassen... :')
Een jas aan moet wel goed komen. :+

Dat is inderdaad zo! Ik vlieg verder alleen met goedkope maatschappijen, vind Finnair zelfs duur :+
Maar binnen europa maakt 't natuurlijk niet zo veel uit haha. 2 uurtjes is niet zo'n ramp, 10 is wel wat minder zeg!
Een vuilniszak als handbagage, hoe kom je er bij :')

Ik doe een jas en een vest aan denk ik. Geen idee wat het weer is in Nederland, maar dat maakt niet uit :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:27

Ik heb geleerd dat KLM prima is, air France ook :j
klm Alliance met kenia airways doe ik niet meer :n
wat een beroerde maatschappij is kenia zeg.... Klm/airfrance is prima, maar kenia nooit meer!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:26

LB, ik had op de heenweg naar Finland een dikke jas bij me, een laptoptas met mijn boeken ook daarin, een kleine trolley. Geen probleem! :)
De trolley mocht 8 kilo wegen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:29

Echt waar?
Wauw!
Ik wist niet van die laptop tas :D

Mijn vriend had ook 2 volle eastpacks mee, maar dat was een beetje raar verhaal haha