In je eentje op vakantie, tips en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

In je eentje op vakantie, tips en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:10

Hoi,

Een tijdje geleden plaatste ik nog dit topic: *klik* Helaas (nou ja, eigenlijk niet) ging de relatie over en ondertussen hebben al m'n vrienden al vakantieplannen. En aangezien ik volgend jaar op buitenlandse stage moet bedacht ik, waarom zou ik er nu niet alvast alleen erop uit trekken. Maar nu ben ik dus op zoek naar tips en ervaringen.

De locatie is nog onbekend, maar een (grote) stad lijkt me handig ivm hostels. Daarnaast ben ik door vrienden getipt over het concept couchsurfing, heeft iemand daar ervaringen mee? En maak je als je ergens alleen toe gaat makkelijk contacten? En hoe doe je dat als je wel alleen bijv. gaat avondeten, dan lijkt me uit eten gaan toch wat minder gezellig :') En je kan tegenwoordig als meisje alleen toch wel veilig door Europa reizen, ook op het platteland ergens?

Zoals jullie al lezen ben ik nog helemaal blanco en daarnaast kom ik niet uit een familie met avonturiers. Dus alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom! :Y)

Groetjes Marijke

Winged

Re: In je eentje op vakantie, tips en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:18

Tjah, wil je op 1 plek blijven of...

Ik heb een paar jaar geleden in mijn eentje een 2 maanden durende interrail gedaan door Europa. Dit jaar ga ik weer - in mijn eentje - voor 2 weken door Europa crossen. Tenminste, dat is voor nu de bedoeling. Waar ik heen ga? De Balkan *\o/* Zuidpunt Kroatië, dan door naar Monster, Sarajevo, mijn favostad Belgrado (2 jaar geleden echt een toptijd gehad). Daarna door naar Montenegro en eindigen in Bar.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:22

Ow wauw, dat klinkt echt super tof! En slaap je dan in hostels? Onderneem je veel dingen alleen of hoop je mensen tegen te komen met wie je dingen kan ondernemen?

Een rondreis lijkt me ook heel leuk, even kijken of dat geldtechnisch zou lukken. Daarnaast wil ik ook 10 a 14 dagen weg :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:24

Ik sliep in hostels en daar kwam ik vrijwel altijd wel leuke en gezellige mensen tegen. Alleen reizen houdt niet in dat je helemaal alleen en verloren aan het ronddwalen bent (en als je dat wel wil: Dan kan dat gewoon :D )

Mocht je willen gaan interrailen kijk dan even op www.interrail.eu.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:56

Ik zou inderdaad ook kiezen voor relatief grote steden en hostels (of inderdaad couchsurfen, hoewel dat ook wel afhankelijk is van je "host". Ik ben zo'n keer in Rusland bij een koppel blijven slapen, twee nachten, ik heb hen welgeteld 15minuten gezien en heb de sleutel mogen droppen in de brievenbus. Je kan bv via couchsurfing ook wel mensen contacteren om gewoon iets te gaan drinken / eten). Manieren om nog mensen te leren kennen, zijn tours (maar dan wel de toffe :+). In een aantal steden heb je bv "free tours" (http://www.neweuropetours.eu/), met echt super goeie gidsen. In Praag heb ik zo bv een 'beertour' gedaan, waar je verschillende cafés afgaat om verschillende bieren te proeven, kennis te maken met de Praagse biercultuur, wat meer te weten komt over de geschiedenis ervan,.... Na de tour zijn we (ik & twee vrienden van me) nog op stap geweest met de gids van onze tour en zijn vrienden. Om maar te zeggen :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:46

Bedankt voor jullie tips :) Die Free Tours klinken ook wel als een leuk iets om te doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:18

Malta, prachtig land om een weekje alleen door te trekken.
Couchsurfen is een optie, zelf nooit gedaan, maar heb een paar collega's die dit geregeld doen. Zelf kies ik voor goedkope hotels of hostels.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:47

Ik heb hetzelfde als jij. Ben ook aan het kijken om alleen op vakantie te gaan. Ik ben aan het denken om zo'n treinkaartje te kopen waar je Europa mee door kan reizen en dan gewoon steden als Barcelona enzo te gaan bezoeken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:48

Lolacabana schreef:
Ik heb hetzelfde als jij. Ben ook aan het kijken om alleen op vakantie te gaan. Ik ben aan het denken om zo'n treinkaartje te kopen waar je Europa mee door kan reizen en dan gewoon steden als Barcelona enzo te gaan bezoeken.

Wel denken aan de reserveringskosten. Voor bijvoorbeeld de Renfe (spaanse trein) heb je reserveringen nodig.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:51

Dat is een goede tip. Ik ga ook eens naar dat couchsurfen kijken, scheelt toch weer geld :).