Natural History Museum in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Natural History Museum in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:04

Hey mensen, iemand van jullie al eens in het National history museum in londen geweest?
Is het te vergelijken met Naturalis? :) Wat is er te zien wat betreft dinosauriërfossielen?
Ik ga er volgende week naartoe en zit een beetje op te zoeken hoe en wat. :Y) Alles wat met dinosauriërs te maken heeft in Nederland heb ik al gezien vandaar (inclusief het dinobos in amersfoort :') )
Laatst bijgewerkt door Nadia op 04-06-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout in titel aangepast

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:14

Ik heb zoveel mogelijk foto's verzameld van hoe ze in het museum tentoon gesteld zijn.

Massospondylus
Afbeelding

Tuojiangosaurus
Afbeelding

Allosaurus
Afbeelding

Camarasaurus
Afbeelding (een foto van het fossiel in naturalis. die in londen kan ik even niet vinden)

Iguanodon (2)
Afbeelding
Afbeelding
In vergelijking met mens

Baryonyx
Afbeelding

Dromaeosaurus
Afbeelding

Gallimimus (in jurassic park 1 en toen die t-rex uitgebroken was zag je een hele kudde rennen over dat veld)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moet je nagaan hoe groot dat oog was, wauw...

Triceratops (één van mn favorieten)
Afbeelding

Albertosaurus
kan geen geschikte foto vinden :(

Maar hoe zit dat nou met de staart van de triceratops, die hangt toch veel te veel op de grond? Echt zo jammer dat ik ooit maar 2 anderen met interesse heb ontmoet laat staan aan wie ik het kan vragen. Mocht toevallig iemand die er wat vanaf weet 't weten, waarom is die staart zo laag opgehangen? :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: National History Museum in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:04

LZP -> BEU

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:48

Wauw! Daar zou ik best een keer kijken willen nemen.
Vindt dat soort dingen geweldig.

Edit:die staart hangt toch gewoon zoals ie in rust staat? Ik geloof pas bij het lopen dat ie dan echt recht van achteren uitsteekt.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:50

ben daar ook geweest alleen waren de dinosauriers op vakantie toen |( , ze gaan dikwijls naar tentoonstellingen, dus ik zou zeker eens kijken of je niet op een slecht moment gaat, zoals ik . Maar de rest is ook de moeite hoor :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:11

Jup, ik ben er geweest. Zeer boeiend en indrukwekkend. Maar dat is niet vanwege de dino's, maar vanwege het hele gebouw. Het is zó'n ontzettend gaaf gebouw met een hele mooie permanente tentoonstelling en vaak ook hele toffe tijdelijke. Zeker gaan! :j

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:41

Echt een absolute aanrader ik vond het geweldig, en niet alleen door de dino's maar gewoon het hele museum.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:56

Zeker gaan, echt een aanrader. Naturalis is maar klein vergeleken met het NHM :-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:05

O daar wil ik ook nog een keer naartoe. Laatste keer dat ik in Londen was was dat vlak na een knieoperatie, veel lopen kon ik toen niet....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:24

Het is toch het Natural History Museum?
Prachtig museum bijna net zo mooi als die in New York en Washington en het gebouw is ook prachtig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:02

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 00:21

Katja schreef:
Prachtig museum bijna net zo mooi als die in New York en Washington en het gebouw is ook prachtig.

ja ik had al vrij vlug door dat ik de naam verkeerd had maarja je kunt je berichten niet aanpassen (vind ik zo stom, als dat toch eens kom jongen had ik zeker wel de helft van m'n posts weggehaald)

ik ga de Video later bekijken, thanks, en als er nog meer foto's of filmpjes zijn...

ohw en ik trek ook m'n dinosauriershirt aan die is super vet (van the Mountain, against the wall), dan zie je een stegosaurus in de schaduw van een tyrannosaurus rex maargoed maandag foto's.

dat met die staart in ruste klinkt logisch, ik ga het donderdagochtend opzoeken (eerder kan niet, echt abnormaal druk ik kom dit weekend niet eens genieten van m'n knollje maar goed) er zal vast op internet een verklaring staan :P

okey een mooi gebouw en heel groot dus, oehhh spannend maar wel leuk spannend

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 00:22

Katja schreef:

Aan de reacties te zien hebben de meesten begrepen waar het over ging :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:24

Daarom ging ik bijna aan mezelf twijfelen :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:39

hannahaapje schreef:
Katja schreef:

ja ik had al vrij vlug door dat ik de naam verkeerd had maarja je kunt je berichten niet aanpassen (vind ik zo stom, als dat toch eens kom jongen had ik zeker wel de helft van m'n posts weggehaald)

