Nieuw zeeland.... Les mills & 1e x vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Nieuw zeeland.... Les mills & 1e x vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 16:40

Hallo bokkers,

In juli ga ik naar nieuw zeeland!!! *\o/* de sportlessen die ik geef (body jam, body combat en sh bam) worden daar opgenomen en bedacht, dit is dus HET walhalla voor les mills freaks als ik!! _/-\o_ *\o/*
Ik heb nog nooit gevlogen en na de aanslagen van 9/11 (wat heel veel indruk op me heeft achtergelaten) zei ik ook dat ik dat noooooit ging doen! Maar nu er iemand heen gaat (die op de dvd komt) die ik goed ken, dacht ik WAAROM niet?! Het is al jaren een droom, misschien klinkt het in jullie ogen raar, maar voor mij is het iets alsof je je favoriete artiest gaat ontmoeten en bij een concert back stage mag kijken!! :j

Uiteraard ga ik niet alleen maar als een gek sporten (natuurlijk wel veel :o :D ) ik wil ook wat zien van het land!!! Wie is er wel eens geweest en zegt.... Daar MOET je heen.....

We zitten in Auckland, en het dorp van de hobbits (lord of the rings) staat op mn verlanglijstje, maar nog meer ideeen????

En nog tips voor het vliegen??? :(:)

NieneWiep

Re: Nieuw zeeland.... Les mills & 1e x vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:49

Wat gaaf dat je naar Nieuw Zeeland gaat! Ik heb er 2 jaar geleden een paar maanden rondgereisd.

Het is echt een eind vliegen inderdaad. Hoe vaak moet je overstappen en met welke maatschappij vlieg je? Dat scheelt al veel in hoe erg het is. :Y) Ik vloog met Qantas met een overstap in London en Singapore. Het is een luxe maatschappij vind ik en we vlogen met de nieuwe A380 dus een heel groot en luxe toestel. Op die lange vluchten heb je sowieso je eigen schermpje in de hoofdsteun voor je, dus je kunt de tijd doden met muziek luisteren, films en series kijken, vlieginfo in de gaten houden etc. Let erop dat je om het uur even een rondje door het toestel loopt voor een goede doorbloeding in je benen. Dit had ik op de terugweg niet gedaan en kwam echt met olifantenenkels uit het vliegtuig, heel eng. Verder hadden wij vaak en echt heerlijk eten, dus daarmee kom je de tijd ook wel door haha.

Blijf je op het Noordereiland of heb je ook de mogelijkheid om naar het Zuidereiland te gaan? Dat is namelijk nog gaver en ruiger qua natuur. Auckland vond ik zelf de minst mooie en 'saaiste' stad van heel NZ. Op het Noordereiland is Rotorua een leuke stad/dorp om te bezoeken, daar zijn allemaal natuurlijke soort 'hotpools', het stinkt er wel enorm naar zwavel daardoor. Wellington vond ik zelf een hele leuke stad met een leuke sfeer, aan de kust natuurlijk. Als je een beetje sportief ben is de Tongariro Crossing super gaaf om te doen, een hike van 20km over en langs vulkanen in het Tongariro national park. Het is wel super zwaar en je doet er 6 tot 8 uur over, maar het uitzicht onderweg en op de top is adembenemend.

Op het Zuidereiland kun je bij Frans Jozef hele gave gletcher hikes maken. Queenstown was mijn favoriete stad, de 'capital of adventure', je kunt er namelijk allerlei extreme sports uitoefenen. Het is een klein stadje met een super fijne sfeer en prachtige omgeving. Mount Cook moet je ook zeker bezoeken, een hike naar het gletcher meer is super mooi. Verder hebben wij met wilde dolfijnen gezwommen in Kaikoura wat ook echt ongelofelijk mooi was!

Als je nog meer vragen hebt wil ik ze graag beantwoorden. :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:56

LZP - > BEU

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 16:59

Een paar maanden, dit klinkt echt tof, wij blijven dr alleen niet zo lang, aangezien dit mijn eerste x is en ik met mensen mee gaan die weer terug gaan durf ik niet te blijven, het is cht al een GIGA stap dat ik dit durf!!! Over die hike wat je schrijft is echt TOF!!!! :j maar eens even opzoeken!!

