Auto huren Spanje, aanraders en handige tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Auto huren Spanje, aanraders en handige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:42

Volgende maand ga ik twee weken naar Spanje op vakantie :)

Nu willen we rondtrekken van Sevilla - Jerez - Tarifa - Malaga om weer te eindigen in Sevilla. We zullen voor ongeveer 10 dagen een auto huren.
Als je dan online wat rondkijkt is er wel van alles te vinden, maar ik vroeg mij af waar bokkers hier ervaringen mee gehad hebben en welke maatschappij aan te raden is of juist af te raden.
In combinatie met Ryanair was er wel een leuke aanbieding voor Hertz, maar moet me nog even verdiepen in de kleine lettertjes...

KimberleyE

Re: Auto huren Spanje, aanraders en handige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:48

Hoi
Zag je berichtje voorbij komen! Ik ben met mijn man vorig jaar van Madrid naar Altea gereden ( richting Allicante) We hebben de auto gehuurd op de luchthavan van Madrid maar wel alles al geregeld van te voren. dit was bij Hertz, prima geregeld ondanks dat het onwijs druk was en onderbezet personeel werden we super geholpen en kregen we ook nog een upgrade voor auto.

Dus auto's huren in Spanje is zeker te doen hoor :) Heel veel plezier en geniet er lekker van! :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:14

Bij welke maatschappij hebben jullie toen de auto gehuurd?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:47

wij hebben heel vaak auto's gehuurd van Sunny Cars, nette auto's, heel vaak gratis upgrade gehad, leuke prijs en geen gedoe. Veel hollandse reisorganisaties maken ook gebruik van Sunny Cars.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:51

Sunnycars ziet er inderdaad goed uit.

Belangrijke vraag, is het überhaupt mogelijk een auto te huren zonder eigen CC? Wel aanwezig maar niet op onze naam... :=

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:53

Wij hadden bij Hertz, die waren het " goedkoopst" met de beste voorwaarden ( wij wonen al in het buitenland dus is lastiger vooraf boeken bij nederlandse websites )

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:54

Dat is idd bijna onmogelijk, ik heb tot nu toe altijd een cc nodig gehad.
Ik heb een CC gekoppeld aan mijn bankrekening, zit bij het pakket in, gebruik hem eigenlijk alleen maar voor de autohuur in het buitenland :o

Ze gebruiken hem voor de borg, misschien dat je contact op kan nemen om op een andere manier aan de borg te voldoen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:59

Er is wel een CC, maar ik heb niet mijn eigen (iets met student zijn en daarom te weinig verdienen om een cc te mogen..). Kan dus wel gebruik maken van een cc, maar die staat niet op de naam van de bestuurder dan (dat ben ik).. Hmm, lastig.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:02

wel even op letten trouwens of je je auto dus VOL of LEEG moet afleveren.. wij moesten hem dus LEEG afleveren.. voor iedere liter benzine die er nog in zat moesten we dus extra betalen.. dus wij hebben netzolang rondjes gereden op de rotonde tot we misselijk werden ! ;-)
Daarvoor kunnen ze je creditcard dus ook voor belasten voor bijkomende kosten..

Ja lastig! weet eigenlijk niet of er ook omwegen zijn...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:07

Wij hebben in spanje ook een auto bij hertz gehuurd.. was prima in orde.
Wat wij altijd doen is bij de controle vooraf foto's maken van de auto, met de verhuurder erop.
Maar hebben dat nog nooit nodig gehad.

Verder hebben we altijd de tomtom bij met kaarten van het desbetreffende land.. toch wel heel handig.
Veel plezier op vakantie.. Spanje is super leuk voor een road trip. :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 15:09

Ja, ik heb er super veel zin in! Maar wordt wel wat huiverig van al die autoverhuurders en horrorverhalen op het internet... De controle van de auto was ik inderdaad al vaak tegen gekomen, maar met verhuurder op de foto, goede!

Ik zag dat de ANWB ook auto's verhuurt via Sunnycar, dat klinkt wel relatief 'veilig' en kan ik gewoon hier in de anwb-shop wat info opvragen..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:08

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:13

Mijn ouders hebben in Spanje een auto gehuurd bij http://www.doyouspain.com :) Deze was heel voordelig, maar let wel goed op wat wel en niet bij de prijs is inbegrepen. (Voor 10 dagen vanaf Sevilla komt de goedkoopste auto uit op 158 euro)

Via http://www.sunnycars.nl ben je ervan verzekerd dat echt alle kosten bij het huurbedrag zijn inbegrepen. Het is geen autoverhuurder maar een bemiddelaar, dus het kan zomaar zijn dat je je auto bij Hertz kunt ophalen. Voordeel is dat bij schade sunnycars alles gewoon vergoedt. Deze is echter wel wat duurder, ik kom op 280 euro uit voor 10 dagen vanaf Sevilla.