Wie weet er voor ons een aanrader wat vakantie betreft? Ik ben aan het kijken voor een camping in Frankrijk, Italië of Spanje. Vertrek rond 21 juli en dan voor 2 weken, zeker niet langer, iets korter mag. Ik heb 2 kinderen, een zoon van 13 en een dochter van 11.
Op vakantie gaat mijn zoon graag de bergen in, historische stadjes bezoeken en bekijken, en zwemmen doet hij enorm graag. Een camping met een zwemparadijs (veel grote spectaculaire glijbanen) en aan de zee heeft de voorkeur. Een camping met veel Nederlanders heeft wel voorkeur, mijn zoon heeft autisme, en zo is contact leggen iets gemakkelijker voor hem.
Mijn dochter vindt alles leuk, winkeltjes, marktjes, terrasjes, wel wil ze graag paardrijden. Ze heeft ervaring, ze is in de Ardennen mee geweest met een 3 uurs rit, en onlangs heeft ze een 2x een strandrit gemaakt. Verder rijdt ze haar pony, waarmee ze nu Z1 start.
Mijn man en ik hebben geen voorkeur, als de kinderen het naar de zin hebben, hebben wij het ook. De laatste keus voor mij is Italië...ik ga niet graag door tunnels...
Wie o wie weet de ideale camping voor ons. We willen graag met de auto en nemen zelf de caravan mee.
Ik weet wel een mooie camping maar deze ligt niet aan zee. Het heet Camping Municipal de Zamenhof. Het ligt in het Franse stadje Vallon pont d'arc in Ardeche.
De camping ligt vlak naast de Ardeche rivier en heeft hun eigen mini privé strand. Je kan er perfect zwemmen en bruinen. Ook kan je kajaken en raften ( vertrek punt ligt net naast het strandje ). Na een 10min-wandeling ben je in het centrum waar je veel winkeltjes en restaurantjes hebt & een gezellige markt. Rondom het stadje heb je enkele hystorische dorpjes. Ook is er enkele km verderop een manege waar ze dagelijks buitenritten organiseren tussen de bergen.
Dit is wel 8 jaar geleden dat we er heen zijn geweest maar vrienden van ons gaan er nog steeds ieder jaar en het is er nog niks veranderd. De buitenritten waren erg leuk en vooral was het landschap super mooi. Omdat mijn ouders niet konden rijden en je als beginneling niet meemocht ben ik als 8 jarige alleen met een hele groep volwassenen mee gegaan en vond het fantastisch. Je kan met je paard het water in , gaat stijle bergpassen omhoog , een paar stukjes in galop nemen..En dit alles binnen een uurtje.
De camping is ook erg bekend bij Belgen en Nederlanders. Aan de receptie zijn ze trouwens ook Nederlandstalig dacht ik. Er zijn ook erg veel kinderen op de camping en een speeltuin. In de camping heb je ook een klein restaurantje waar je 's avonds iets kan gaan eten. De Picines zijn erg mooi. Naast de camping heb je nog een camping maar niet een 'Municipal' maar je kan hier betalend gebruik maken van hun zwembad. ( wat wij niet deden want je kon gratis in de rivier wat trouwens erg proper was )
Camping el Delfin Verde in Spanje, ben er 6 jaar lang geweest (12-18) en altijd naar mijn zin gehad. Het is wel erg groot, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt. Voor de jeugd is er enorm veel te doen (mega sportveld, groot zwembad, beachvolleybal, prima strand, tripjes etc) en ook mijn oudes hebben zich er altijd vermaakt. Barcelona is met de auto nog te doen, Girona ligt ook vlakbij en in de buurt allemaal mooie dorpjes. Echt, ik kan niet anders zeggen dan dat het een aanrader is. Dat het bijna een dorp is dat klopt, maar toch, er heerst zoveel sfeer, het is zo gezellig, en er zijn heel veel Nederlanders. Altijd wel iemand om mee te spelen voor de kids
Er zitten geen glijbanen bij het zwembad trouwens, maar in de buurt zitten verschillende aquaparken waar veel mensen (ook via de camping te regelen) naar toe gaan. Bergen kunnen beklommen worden en er is wellicht ook iets te regelen wat betreft paardrijden maar dat heb ik nooit gedaan
Is gelegen aan een meer en met een zwembad. Geen grote poehaa er omheen, maar wel een hoop Nederlanders! Ook niet TE grote camping, waardoor contact leggen makkelijk is 's avonds op t strandje.
In de bergen gelegen, leuke dorpjes in de omgeving (Briancon is erg mooi).
Amalarab
Geplaatst: 23-06-13 17:07
is het al gelukt buukske? ik ben ook aan het zoeken, het valt nog niet mee! al stikt het in Frankrijk van de campings
Nee, nog niet gelukt! Wat we willen zit of vol, of het voldoet niet aan de eisen, zoals leuk zwembad met glijbanen en bij een meer of zee, plus een bergachtige omgeving. Wat zoeken jullie?
Yom
Geplaatst: 23-06-13 18:11
Misschien is Castel Montgri in L' Estartit iets?