Wij vliegen met klm, heenweg overstap in shanghai en terugweg via kuala lumpur! Balen van die olifanten enkels, ik had al de tip gekregen voor speciale sokken voor doorbloeding, mijn moeder dacht dat het onzin was voor mijn leeftijd, maar dat is dus geen overbodige luxe!

Rondje lopen is wel een goede tip, daar zie ik nog wel het meeste tegen op, die lange zit, dat kan ik al zo moeilijk stil zitten haha

Ik ga zeker die hike checken!! Thnx

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:36

Die doorbloeding is zeker niet leeftijdsgebonden inderdaad, ik was destijds 18 dus het kan iedereen overkomen! Die sokken zijn ook wel handig inderdaad, ik zat op de terugweg tussen allemaal slapende mensen de hele reis dus die wil je ook niet steeds wakker maken omdat jij je rondje wil lopen :Y) Dus dan zijn die sokken sowieso wel goed.

Dit is een van de mooie uitzichten tijdens de hike:

Afbeelding

En de hike zelf:

Afbeelding

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:02

Wat leuk dat je naar Nieuw Zeeland gaat! Ik woon nou alweer anderhalf jaar in Auckland, en het is zeker geen saaie stad als je weet waar je heen moet ;). Ik ben alleen een heel klein beetje bang dat je pech hebt met het weer, het wordt hier winter en regent veel. Dus neem sowieso een goede regenjas mee. Hebben jullie beschikking over een auto? Er zijn namelijk genoeg treks rond Auckland die je ook kunt lopen en de moeite waard zijn. Waar houden jullie van? Zoals eerder genoemd is Rotorua een erg leuk stadje om heen te gaan, er is veel te doen voor toeristen. Zo heb je er de Zorb (http://www.zorb.com/zorb/) is echt hilarisch maar moet je wel van houden. Of de luge (http://www.skyline.co.nz/rotorua/ssr_luge/) dit vond ik zelf erg leuk. En er is ook een Maori cultureel centre (http://www.tepuia.com/), daar hebben ze geiser, kiwi's en Maori shows. Het is wel door de tijd heen veel meer gaan focuses op het toerisme, maar het hoort er toch een beetje bij ;).

Als je meer vragen hebt kun je me gerust een berichtje sturen of hier in dit topic. Er is zoveel meer te doen, maar ik weet niet zo goed waar je van houdt ;).

Oh en trouwens, ik heb nooit zo last van mijn doorbloeding tijdens het vliegen. Wat sowieso wel helpt is gewoon als je op de stoel zit ook rondjes draaien met je voeten en ze op die manier in beweging houden.

Een andere tip voor als je Nieuw Zeeland inkomt, is dat Nieuw Zeeland heel streng is met het invoeren van eten. Dus ook al heb je alleen een koekje, geef het aan op het lijstje dat je moet invullen in het vliegtuig. Verder is het invoeren van verse fruit en vlees niet toegestaan. Dus als je dat bij je hebt zorg dat je het opeet of weggooid voor je door de duoane gaat (als je het hebt aangegeven en je hebt fruit bij je is het niet erg geloof ik, als ze je controleren gooien ze het weg en hoef je geen boete te betalen. Als je het niet hebt aangegeven gooien ze het ook weg maar heb je de kans dat je ook nog een boete moet betalen)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:35

Wat leuk!
Dat is ook nog een droom van mijn moeder en mij, en dan in de Les Mills-sportschool een les BodyBump volgen.
Heel veel plezier!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 10:14

Hey veersche, nog een les mills freak dus..... *\o/* ik ga sowieso naar de filming van de jam, combat, sh bam en step!!! Die vrouw waar ik mee ga.... Cecile lokken, misschien ken je haar komt op de step dvd en een andere nederlander, daniel sabanovic komt op de combat dvd!!! Dan ga ik lekker voor aan het podium staan schreeuwen!!!! :P geef je ook les???

