Ideeën gezocht voor 'weekendje' weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Ideeën gezocht voor 'weekendje' weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:19

In de zomer vakantie willen mijn vriend en ik een paar daagjes weg gaan samen, van woensdagavond 3 juli tot en met vrijdag avond 5 juli. We zouden alleen echt niet weten waarheen! Hebben jullie misschien leuke ervaringen? Stad maakt niet uit liefst in het zuiden van nederland (Eindhoven,Tilburg o.i.d) en makkelijk met ov te bereiken gaan namelijk met de trein. Ik ben dus vooral op zoek naar activiteiten wat we daar in de buurt kunnen doen overdag. Dacht zelf al aan pretpark of wellness-resort maar hoor graag leuke ideeën want hele dag terrasjes pakken is leuk maar zonde want dat kan thuis ook. :D

Char_elle

Re: Ideeën gezocht voor 'weekendje' weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:30

Als je in het zuiden zit is de Efteling wel gezellig. Lekkere sauna's heb je in Den Bosch en Tilburg ook wel. Ik weet toevallig dat Lucaya in Oss heel gemakkelijk te bereiken is met de trein (ligt zowat tegen het station aan en is makkelijk te bereiken vanaf Tilburg en Den Bosch). Goede hotels weet ik daar verder niet voor je want woon er zelf, dus nog nooit in een hotel geweest daar :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:32

juli is al best snel, kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de efteling al volgeboekt zal zijn. Wellicht kun je nog naar een van de nederlandse eilanden?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:06

Ik zou zelf dus echt noooooooit een hotel pakken in Tilburg of Eindhoven want dat zijn echt twee afschuwelijk lelijke steden. Dan zou ik veel eerder naar den Bosch of Breda gaan en dan een dagje Efteling doen. Ik weet dat er in gilze/rijen een heel luxe van der valk hotel zit maar ik weet niet hoe goed deze met het Ov. te bereiken is.

Je zou natuurlijk ook nog naar Limburg kunnen gaan of naar Brussel of antwerpen dat zijn oom super leuke steden, of wil je echt perse in Nederland blijven?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:11

Lekker naar de kust? Egmond aan zee, Noordwijk aan zee of scheveningen zijn erg leuk :j En bijv Schevingen is dichtbij Den Haag, waar ook van alles te doen is :)

Ik kom zelf uit Deventer, ook een gezellig stadje! Hier dichtbij heb je Thermen Bussloo, een erg goede sauna :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:41

Corelli, Kim woont in het Westland, net als ik. Wij willen juist weg van de kust omdat die in onze achtertuin ligt ;). We wonen 15 minuten bij Den Haag vandaan.

Kim, als ik jou was zou ik lekker uitwijken naar Antwerpen ofzo. Leuke stad, genoeg te doen en prima bereikbaar met ov.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:43

Ik zou ook den Bosch pakken,je hebt er ook een een vakantiepark. Dierenbos. Ben je nog niet ver weg van de efteling, je hebt beekse bergen. En superleuke stad is Den bosch om te winkelen..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:22

Beekse Bergen is inderdaad ook leuk. Ligt tegen Tilburg aan. Den Bosch is inderdaad een mooiere stad dan Tilburg. Afstanden met trein zijn prima te doen. Tilburg-Den Bosch is 15 min.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:30

_Micha_ schreef:
Ik zou zelf dus echt noooooooit een hotel pakken in Tilburg of Eindhoven want dat zijn echt twee afschuwelijk lelijke steden. Dan zou ik veel eerder naar den Bosch of Breda gaan en dan een dagje Efteling doen. Ik weet dat er in gilze/rijen een heel luxe van der valk hotel zit maar ik weet niet hoe goed deze met het Ov. te bereiken is.

Je zou natuurlijk ook nog naar Limburg kunnen gaan of naar Brussel of antwerpen dat zijn oom super leuke steden, of wil je echt perse in Nederland blijven?

Het van der Valk Gilze-Rije is echt super luxe inderdaad (vooral de superior kamers)! Maar niet zo makkelijk met het ov te bereiken en er is ook niet veel heel dichtbij in de buurt te doen. Een auto is dan eigenlijk wel een must. Maar als je een weekendje met z'n tweeen wil genieten is het zeker een goede optie. Wij hadden een jacuzzi op de kamer en je kan allerlei films bestellen. Wij zijn dus behalve voor het ontbijt en 's avonds uit eten (dat deden we dan wel ergens anders al is het eten in het hotel ook goed) bijna niet uit het hotel geweest. Heerlijk zo'n weekendje bijtanken.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:14

LZP -> BEU

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:18

Je kan ook een paar daagjes naar Keulen gaan :) Supergoed bereikbaar met de ICE, en het is een hartstikke mooie stad! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:23

Keulen is vooral een hele leuke stad, niet zozeer 'mooi' meer ivm bombardementen in de oorlog en de snelle wederopbouw daarna. Maar wel heel goede sfeer, uitgaansgelegenheden, shoppen etc.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:08

Utixo schreef:
Corelli, Kim woont in het Westland, net als ik. Wij willen juist weg van de kust omdat die in onze achtertuin ligt ;). We wonen 15 minuten bij Den Haag vandaan.

Kim, als ik jou was zou ik lekker uitwijken naar Antwerpen ofzo. Leuke stad, genoeg te doen en prima bereikbaar met ov.

Dat hangt van jezelf af denk ik. Wij wonen ook vlakbij de kust en ik ga bijv. nog steeds graag naar een kustplaats. Of Texel. Goed te bereiken met openbaar vervoer. Heerlijk eiland.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:11

Antwerpen en Gent zijn ook leuk om naar toe te gaan, goed bereikbaar en altijd wel iets te beleven daar!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:13

Of Brugge. Ik heb alleen geen idee of dat makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer.
Maastricht is ook een mooie stad en wel goed per trein te bereiken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:15

mbkaatje schreef:
Of Brugge. Ik heb alleen geen idee of dat makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer.
Maastricht is ook een mooie stad en wel goed per trein te bereiken.

Dat weet ik ook niet precies. Weet wel dat antwerpen te bereiken is via de Bredabus en er sowieso een trein vanuit Roosendaal naar toe rijdt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:50

Brugge is ook prima te bereiken met het ov :j

Mocht je voor Den Bosch gaan en nog sauna willen: deverana! Super mooie welness en de bus stopt voor de deur :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 22:38

Bedankt voor de vele leuke reacties! Het wordt waarschijnlijk Eindhoven! :)