Buitenlandse werkervaring opdoen, wie heeft tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Buitenlandse werkervaring opdoen, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:52

Hoi allemaal,

In september ben ik als het goed is afgestudeerd. Nu zit ik te denken dat ik dan toch wel graag de stap wil zetten om naar het buitenland te gaan. Dit voor ong. 3 tot 6 maanden. Het liefst zou ik dan aan het werk willen gaan. Ik ben straks zelf afgestudeerd in de richting HBO Bestuurskunde, maar voor deze uitdaging hoeft dit niet aan te sluiten. Graag wil ik jullie ervaringen horen over jullie werkzaamheden in het buitenland. Misschien dat ik mezelf daar ook wel in zie. Ik zou bijvoorbeeld graag willen werken met paarden, fotografie, maatschappelijke hulp. Ik sta open voor van alles, omdat ik toch deze ervaring graag wil meemaken. Het maakt mij ook niet zo zeer uit waar in de wereld. Als het maar een mooie baan is in een mooi land.

Alle suggesties en ervaringen zijn voor mij van harte welkom! 

Colorado

Re: Buitenlandse werkervaring opdoen, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:42

Ik zit nu sinds eind Augustus in Australië. Ik heb hier 5,5 maanden op cattle stations gewerkt en werk op het moment op een stal waar ik met jonge renpaarden werk (ze fokken, starten en trainen engelse volbloeden). Allemaal mooie werkplekken waar ik enorm veel nieuwe ervaringen opgedaan heb en erg gave mensen heb ontmoet. Allebei banen die redelijk makkelijk te vinden zijn met ervaring in de paarden :)