Compleet weghalen is wat anders dan aanpassen, maar ik denk dat een Moderator vast wel de fout in de titel wil corrigeren als je hem/haar een PB stuurt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 23:46

Ik heb afgelopen tijd meerdere keer met dat uitroepteken geval iets gevraagd maar ik krijg nooit een reactie oid, weet niet eens of iemand zoiets ooit leest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:53

Als je in op het envelopje klinkt rechtsboven aan de pagina, dan ga je je eigen profiel in. Aan de linkerhand van de pagina vind je een aantal mappen, helemaal onderaan staat: Tip een Mod. Daar zie je dan je open en gesloten meldingen, en daar kun je reactie zien van de mod bij je meldingen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 20:42

JONGENS, MEIDEN, VROUWEN EN MANNEN EN DE REST, het was supppeerrrr geweldig. *\o/* IT WAS INCREDIBLE.
Ik was er, ehrm, de hele dag, en viel in de metro in slaap en alles maar het was het waard.
We hadden de verkeerde ingang met saaie stenen en alles (ja sorry hoor), maar toen kwamen we bij de andere ingang... Stonden daar de reusachtige fossiele overblijfselen van een Diplodocus! Ik moest echt even bijkomen hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste weet ik niet wat voor reptiel 't was, maar ik vond het leuk hoe enthousiast dat kleintje was.

Afbeelding

Jullie weten vast wat voor soort deze is. _/-\o_

Afbeelding

Deze was weer op een andere verdieping maar ik moet het laten zien. Ik was er zo onder de indruk van. Ben er wel een uur bij gebleven om het van alle kanten te bekijken (mijn moeder was van ellende op een bankje een boek gaan lezen :') ). Nee maar, kijk goed naar de voorpoten, hoe ze NAAST het lichaam staan in plaats van ONDER zoals bij snelle zoogdieren zoals paarden en dergelijke. Dit beest moest ontzettend langzaam voortbewogen hebben. Zo heerlijk lomp, groot en primitief.

Afbeelding

SCHEDEL VAN EEN TYRANNOSAURUS REX, TIRANNIEKE HAGEDIS, DE KONING. Oh mensen wat was dat genieten om de schedel in het echt te mogen aanschouwen.

Afbeelding

Jaja mensen om de hoek hadden ze een levensechte t-rex gebouwd. Kleine kindjes aan het begin met een heel net engels accent: ''where's t-rex, where's t-rex?'' en daar was die, moesten die kleuters huilen. :(:) Heb ik ook heel lang bij gekeken. Later upload ik het filmpje nog wel op youtube.

Afbeelding

Deze bewogen ook en maakten geluid. Was ook fascinerend. Ik gok dat het velociraptors zijn (iig raptors), zeker weten doe ik het niet, shame on me.

Nou de benedenverdieping was ook geweldig, alleen de ''weetjes & feitjes'' ja het is wel leerzaam als je onder de 16 bent of als je niet heel veel van dinosauriërs af weet. Anders kom je echt voor de fossielen.
Het werd wel heel erg druk en toen vloog het me aan en moest ik naar buiten, maar even diep adem halen en weer terug want londen ligt niet om de hoek, zou zonde zijn als je het niet weer opnieuw probeert :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit moet de Deinochysus (weet niet of ik het goed schrijf, geen zin om het op te zoeken) zijn, die word altijd op deze manier afgebeeld. Zijn 15 cm haakklauw uitgetrokken, springend op die dinosaurier en dan zo openrijten en alles :7 Wel heel vreemd dat ze er geen veren bij hebben geschilderd, dat zie je toch altijd bij deze soort. Ach tsja

Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's van onder andere de allosaurus echt vet maar alles gaat echt traag doordat ik het bericht lang heb denk ik.
sorry voor mijn vreemde commetaar af en toe.
als ik de kans ervoor krijg post ik ook nog foto's van het winkeltje waar ik 3 uur achter elkaar in rondgehangen heb :') ( mijn moeder zei dat het gezellig was maar ze werd af en toe moe van het mij meetrekken van alles lol)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:43

Ik MOET er ooit heen, ik wil Sue zooooo graag een keer zien O:)
Omg hebben ze ook een baryonyx?! :):)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 20:47

Jhaaa, en er was ook informatie bij over die fossiele overblijfselen van een 1 meter lange vis die in de maag aangetroffen waren daardoor wist ik ook al weer welke het was.
Het is het echt waard om ervoor te reizen het is niet zomaar een dagje uit maar gewoon TOP iets wat je gezien moet hebben haha