pinpas doet het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

pinpas doet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 23:09

Hoi, ik zit voor 3 week in edinburgh, schotland, maar nu blijkt dat ik met mijn pinpas geen geld kan opnemen bij de geldautomaten.. hij is niet geblokkeerd, de euroa modus staat aan, en hij doet het gewoon als ik inlog op de rabobank site. Ik heb nog niet gepobeerd of ik bij winkels kan pinnen, maar dat ga ik motgen doen. Heb er niet erg veel vertrouwen in.

Zijn er mensen die dit ook al eens hebben gehad?

Oh ik pin bij automaten die maestro accepteren, heb 3 verschillende banken geprobeerd en de helpdesk van rabobank snapt er ook niks van... -O- . Dit is niet goed voor je stresslevel, haha

Courses

Re: pinpas doet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:13

Ik heb in London ook veel problemen gehad nu je 't zegt destijds met ABN .. Geen idee waar dat aan gelegen heeft destijds.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 23:17

Heb je wel ergens wel kunnen pinnen of geld opnmen?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:17

Lijkt me dat de bankautomaten wel gewoon op de chip aflezen toch? En niet via de magneetstrip? Mijn vaders pinpas deed het namelijk nooit toen je je pinpas nog door zo'n gleufje moest halen, en dan werkte het wel met een plastic zakje eromheen (zo'n doorzichtige die je in de supermarkten voor fruit gebruikt). Maar aan die tip heb je weinig als het via de chip wordt afgelezen.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:21

Is dat niet een beveiliging van de Rabobank?
Anders even contact opnemen met de Rabobank morgen?
Wie weet hebben zij het antwoord zo...

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 23:21

Nja je hele pinpas gaat erin, dus of een zakje er omheen doen dan wel werkt... maar hy accepteert em helemaal niet. Ik doe em erin, pinautomaat spuugt em weer uit.

Ik heb de rabobank al gebeld, die snappen het ook niet omdat alles klopt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:09

Dan loop je gewoon het bankgebouw binnen en neem je aan de balie geld op. Komt wel vaker voor dat buitenlandse apparaten je pinpas niet herkennen. Vaak herkennen ze wel creditcards, maar geen 'debitcards' - bankpassen dus.
Dus gewoon aan de balie geld opnemen, dat kan altijd wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:54

Ibbel, ik weet niet hoe 'gewoon' dat is in Schotland. Hier in Nederland maken ze het vrij lastig om geld aan de balie op te nemen (dat is lang niet op alle locaties mogelijk vziw), en ik weet niet hoe dikbezaaid de bankkantoren uberhaupt zijn in Schotland.

En pinautomaten met het maestro-logo horen gewoon de maestro-bankpassen te herkennen. Het heeft dan ook denk ik niks te maken met creditcards vs debitcard, maar met een ongewoon probleem van de kaart zelf.

Lastig hoor, TS. Langs een bankgebouw lijkt me wel de belangrijkste mogelijkheid, maar eh, denkt de Rabobank ook nog een beetje mee over een oplossing voor nu? "Tsja, sorry, wij snappen het ook niet" is wel wat erg makkelijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:58

Bij een GWK kun je altijd geld opnemen. Zeker als je in een wat toeristischer gebied bent kun je bij een GWK of bankkantoor wel geld opnemen. :)

Vervelend dat je pas het niet doet. Klinkt in mijn oren meer als een beschadiging op de magneetstrip/chip. Dan leest 'ie niet uit. Ook een debetcard zou het gewoon moeten doen in GB, zeker bij een maestro acceptatiepunt.

In principe zou de helpdeks van de rabo moeten zien waarom jou pas afgewezen wordt, behalve als je pas niet goed gelezen wordt, dan kunnen ze bij de helpdesk niets zien.

@ TS, wat is de vervaldatum van je pasje?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:59

Heeft hij het in eerste instantie wel gedaan in Schotland? Of helemaal niet?

