Natuurparels in Nederland/België en buurlanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Natuurparels in Nederland/België en buurlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:03

Beste Bokkers,

Mijn goede vriendin en ik willen in de zomer de natuur in trekken. Niet enkel in de zomer natuurlijk,
maar dit is een periode waar we toch wat meer tijd hebben en ook wat verder kunnen trekken.
We zijn op zoek naar mooie plaatsen waar mooie natuurstukken zijn (dus geen gezinvakanties,
geen verharde wegen maar echt 'in de broesse' (dat is west-vlaams jaja).
Op ons lijstje staat natuurlijk al de Ardennen, maar waar in de Ardennen?
De Calestienne is een heel mooie plek, maar niet om 3 dagen in rond te wandelen misschien.
Als jullie nog leuke plekken hebben waar je ooit geweest bent, met een breed spectrum aan
fauna&flora elementen, in Midden - of Zuid Nederland, ofwel gans België, laat het mij weten
alsjeblieft! :)

Alvast super bedankt
Groetjes Fien!

LoveBodin

Re: Natuurparels in Nederland/België en buurlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:05

De Hoge Veluwe vind ik persoonlijk heel erg mooi.
En de Betuwe :).

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:18

Over de Veluwe heb ik al zoveel gehoord, dat het me er zo druk lijkt :p
Ik heb de Betuwe snel eens gegoogled, heb ik het juist voor als dit vooral vlaktes zijn, met vijvers (ik bedoel dus geen bossen maar meer open landschap)? Zo'n landschappen lijken me wel nog intressant ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:21

Ik zou zeggen ga Nationale Parken bekijken. In Nederland alleen al zijn het er 20.

Daarbij heb je ook natuurkampeerplekken (zie ANWB) kun je ook nog eens midden in de natuur overnachten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:23

Veluwe is behoorlijk groot hoor! Het is een flink stuk Gelderland, waarin ook gewoon steden etc. staan.
Ik weet niet precies wanneer jullie exact gaan, maar ik woon in de buurt van 't Nationaal Park de Hoge Veluwe. Daar is 't vaker wel druk. Maar 't ligt er echt aan wanneer je gaat.

Als we in 't paleispark wandelen (Paleis 't Loo, ook geweldig stuk landschap), komen we meestal geen kip tegen :+ (die-hards hier, zodra de klok 9 uur slaat en 't open is, gaan wij dan naar binnen :+ )

Betuwe is ook rivieren en bossen. Maar idd ook open landschap.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:28

Hoge Veluwe druk? := Daar kan je rustig een dag rondlopen zonder iemand tegen te komen. Zodra je 200 meter weg bent van, zeg, de Carolinahoeve, Kröller Müller of Slot Hubertus, om maar eens wat dingen te noemen, die je niemand meer.
De Eifel is ook mooi trouwens, vooral de vulkaaneifel. Net aan de andere kant van de grens dus.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:29

Ibbel schreef:
Hoge Veluwe druk? := Daar kan je rustig een dag rondlopen zonder iemand tegen te komen. Zodra je 200 meter weg bent van, zeg, de Carolinahoeve, Kröller Müller of Slot Hubertus, om maar eens wat dingen te noemen, die je niemand meer.
De Eifel is ook mooi trouwens, vooral de vulkaaneifel. Net aan de andere kant van de grens dus.

O ja, lopen :+ . Sorry, wij fietsen vaak. Dan kom je wel meerdere mensen tegen, zeker op 't hoogtepunt van de dag.
Maar lopen niet, nee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:32

Als je open terrein ook interessant vindt, kijk dan eens naar Zeeland en de gorsen. Of bv Tiengemeten, één groot natuurgebied, er woont geloof ik 1 boswachter: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiengemeten

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:32

Thats_Me Echt? Ik wist niet dat er natuurkampeerplekken bestonden! Dat zou wel nog iets extra's zijn, fijn! Ik zal het eens bekijken :)
Ik weet ook niet precies wanneer, maar in september hebben we beiden tijd om ergens een week of zo naartoe te gaan. Nationale parken zijn niet altijd een toppunt vind ik hoor. Het Zwin in België is wel mooi enzo, maar ik zou er geen 4 uur voor willen in de auto zitten.
Bedankt voor de tips alvast!!
Ibbel; ik ga dadelijk eens kijken ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

De Waddeneilanden :j en Nationaal Park de Veluwezoom. We staan zelf daar in de buurt op een camping, je kan er zeker doordeweeks uren paardrijden, fietsen of wandelen zonder een mens tegen te komen. Woon zelf pal aan de Utrechtse Heuvelrug, ook mooi :j .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:45

'T eerste wat in mij opkwam, is de belgische Eifelstreek ! Gewoonweg prachtige natuur en heel erg rustig !

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:01

Idd de eifel, zowel Belgisch als Duitse stuk! Veel wild, rust ruimte en natuur!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:06

In exloo is een stukje bos echt jaaaaren terug omgewaaid door een windhoos. Die bomen lagen allemaal plat maar zijn verder gaan groeien. Net een sprookjesbos , de takken zijn de lucht in gegaan , overal varens en mos op.