Wat leuk chanickyo, we hebben geen auto en als ik iets moet ondernemen zal het denk ik alleen zijn, die andere vrouw is veel aan het trainen en die anderen blijven ook een beetje in de buurt! Over het maori museum had ik inderdaad al gehoord, lijkt me ook wel leuk!!!! Die zorb is echt niks voor mij haha,ik wordt al misselijk in een draaimolen -O- :') ik zou graag wat meer info over die treks in en om auckland horen, misschien een site met. Meer info??? Wat leuk dat je naar nieuw zeeland bent verhuisd, maar ben je getrouwd of heb jij of je man zo'n bijzonder beroep??? Ik heb gehoord van iemand die wil emigreren dat het echt moeilijk is om daarbinnen te komen!! (Zouden ze ook in nl moeten doen :') )

Nienewiep, GAAAVE foto van die hike!!!! Ga het zeker ff opzoeken of het haalbaar is!!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:23

Hoi,

Ik ben alweer iets meer dan drie maanden in Nieuw-Zeeland. Ik woon vlakbij Auckland-city, niets saais aan als je het mij vraagt :)

Zoals gezegd, neem zeker een regenjas mee! ;)

Rotorua is hier al als tip gegeven, is zeker de moeite!
Napier is erg mooi als je van wat cultuur houdt, is vooral bekend omwille van de art deco. Wellington is best gezellig, ben er zelf niet lang gebleven. Verder kan ik vooral het zuidereiland aanraden, Abel Tasmanpark, de Franz Josef of de fox gletsjer, queenstown, mount cook, en god weet wat ik nog allemaal gezien heb :')
Vriendin van me heeft gezwommen met witte haaien, niets voor mij maar als het je wat lijkt wel een coole ervaring!

Emigreren is inderdaad niet zo makkelijk, je moet kunnen aantonen dat je een job kan doen die niet ingevuld kan worden door een Kiwi..

Wat betreft vliegen, ik had geen last van opgezwollen enkels oid. Ik vloog van Brussel naar Londen, door naar Hongkong en zo verder naar Auckland.
Van Londen naar Hongkong heb ik bijna de hele tijd geslapen. Verder naar Auckland ben ik de volle 11 uur wakker geweest := Maar je krijgt regelmatig eten en je hebt je videoscherm dus je kunt films en series kijken en muziek luisteren :)

Moest je nog vragen hebben, shoot :)
Jammer genoeg zal ik hier niet meer zijn in juli..

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:24

Hi Kimberley, hahaha niet getrouwd en ook geen man, ben pas 24 ;). Ik doe hier een Master opleiding aan de Universiteit van Auckland. Maar als ik wil zou ik hier gewoon kunnen blijven wonen, heb namelijk een dubbele nationaliteit omdat mijn moeder in Nieuw Zeeland geboren is.

Zonder een auto worden de hikes rond Auckland iets lastiger denk ik. Ik gok dat er geen openbaar vervoer naar de meeste plekken is. Maar ik zal morgen even voor je kijken (mooi sog excuus :P)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:53

Chanickyo, haha, tof, wat voor opleiding doe je?? Ik vind de toelatings eisen echt bizar hoor, maar heeel erg begrijpelijk! Kunnen we niet meeten in nz??? :j

@LS oooow zwemmen met witte haaien, TOF!!!!! :j wat doe jij momenteel in NZ dan?? Ik ga de tips allemaal bekijken, zuid eiland wordt hem niet :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:03

Nieuw Zeeland is gaaf! Ik ben er ook geweest, en de foto´s op Bokt gezet. Ik heb een rondreis gemaakt en beide eilanden bezocht. Het is een prachtig land en ik zou er heel graag weer heenwillen!

[BEU] Verliefd op Nieuw Zeeland!

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:04

Wat je echt moet doen is de Lion Rock zien. (zwart strand en daar is de LOTR opgenomen) En 90 mile beach, zo'n bustour. Dat was zooo gaaf! (Ik ben er in 2001 geweest en ik wil terug!)

Edit: Ik hoop dat ik het juist gespeld heb.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:37

Ik loop stage voor school ;)

Als je niet naar het zuiden kan zou ik coromandel zeker doen, weet alleen niet of dat ze leuk is in de winter..? Bay of islands schijnt knap te zijn maar moet zeggen dat ik er zelf niet geraakt ben.. Verder Paihia, Goat Island maar ook dat zijn weer dingen die ik in beter weer gedaan heb..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:50

@ls, gaaf!! Dat is nog eens een stage plaats haha, wat doe je voor opleiding??

