Aanrader voor tapas (heel druk rond 11-12 in de avond, als ook de Spanjaarden zelf komen)
Ciudad Condal - Rambla de Catalunya, 18
Als je rond 8-9 gaat ben je vlot aan de beurt.
Casa Batlló vond ik echt fantastisch en Casa Milà is ook een must see. De Segrada Familia is ook echt schittered, ook als je normaal een hekel hebt aan kerken bezoeken (zoals ik). De integratie van natuur, lichtspel en dieren in de architectuur zijn echt schitterend. Segrada Familia zou ik wel echt heel vroeg bij voor de deur staan, want de rij wordt echt giga later op de dag.
Kabelbaan vond ik ook leuk en Parc Montjuic zit een Miro museum wat op de dag dat ik er was gratis was vanwege een of andere nationale holiday ofzo
De "magic fountain" lichtshow in de avond met muziek is echt best heel erg indrukwekkend en bovendien gratis.
Er is een Dali museum in Figueres wat ik graag nog gezien zou hebben, maar helaas net even te weinig tijd.
En Las Ramblas moet je gewoon te voet verkennen. Zakkenrollers heb ik volstrekt geen last van gehad en ook eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat dit een probleem zou zijn.