Tips goedkope eilandvakantie met leuke excursies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Tips goedkope eilandvakantie met leuke excursies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 00:36

Mijn vriendin en ik hopen in juni af te studeren en in augustus willen we 8 dagen erop uit.
Nu hebben we wel wat eisen, maar het is lastig om iets te vinden wat voldoet, ook omdat we niet alle gebieden heel goed kennen.

Onze verlangens:
- Een hotel/appartement met ten minste half pension
- Aan het water (max. 500 meter)
- Geen massatoerisme, we willen niet hutjemutje op een strand ergens liggen en niet in de zee zwemmen met het gevoel dat we als balletjes in een soep dobberen :p
- Geen Turkije, Egypte, Tunesië enzo, o.a. vanwege temperaturen
- Leuke excursiemogelijkheden in de buurt, zoals jeepsafari, natuurpark, boottocht, etc.
- We willen inclusief vlucht + transfer + verblijf met eten en drinken en een paar excursies (3 ofzo) max. 750 p.p. kwijt zijn.

We zijn geen feestbeesten, dus geen Chersonisos ofzo :+

Canarische eilanden hebben we ook gezien, maar niet iets wat aan onze verlangens voldoet.

We kwamen al uit op Mallorca, maar we hebben het idee dat het daar ook best druk is op de strandjes.

Heeft iemand nog ideeën?

Celiien

Re: Tips goedkope eilandvakantie met leuke excursies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 00:55

Jullie willen persé een eiland?
Anders kan ik jullie zeker het stadje l´estartit aanraden: is boven barcelona, prachtig strand, niet te druk, maar ook niet super rustig. vanuit daar veel dingen te doen, onder andere paardrijden, duiken, de medes verkennen (eilandengroep vlak voor l'estartit), naar barcelona..
Hotel Panorama valt in ieder geval binnen jullie prijscategorie, 500 pp voor halfpension. komt je vliegticket wel nog bij. ligt echt letterlijk aan het strand en is een goed, schoon hotel
uitzicht vanaf t hotel:
Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:53

Kijk eens bij Smartline van Neckermann, 25 mei is de tweede persoon maar €1 all inclusive.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:06

Ik vond Rhodos een heel leuk eiland! Leuke mensen, niet mega druk, maar wel gezelligheid en leuke dingen om te doen!

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:32

Wij vinden het Griekse eiland Samos heel mooi, zie http://surprisetickets.nl/reizen/316-vakantie-samos-griekenland
Het is er relatief groen, je hebt er leuke restaurantjes en terrassen en je kunt er voor jullie budget makkelijk een weekje halfpension iets vinden. Overigens is het eten in restaurantjes daar zo voordelig (voor een tientje een prima diner) dat je ook kunt overwegen alleen je ticket + hotel te boeken.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:30

Bedankt allemaal voor de tips :) Samos ken ik inderdaad, jaren geleden ben ik daar geweest. Ik kan me er niet veel meer van herinneren, maar wel dat ik er een heerlijk weekje heb gehad.
We hebben ons oog laten vallen op de Griekse eilanden. We hebben nu 2 hotels uitgekozen en we gaan deze week de knoop doorhakken. Het gaat Kefalonia of Kos worden!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:32

Schotland :+ Prachtige omgeving, dicht aan zee (Als je aan de kust wil) Dan bijv. Edinburgh, mooie natuurparken en alles is redelijk dichtbij, bussen zijn desnoods goedkoop.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:11

MyHu schreef:
Schotland :+ Prachtige omgeving, dicht aan zee (Als je aan de kust wil) Dan bijv. Edinburgh, mooie natuurparken en alles is redelijk dichtbij, bussen zijn desnoods goedkoop.

Haha.
Ik heb eergisteren met een mijn winterjas en uggs rondgelopen omdat het ijskoud was.
Niet echt wat de TS zoekt denk ik.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:27

Haha nee inderdaad, al is Schotland wel erg mooi! Gelukkig zijn we eruit :)