Shadow0 schreef:Als je een beetje een ondernemende reis neemt, zeker rondreizen, krijg je beslist aansluiting bij de groep. Ik ben op 5 groepsreizen geweest (overigens allemaal in Europa, dus ander budget) en overal was het eenvoudig om bij de groep te horen. Er zaten altijd veel alleengaanden bij (zeker bij de wandelreizen), en bv ook vrienden die wel samen reizen maar verder gewoon meedoen aan de groep. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.
(En ook om de leeftijd zou ik me niet te druk maken. De eerste keer schrok ik me rot toen bleek dat ik 11 jaar jonger was dan de eerstvolgende... maar op vakantie vallen die verschillen eigenlijk best weg. De kans dat je meer ouderen treft bij een vakantie buiten het seizoen is wel groot natuurlijk.)
En hoe kies je dat uit: tsja, klik eens rond en als je denkt, hee gaaf, en dat kan ik betalen, dan is dat 'm

Niet te lang redeneren en kijken of je nog een perfectere reis kunt vinden, word je alleen maar moedeloos van

Voor leeftijdsverschil ben ik niet bang, als mensen maar open staan voor contact. Maar dat is natuurlijk lastig in te schatten van te voren, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen. Jij geeft aan dat mensen die met ondernemende groepsreizen mee gaan ook interesse hebben in hun medereizigers. Dat zou wel heel fijn zijn. Het is toch een hoop geld voor een vakantie
Mijn budget is alleen een richtlijn. Voor 10 dagen Europa ga ik geen 3000 euro neerleggen, maar als je naar een ander continent vliegt, kom je met 1000 euro niet zo ver. Het lastige is alleen dat het moeilijk zoeken is naar hoeveel je all-in kwijt bent. Bij alle organisaties is niet alles inbegrepen. Er komen vaak nog maaltijdkosten en excursiekosten bij. Dat is ook vervelend vergelijken.
Wat voor groepsreizen heb jij gemaakt?
_Nikita schreef:Ik heb een (individuele) reis gemaakt met Fox naar Sri Lanka, alles was heel goed verzorgd. Het land en de accomodaties vond ik ook erg mooi. De reis die ik heb gemaakt was 16 dagen totaal en de laatste paar dagen waren aan het strand om te relaxen. Kan zowel Fox als Sri Lanka aanraden!
Gaaf! Kun je aangeven hoeveel deze reis je gekost bij Fox en in totaal?
Zag op de website van Fox dat bij de 16-daagse reis naar Sri Lanka half-pension zat inbegrepen en een aantal excursies. Maar bepaalde entreegelden waren dan weer exclusief. Pff, dat vind ik zo lastig vergelijken. Op het eerste gezicht kan een reis van 2500 euro heel duur lijken, maar als alles is inbegrepen kan deze reis zomaar goedkoper uitvallen dan een reis die voor 1500 euro op de website staat.
Mikkie schreef:Ik ben een keer met Summum weggeweest en een keer met Baobab. Met summum ben ik naar Costa Rica geweest en met Baobab naar Marokko. Beide reizen waren geweldig. Het gezelschap bij summum was wat jonger dan de mensen van de rondreis bij baobab, maar met beide groepen heb ik het erg goed naar mijn zin gehad. Wat betreft bestemming vond ik zowel Costa Rica als Marokko helemaal super. Ik plan een reis altijd door te bedenken naar welke bestemming ik wil en vervolgens zoek ik er een reisorganisatie bij die de plekken bezoekt (zoveel als mogelijk) die ik via internet heb bestempeld als "wil ik heel graag naar toe/gezien hebben".
Summum, die kende ik nog niet! Ga meteen even kijken