Ghostattack
Geplaatst: 23-06-13 18:13
Camping Le Soleil in Argelès-sur-Mer? Daar ben ik vroeger meerdere keren geweest, zwembad heeft geen grote glijbanen maar is wel leuk voor kinderen. Het heeft een privéstrand en je kan er paardrijden in de buurt. Het ligt in Zuid-Frankrijk, niet zo ver van de Pyreneeën. Vrij luxe camping Er zit overigens op loopafstand ook een vaste kermis, het lunapark.
Een camping in Millau in frankrijk. Vrij grote camping, toentertijd alle nationaliteiten dus ook NL. Aan de rivier, dus lekker meteen het water in. Zwembad ook aanwezig. Op loopafstand van het plaatsje Millau, heerlijke plek, en op rijafstand van diverse leuke interessante plekken. In de bergen dus mooi zat. Vanaf de camping kan je ritten boeken. Er zit een fantastische manege bovenop het plateau op de bergen. Schitterend rijden, goede begeleiding. De camping biedt genoeg activiteiten, ook leuk voor de kids. Ondanks de activiteiten wel ruim en rustig genoeg voor je eigen rust.
Laatst bijgewerkt door Goof op 23-06-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Eileen_
Geplaatst: 23-06-13 18:24
Ser Sirant in de Alpen
Kleine, maar ontzettend leuke camping. Toen wij er voor de eerste keer heen gingen, leek het me echt niks. Ik wou ook een camping met een zwemparadijs en glijbanen. Maar wat heb ik t leuk (gehad) daar Geen zwembad dus, maar wel een meer. Er mogen geen motors in het meer (alleen van de surfschool) dus het is een super schoon meer. Je kan op dit meer surfen, zeilen, kanoën en weet ik veel allemaal Op de camping zelf kan je surfspullen en kanoes huren (en geven surflessen), en paar meter verderop is een surfschool waar je andere dingen kan huren/ les nemen (zeilen, catamaran enz) natuurlijk kun je ook goed zwemmen en vissen hier. Ook zijn veel dingen te doen/ te zien daar in de buurt. De bekende Alp d'huez, stadjes, raften, surfival, paardrijden, mountainbike, wandelen, canyoning, gletsjertocht, ..... Verder is er 's avonds altijd kampvuur. Deze camping is echt aan te raden, vooral voor sportieve mensen. Ook niet zo duur en veel Nederlanders
Rosannee_
Geplaatst: 27-06-13 17:20
Italie aan het Caldenazzo meer, er zitten meerdere campings oa. Camping mario waar ik toen ben geweest, ik was toen 13 en heb het er echt super naar m'n zin gehad!
Het is gelukt, ene week gaan we naar camping Domaine de Verdon in het zuiden, andere week naar camping Le Logis aan de kust. En de week ervoor twijfelen we tussen Bois Girault en een camping aan het meer van Annecy. Zo maken we een rondje door Frankrijk. Mss een tip voor volgend jaar om naar Le Pommier te gaan in de Ardeche. Maar dat zit al vol. Die heeft veel glijbanen!
tones
Geplaatst: 28-06-13 17:53
Le Logis is leuk! De afhaalpizza`s zijn geweldig!
Abracadabra9
Geplaatst: 29-06-13 13:00
Yom schreef:
Misschien is Castel Montgri in L' Estartit iets?
Castel Montgri is inderdaad ook erg leuk! Zelfde omgeving als Delfin Verde
Je kunt ook nog kijken bij Rives de Soleil in Pont-de-vaux. Ligt aan een rivier, klein zwembad dat wel. Campingbaas is Nederlands en zo'n beetje alle medewerkers ook. heeft ook wat stacaravans en van Vacance Soleil onderkomens. Er is ook een groot trekveld voor mensen die 1 nacht blijven. Er is een restaurant en een hollandse snackwagen Nederlandse animatie zoals knutslochtend, viswedstrijdje of spooktocht.
Forcalquier
Geplaatst: 03-07-13 09:31
Domaine du Verdon is een geweldige camping leuk stadje met cafe´s en restaurants, manege´s in de buurt.....ik heb daar een prachtige rit van 4 uur gemaakt door de Verdon. Mijn dochter is amper in het zwembad geweest, wij stonden naast de rivier waar alle kids met een luchtbedje genoeg lol hadden. Elke avond animatie waaronder een hele gave schuimparty, wel strenge bewakers maar ook wel weer fijn dat die de hele nacht over de camping lopen zodat je gegarandeerd rustig kunt slapen.
Domaine Le Pommier is ook zeker een aanrader, ben daar zelf geweest op mijn 15e en 16e en 3 jaar terug nog als mama, hoop veranderd maar zeer zeker een hele fijne mooie camping met veel nederlanders en goed gevulde animatie.
Campings aan de kust ook wel geweest maar deze vind ik meestal nogal massaal en luidruchtig, er is mij maar 1 bijgebleven en dat is domaine la Bergerie gelegen tussen Cannes en St.Tropez. Net als bovenstaande ontzettend leuke campings waar kinderen op de eerste plaats komen.
Spanje vind ik (uit ervaring) echt een rot eind rijden met een caravan, helemaal met kids op de achterbank.