Emigreren naar Maleisië, paardenervaring gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Emigreren naar Maleisië, paardenervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:21

Een beetje gekke ouders heb ik wel, ze hebben namelijk besloten om waarschijnlijk volgend jaar naar Maleisië te emigreren. Daar is een erg aantrekkelijk project voor 50 plussers (laat mijn vader nou net 51 zijn) die vanuit de westerse landen naar Maleisië trekken. Nu zullen mijn vader, moeder en broertje daar, als het hele plan doorgaat, volgend jaar naar toe vertrekken. We hebben al een eiland op het oog, Langkawi, waar we een klein aantal luxe huisjes willen bouwen en verhuren. Mijn broertje zal naar een campus gaan en daar een technische opleiding volgen. Ik blijf voorlopig nog in Nederland aangezien ik mijn opleiding dier- en veehouderij wil afmaken. Dat betekent dat ik sowieso nog 3 jaar in Nederland ben. Uiteindelijk ga ik natuurlijk mee naar Maleisië, wie wil dat nou niet? :) Een droom van mij is om zelf een stal daar te beginnen. Qua kostenplaatje is daar vrijwel alles mogelijk. Op Langkawi zijn veel (grote) resorts te vinden, dus mijn doel is voornamelijk om met toeristen buitenritten te maken over het prachtige eiland. Daarnaast wil ik ook graag nog wat in sport gaan doen, endurance en/of dressuur. Maar dat is nog even aankijken aangezien ik geen idee heb wat er in de buurt aan wedstrijden wordt georganiseerd.

Nu is mijn vraag richting jullie of er iemand wel eens in Maleisië in contact is geweest met een stal? Ik wil mij zo goed mogelijk gaan oriënteren op dit gebied dus echt alles wat betreft paarden is welkom, waar in Maleisië (of een buurland) dan ook.

Ik dacht ook dat ik een aantal maanden geleden een topic voor bij zag komen van iemand die dressuurwedstrijden reed op een PRE, fries, oid (?) in Maleisie of ergens daar in buurt. Zou iemand mij kunnen helpen wie dit is geweest?

Stephzdesign

Re: Emigreren naar Maleisië, paardenervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:25

hi nicky, volgens mij is een vriendinnetje pas naar maleisie op vakantie geweest. toen heeft ze ook mooie buitenritjes gemaakt op endurance paardjes. ik kan het wel eventjes voor je vragen? of zij misschien nog contact gegeven heeft?

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:32

Ik ben een paar maanden geleden in Maleisië geweest. Paardensport is niet heel groot daar, maar wel al groter dan in andere stukken van ZO Azië. Ben naar de paardenrennen geweest, wat erg populair was (wat niet helemaal de bedoeling was want gokken is verboden en dat gebeurd toch, overheid knijpt een oogje toe) en endurance loopt daar ook wel. Maar of je echt met een hele stal of dressuur wedstrijden lekker aan de bak kan vraag ik me toch af... Het is zeker niet zo populair als hier. Luxe dingetje he.

Langkawi is trouwens fantastisch! Inmiddels wel behoorlijk toeristisch maar daar word het eiland niet minder van!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:12

__Nicky schreef:
Ik dacht ook dat ik een aantal maanden geleden een topic voor bij zag komen van iemand die dressuurwedstrijden reed op een PRE, fries, oid (?) in Maleisie of ergens daar in buurt. Zou iemand mij kunnen helpen wie dit is geweest?

Ben je niet in de war met Rivano, die in Brazilië rijdt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:20

Mijn vriendin (woont nu in Finland en spreekt alleen Engels maar begrijpt een beetje NL) heeft 10 jaar in Maleisie gewoont en veel gereden en met paarden gewerkt. Wellicht kan zij je dingen vertellen? Ik wil je evt haar FB geven zodat je haar wat dingen kunt vragen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:21

Mijn vriendin reed volgens mij altijd dressuur en springen. Maar weet er het fijne niet van..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:11

DaniBanani schreef:
__Nicky schreef:

Ben je niet in de war met Rivano, die in Brazilië rijdt?

Dat denk ik wel ja...

@ Chaos, als je dat wilt doen heel graag!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:50

Ik ben een paar jaar geleden op langkawi geweest, wat een mooie eiland trouwens.
Ik heb daar toen gereden bij een man genaamd Harry, die heel toevallig uit nederland kwam.
En die heeft daar een endurance stal met arabieren en criollo's heeft. Zijn plan was om er alleen een arabieren stal van te maken.
Hij reed endurance met zijn paarden.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:54

Lynniiie schreef:
Ik ben een paar jaar geleden op langkawi geweest, wat een mooie eiland trouwens.
Ik heb daar toen gereden bij een man genaamd Harry, die heel toevallig uit nederland kwam.
En die heeft daar een endurance stal met arabieren en criollo's heeft. Zijn plan was om er alleen een arabieren stal van te maken.
Hij reed endurance met zijn paarden.

Precies wat ik ook wil gaan doen! Arabische beestjes, endurance, beetje dressuur. Heb je toevallig contactgegevens of een website van hem?

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:10

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:09

Voor zover ik weet gaan vel mensen vanuit Malaisie ook vaak naar Singapore op wedstrijd :). Kan je altijd nog eens naar kijken wanneer je wedstrijden wilt rijden :)