@djonah, kheb lion rock ff gegoogled, mooie rock, maar ik kan hem ff niet plaatsen met lotr.....?!?! (Hard aant denken)

@cassidy gaaf cassidy, leuke fotos!!! Haha, ga je mee terug? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:10

Als je pijn hebt in je oren bij het vliegen moet je voor je opstijgt en gaat dalen bekertjes met warme watjes vragen. Die stewardessen weten meteen waar je het over hebt en die moet je voor het opstijgen tot het moment dat je goed en wel in de lucht bent over je oren zetten, hetzelfde bij het landen :j

Werkt prima!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 05:27

Ik doe een Master of Commerce en dan het traject International Business. Gelukkig heb ik geen last van de toegangs eisen ;). Om hier te studeren zijn de toelatingseisen volgens mij niet al te streng, als je vanuit een Westers land komt. Maar het collegegeld, pfoe dat is echt belachelijk :D!

Ik wist helemaal niet dat Lion Rock uit LOTR was (Mja houd dan ook totaal niet van LOTR). Ben wel vaak op het strand geweest (Piha) en ook Lion Rock op ;). Piha zelf is een populair strand (ze hebben er zelfs een tv show opgenomen Piha rescue, oh ik zie net op wikipedia dat het in Nederland werd uitgezonden op Net5 en het surf rescue heet)

Jaa lijkt me leuk om te meeten! Ik heb hier een auto dus misschien kunnen we iets doen dat niet zo makkelijk met het OV te bereiken is. Stuur maar een berichtje als het je wat lijkt.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:16

Ik studeer Toegepaste Psychologie. Ik werk hier met mensen met een beperking, uitdagend maar je haalt er wel voldoening uit :)

Ben ook helemaal geen LOTR fan, heb echt geen idee waar ze allemaal gefilmd hebben :Y)
Weet enkel dat ze Narnia gefilmd hebben in Coromandel, Cathedral cove geloof ik.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:35

Saai was de verkeerde benaming van Auckland, ik hou het er maar op dat ik het in vergelijking met de rest van Nieuw Zeeland de minst leuke stad vond, maar ik heb ook niet alles gezien natuurlijk!

Die surf rescue shows zijn interessant inderdaad! Maar het kan nog niet op tegen Bondi Rescue. :D

Hier staat een deel van de foto's die ik destijds heb gemaakt: [BEU] Fotoverslag Nieuw Zeeland voorjaar 2011

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:53

Chanickyo: nee weet ik ook niet, ben benieuwd naar het antwoord van djonah, oooow ik ben echt verzot op de LOTR films!!! Ik zei al, ik ga gewoon tijdens de reis, de hobbit en LOTR 1, 2 & 3 kijken, dan zijn we al een flink stuk op weg haha :j lijkt mij ook leuk om te meeten!!! :j misschien kunnen we wat avontuurlijks ondernemen???? :D studeren is ook anders dan daar permanent willen wonen!

Ls: oow, wist niet dat narnia daar ook opgenomen was, maja tis zo mooi dat kan wel!! Das ook een interessante studie, leuk hoor!!

Nienewiep: bondi beach, ja geweldig programma!!! Mooi foto verslag! Die hike ziet er echt wel superrr tof uit!!!

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:14

LOTR heb ik zelf niet gezien heb het alleen maar uit eerste hand gehoord.

(Ga ik nu tegen de regels in?)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 22:24

Hoezo tegen de regels in??? HAha

Ik praat het wel weer ff goed, we hebben het over een rots die jij me aanraad als trekpleister en je zegt dat LOTR daar is opgenomen, maar ik vind je nu niet leuk, want ik zit me steeds af te vragen waar die rots in voor komt!!!! -O- :P

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Hoezo tegen de regels in??? HAha

Ik praat het wel weer ff goed, we hebben het over een rots die jij me aanraad als trekpleister en je zegt dat LOTR daar is opgenomen, maar ik vind je nu niet leuk, want ik zit me steeds af te vragen waar die rots in voor komt!!!! -O- :P

Ik had ergens gelezen dat je alleen maar ervaringen uit eigen hand op bokt mocht plaatsen dus vandaar. :o

Succes met zoeken in welk stuk die zit;)

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 04:52

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:38