info/ideetjes gezocht bij drunnese duinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

info/ideetjes gezocht bij drunnese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:08

hallo,
ik ben opzoek naar info en leuke ideetjes voor as weekend

ik ga voor het eerst een weekendje weg en ga met mijn vriend , zoontje (1½jaar) , vader en moeder en dan 2 honden
wij zitten op het vakantie park droomgaard op loop afstand van de efteling en ook schijnt daar de loonse drunnese duinen te liggen
hier willen wij graag ook een dagje naar toe met de honden..

wij zoeken dus info /ideetjes wat we daar kunnen doen , we zaten te denken om naar de efteling te gaan maar vinden het zonde voor de honden dan moeten ze of in het verblijf blijven of in de kennel van de efteling daarom hebben we besloten om dat maar niet te doen

ken iemand ons vertellen wat er op de loonse drunnese duinen te vinden is?
lopen daar ook hooglanders of ''wilde'' paarden is er ergens een water poel wat misschien geschikt zal kunnen zijn voor de doggies??

ook kwa eten betreft lekkere en makkelijke recepten gezocht

barst los..!!

ps we gaan igg ook een middagje zwemmen met de kleine en we gaan van vrijdag tot maandag middag..

Tooske

Re: info/ideetjes gezocht bij drunnese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:12

De efteling ligt heel dicht bij de drunese duinen. Je hebt daar een grote plas en een hondenlosloop route.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:14

Dezelfde vraag als jij, dus hier een stipje :j

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:18

tnxs Tooske weet je ongeveer ook waar de water plas lig? in het midden of aan een begin stuk?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:20

Je kan daar met de auto heel makkelijk bij parkeren maar ik kan dat zo moeilijk uitleggen.. Dan kan je vanaf daar de route doen.
Of een stuk van de route is wat je zelf wil.
de parkeerplek ligt wel heel dicht bij een manege zo uit mijn hoofd.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:22

Je kan via de Haestrechtstraat & Waalwijksebaan naar de bossen. Of als deze open is de achteruitgang van jullie camping aan de Duinlaan.

Via deze toegangsroute kom je bij de parking uit van het bos, daar kom je na 100m bij 'de Ijsbaan' een waterplas midden in de hondenlosloopstrook.
Met deze losloopstrook kan je ook 2km naar het oosten lopen en uitkomen bij de uitspanning de Roestelberg :)

Edit: voor zover ik weet hier geen wilde koeien, paarden of zwijnen in dit stuk.
Er zijn er wel maar dat is dan meer Huis ter Heide volgens mij :j
Laatst bijgewerkt door Creatas op 03-06-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:24

okee tnxs voor je uitleg is idd wel fijn om er dichter bij in de buurt te komen ivm de kleine en me moeder die afentoe een slecht wandeldag kan hebben...

is het daar trouwens diep in het water?? of nouja is het betrouwbaar voor honden die nog niet vaak gezwommen hebben? niet ineens 5 meter diep ofzo?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:25

Nee loopt langzaam aan richting dieper.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:27

Er zijn 2 zandstranden met ondiepe inloop. Daarna wordt het wel dieper volgens mij (heb zelf geen honden).

Sowieso foto 2,5 en 6 in dit rijtje is de plas:
http://www.google.nl/search?q=foto's+ij ... 0wX_g4HgDw

Voor wild spotten zou je eens kunnen overwegen om naar de bossen van Dorst te rijden, daar zijn wel koeien en paarden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:28

Ja precies dat is de plas die ik bedoel. Vond ik altijd wel fijn om te starten en eindigen met lopen zodat ze lekker kunnen drinken met warm weer.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:30

caboclo schreef:
okee tnxs voor je uitleg is idd wel fijn om er dichter bij in de buurt te komen ivm de kleine en me moeder die afentoe een slecht wandeldag kan hebben...

Via de achteruitgang het weggetje oversteken en dan naar de plas is korter maar volgens mij wel deels oversteken van ruiter/bike-pad.
Dan zou ik overwegen om op slechte dagen de auto te parkeren bij de ingang op de waalwijksebaan (of bij de Roestelberg). Dan kan ze dat stukje deels over asfalt naar de bankjes bij de plas lopen :j

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:34

super goede info Tooske en Creatas ik ga zeker die richting op met de doggies en de rest van de fam haha
zo lastig allemaal als je niet weet waar of wat je te wachten staat dus vandaar het topic ook.

tnxs!!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 19:46

weet iemand nog iets lekkers kwa makkelijk eten (zelf klaar maken)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:48

Er lopen 2 kuddes schapen rond in de duinen. Een daarvan wordt ook gehoed door een herder, misschien eens leuk om naar te kijken! Alleen is het altijd maar weer de vraag waar ze rondhangen...
Op Huis ter Heide (vlakbij) loopt ook een kudde Schotse Hooglanders. http://www.natuurmonumenten.nl/huis-ter-heide

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:21

Afbeelding
Deze plas hebben jullie het over toch? Bovenstaande foto heb ik zelf gemaakt, het is er echt heel erg mooi daar. Wild heb ik nog nooit gespot daar moet ik zeggen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:33

Als je vanaf Bos en Duin de duinen inloopt zie je ook vaak een kleiner plasje, waar veel honden zijn. Dat is niet echt een vijver of zo en het hangt ook af van de droogte hoe groot die is. Van vrij groot, tot uitgedroogd. Die andere die hier boven beschreven is, is wel leuker!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:17

tnxs voor je reactie we zijn benieuwd aankomend weekend

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:15

LZP -> BEU

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:23

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 23:00

Creatas idd een leuk ideetje ben alleen bang dat ik dan thuis kom met een paard/pony ahah maar idd wel een optie voor een leeg gaatje te vullen (voor nu staat er igg all veel bos/wandelen op het programma igg ook nog een middagje zwemmen , wilde eigelijk nog paarden huren maar mn vriend krijg ik helaas niet meer zo ver en wil liever niet alleen ivm omgeving die ik niet ken en de paarden ook niet ''vertrouw'' helaas want mis het paardrijden wel een beetje ahah