Sorry, inderdaad het zoveelste ''Waar moet ik heen op vakantie" topic.
Even de situatie schetsen. Afgelopen wintersport ben ik gevallen met als gevolg een gescheurde kruisband. Deze is nu 4 weken geleden geopereerd en zit dus vol in de revalidatie. Eind augustus/begin september heb ik drie weken vakantie en zou ik graag met mijn vriend op vakantie gaan! Alleen.. wat is een leuke bestemming voor als je nog niet zoveel kan (rond deze tijd mag ik waarschijnlijk beginnen met wat intensiever sporten, hardlopen etc.)
We zijn geen mensen die hele dag aan het strand hangen, maar die liever wat gaan ondernemen. We hebben al gekeken naar bijvoorbeeld een rondreis door de VS of een week New York, maar omdat ik dan nog niet volle bak vooruit kan, vind ik dit zonde. Maar wat dan wel?
Wie kan ons helpen aan een zonnige vakantie waarbij wel genoeg te doen is. Budget maakt niet zoveel uit, maar niet te extreem.
Alvast bedankt.. en als hier een centraal topic voor is, sorry kon het niet vinden.
marleen_usar
Geplaatst: 12-06-13 12:59
Een rondreis in een zonnig oord, dan zie je ook veel.
Goof
Geplaatst: 12-06-13 13:00
Vlieg naar Zuid Europa, huur en auto en ga lekker rondrijden/ rondtrekken. Steden bezoeken, cultuur snuiven, stranden bezoeken etc. Ben je wel lekker bezig en op pad, maar wel dusdanig dat jij ook mee kunt komen.
Wat ik vergeten was te vermelden, mijn vriend houdt niet van steden, of in ieder geval geen slenter steden. Is nu ook niet aan mij besteed, natuurlijk. Of er moet echt genoeg te zien zijn, dan vindt mijn vriend het wel leuk.
VS is helemaal geen slecht idee. Je zit daar wel vaak langere stukken in de auto. Maar er is daar heel veel goed te bereiken met de auto. Zodat je je knie dus niet teveel hoeft te belasten.
Het punt is dat ik niet weet hoeveel ik dan kan. Ik loop nog met krukken en moet nog steeds met mijn been omhoog. T duurt nog 2 maanden, maar had al veel verder willen zijn. Ik weet niet hoe kort van te voren je de VS kan boeken, anders kunnen we last minute, of ja een beetje dan, boeken.
Vind je de zuid/westkust van Portugal iets? Kijk dan even naar de link in mijn onderschrift. Lissabon is niet zo ver weg... als je een auto huurt is er echt zat te doen en te bekijken in deze omgeving. Met rondtoeren kun je werkelijk een heleboel doen en kun je gemakkelijk een aktieve vakantie houden!