Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fosco

Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 15:32

Hallo!

Ik en mijn vriend zijn aan het kijken voor een lang weekend Rome, Vrijdag vertrekken en dan maandag weer terug vliegen.
Nu zijn we opzoek naar een hotel waar we 3 nachten kunnen doorbrengen. Prijs niet over de top maar gewoon betaalbaar en niet te ver van het centrum. Misschien dat jullie uit ervaringen of via via wel is hebben gehoord van leuke mooie en/of fijne hotels?
We zijn beide nooit eerder in Rome geweest. Weten jullie ook eventueel leuke bezienswaardigheden die we gezien moeten hebben?
We gaan in juli dus lekker in het hoogseizoen.

Alvast bedankt!!
Groetjes Lotte

LoveBodin

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:39

Waarom niet te ver van 't centrum?
Wij doen bij dit soort steden altijd uit 't centrum, maar dichtbij een spoorlijn/metrolijn. In de binnenstad binnen een paar minuutjes, en toch de rust (en prijs) van buiten het centrum :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:44

Alle locals vluchten in Juli en augustus de stad uit ivm de hitte. Hierdoor is veel gesloten.
Het lijkt mij zonde om in deze periode naar Rome te gaan.
Voor hotels, ik zoek altijd via booking.com. Het metronetwerk in Rome bestaat eigenlijk maar uit twee lijnen. en is niet zo uitgebreid als in veel andere hoofdsteden.
Trastavere is een hele leuke wijk. Bij Termini in de buurt wil je eigenlijk niet zitten.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 15:48

@mootje, zou er toch niet genoeg openblijven ivm toeristen? Neem aan dat die er genoeg zijn in die periode?
@LoveBodin dat is ook een optie waar we beide achter zouden staan, dat is niet zo`n punt zolang er dan idd maar een metrostation in de buurt is :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:52

Wij zaten geloof ik in Bagni di Tivoli, da's misschien wel wat ver. Met de trein was t echter behoorlijk snel, denk toch niet langer dan 20 min (maar dat wet ik nie zeker)

Wij waren er in de zomervakantie, en alles was gewoon open hoor. Locale ritme aanhouden (siesta in een parkje tussen 1 en 3 ofzo) en vooral s avonds en s ochtends dingen bekijken :) ging prima!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:53

Ja, toeristen zijn er wel, het is retedruk en megawarm. Als jullie dat graag willen...
Voor- en naseizoen is veel fijner in Rome qua klimaat en drukte bij de verschillende highlights.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:14

@mootje, naar welke stad je ook gaat, het zal er warm zijn en stikken van de toeristen. Parijs, berlijn rome, barcelona. Ik denk dat als je er heen gaat met dat in je achterhoofd het goed uit te houden is. Heb het in Parijs ook gehad in de zomer en hebben vrijwel alles kunnen zien in 3 dagen tijd.

@lovebodin, Ja dat is net wat te ver. Maar in ieder geval bedankt voor de tip! Locale ritme wordt het sowieso, zijn ook geen thuiszitters en ik denk dat er altijd wel ergens wat te doen of te zien is? Al is het wat struinen door mooie wijken oid?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:21

Ja er is altijd wel wat te doen.
In een parkje zitten is ook erg leuk, lekker mensen kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:36

Ik ben er in februari nog geweest, zat in Hotel Valeri. Prima te doen op 15min stappen van Termini af, op 10min wandelen van het Coloseum en Forum Romanum. Wel lekker bergop om bij die dingen te geraken. Voordeel is lekker bergaf als je terugkeert naar je hotel :=
Op 10min wandelen heb je ook een metrostation zitten.

Hotelletje was klein, niet makkelijk te vinden maar wel erg gezellig. Enkel ontbijt, en dat is altijd gemeenschappelijk aan een grote tafel in de inkomhal. Het is er rustig dus het lijkt eerder een kleine woonkamer en je bent niet zichtbaar vanaf de straat. Kamers zijn netjes, grote bedden en goede service. We hebben het ook gevonden via booking.com. Alleen dikke pech dat er in de kamer naast ons extreem luidruchtig spaans koppel zat, we konden echt alles horen, ook in de hal beneden.

Er zijn zat eettentjes in de buurt en je kan ook naar het HardRock Café. Erg gezellig, goede prijs, lekker eten én heel erg vriendelijk personeel.
Afrader is de zogenaamde catacomben waar plafond en muren versierd zijn met de beenderen van overledenen. Vroeger moet dat ondergronds geweest zijn, nu moet je eerst een hele wandeling door een museum doen om dan uiteindelijk 1 gang van pakweg 20m door te stappen wat dan de catacomben moet voorstellen... leuk om te zien, die versieringen, maar volledig uit context gerukt op mooi witgeverfde muren en mooie baksteen afwerking in een gewoon herenhuis.

Metro is handig, haast elke 3minuten rijdt er wel eentje. Tickets zijn ook niet zo duur en de machines zijn te bedienen in het engels om je kaartje te kopen.
Oh, en een echte aanrader als je graag ijsjes eet: Pinocchio vlakbij het Pantheon. Piepkleine zaak, volgens onze reisgids niet echt gekend bij toeristen omdat het wat verstopt zit in een straatje dat aan de zijkant van het pantheon loopt (toeristen gaan gewoon rechtdoor het plein op). Herkenbaar aan een levensgrote houten pop aan de deur. Hun aardbeienijs, daar doe ik gerust een moord voor... staat ook gekend als lekkerste ter wereld :)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:52

In Juli is het erg warm in Rome. Niet echt temperaturen om eens heerlijk door de stad
te crossen.
Je kunt beter in voorjaar of sept/oktober gaan.Ook nog warm
maar beter uit te houden.
Rome heeft een goed metronet.Alles goed begaanbaar.
Dus het maakt niet echt uit waar je in de stad bent.
Trastaverre is een leuke wijk voor een hotel.Vlakbij vaticaanstad.
Wij hebben veel gelopen in de stad en namen de metro.Er is een hoop te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:15

Je kan het forum romanum, coloseum en nog iets bezoeken met 1 ticket als je dat binnen de 24u doet. Vb. je koopt het op dag 1 om 12u 's middags, je bezoekt 1 of 2 dingen en de dag erna zorg je gewoon dat je bij het ander ook binnen bent voor 12u 's middags :)