First time Barcelone!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

First time Barcelone!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 10:42

Yes! Volgend weekend ga ik met mamslief een lang weekend (4,5 dag) naar Barcelona en natuurlijk heb ik al veel online gelezen maar wie weet zijn er nog bokkers met goede tips?
We willen cultuur snuiven, een dagje beach luieren, wandelen, shoppen en natuurlijk lekker eten!

Wie weet de leuke local restaurantjes, de niet zo toeristische mooie plekjes of heeft gewoon andere leuke tips?

troi

Re: First time Barcelone!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:45

Mijn voornaamste tip is ontzettend op je hoede zijn voor zakkenrollers, gemiddeld de helft van de toeristen raakt wat kwijt zonder dat ze het doorhebben (heb ervaring helaas..). Gaat overigens zonder agressie zo doorgaans (dat scheelt behoorlijk) maar balen is het wel..

Verder vooral genieten, het is een prachtige stad vol met kunst! Als je trouwens naar de sagrada wilt bereid je voor op een flink lange wachttijd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:10

Op Place real zit het restaurant van de Catalaanse hotelschool, les quinze nits. De paella (en de rest) is er heerlijk en de prijzen zijn er redelijk. Wees wel op tijd, want anders staat er een rij over het hele plein :+
Ik vond de kabelbaan Parc Montjuic en het park erg leuk. Een echte aanrader is Parc Guell. Schitterend park en het uitzicht over de stad is geweldig!
De wijk gothic, naast de Ramblas, is een erg mooie wijk. Er zit een geweldig theehuis, Caj Chai :9k
Een bezoekje aan de Boqueria zou ik ook zeker nemen.
Rita Blue, op het plein bij San Augusti serveert goed eten en erg lekkere cocktails.
Op de hoek van carrer de tarragonna en Av. Paralel staat een winkelcentrum in een voorheen arena waar stierengevechten plaats vonden.
Het nationale Catalaanse museum vond ik erg imposant en ligt op een steenworp afstand van het bovenstaande winkelcentrum.

En alle strandtenten maken heerlijke Sangria. Wij hebben ze bijna allemaal gehad :=

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:14

Ik ben hier ook benieuwd naar! Ben een aantal jaar geleden er een paar dagen geweest dus ik heb de standaard musea ed wel al gezien, maar tijdens de zomervakantie zit ik er drie weken dus ik ben op zoek naar leuke plekken :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:43

Aanrader voor tapas (heel druk rond 11-12 in de avond, als ook de Spanjaarden zelf komen)

Ciudad Condal - Rambla de Catalunya, 18

Als je rond 8-9 gaat ben je vlot aan de beurt.

Casa Batlló vond ik echt fantastisch en Casa Milà is ook een must see. De Segrada Familia is ook echt schittered, ook als je normaal een hekel hebt aan kerken bezoeken (zoals ik). De integratie van natuur, lichtspel en dieren in de architectuur zijn echt schitterend. Segrada Familia zou ik wel echt heel vroeg bij voor de deur staan, want de rij wordt echt giga later op de dag.

Kabelbaan vond ik ook leuk en Parc Montjuic zit een Miro museum wat op de dag dat ik er was gratis was vanwege een of andere nationale holiday ofzo :D De "magic fountain" lichtshow in de avond met muziek is echt best heel erg indrukwekkend en bovendien gratis.

Er is een Dali museum in Figueres wat ik graag nog gezien zou hebben, maar helaas net even te weinig tijd.

En Las Ramblas moet je gewoon te voet verkennen. Zakkenrollers heb ik volstrekt geen last van gehad en ook eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat dit een probleem zou zijn.