Daarom heb ik dus 2 pinpassen van 1 rekening. Mocht er eentje beschadigen, dan heb ik de ander nog (overigens met verschillende pincodes).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:18

Ik heb het een keer gehad in Bulgarije. Werkelijk alle banken geprobeerd... Uiteindelijk is het gelukt om te pinnen bij een machine van een hele kleine bank. Waar het aan heeft gelegen... Dat weet niemand :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:54

Ik heb het gehad in Londen. Opeens deed hij het niet meer. Uurtje gewacht en toen was er niets meer aan de hand :? Niet goed voor je zenuwen in ieder geval :')

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:12

Heb het poosje geleden ook gehad, ik naar de bank, zegt ze ogenblik, komt ze terug doet ie het weer....

Blijkt dat ze hem met een doekje gereinigd heeft, schijnt vet enzo, deze problemen te veroorzaken.....

Dus even met een doekje vet vrij maken.....succes.....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:16

Heb je een Iphone en heb je hem hier tegenaan gehad. Bij mij is op die manier een keer ook mijn pas onleesbaar geworden. Of misschien ergens op een toonbank gelegd waarbij de pas onleesbaar is geworden? Bij mij werd ie ook uitgespuugd er na.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:20

Ik heb een ING pas. Deze deed het ook opeens niet meer. Automaat spuugde hem terug. Bleek later dat ik een nieuwe pas met IBAN code heb ontvangen en mijn oude het automatisch niet meer deed..

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:28

ano0uk schreef:
Ik heb een ING pas. Deze deed het ook opeens niet meer. Automaat spuugde hem terug. Bleek later dat ik een nieuwe pas met IBAN code heb ontvangen en mijn oude het automatisch niet meer deed..

In dat geval moet je toch al een keer de nieuwe pas gebruikt hebben of zou de oude kaart al verlopen moeten zijn, toch??
Dat bericht kreeg ik iig bij mijn nieuwe pas.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:29

Shadow0 schreef:
Ibbel, ik weet niet hoe 'gewoon' dat is in Schotland. Hier in Nederland maken ze het vrij lastig om geld aan de balie op te nemen (dat is lang niet op alle locaties mogelijk vziw), en ik weet niet hoe dikbezaaid de bankkantoren uberhaupt zijn in Schotland.
...

Ik heb een poosje zonder pinpas gezeten toen die van mij gejat was en de rabobank moeilijkheden had met verzenden van een nieuwe, en heb het nooit gehad dat ze moeilijk deden bij de bank. Gewoon identificeren en zij maken het op orde. Vraag me alleen af of dat zo makkelijk gaat bij een andere bank dan je eigen, ik heb destijds namelijk altijd bij de rabo geld opgenomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:41

Een vriendin heeft dit wel gehad, en bleek dat haar pas geskimt was bij de eerste automaat en dat alles automatisch geblokkeerd was. Maar als de Rabobank zegt dat alles werkt lijkt me dat in dit geval ook niet mogelijk. Enige optie is met je paspoort en pasje geld binnen ophalen bij een bank

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:20

Dus als ik met mn id en pas by een bank naar binnen loop en daar geld opneem zou die het wel moeten doen? Maakt dan niet uit welke bank ik gebruik?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:25

Heb je al eens geprobeerd je pasje om te draaien? Ik kon bij verschillende geldautomaten in Duitsland geen geld opnemen terwijl het een maestro was.. Bleek dat je de pas met de chip naar beneden er in moest doen..... :o? Staat ook wel op het plaatje maar ja...

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:27

Misschien eens proberen om een plakbandje over de magneetstrip te plakken..wil ook wel eens helpen.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:14

Deaglán schreef:
ano0uk schreef:

In dat geval moet je toch al een keer de nieuwe pas gebruikt hebben of zou de oude kaart al verlopen moeten zijn, toch??
Dat bericht kreeg ik iig bij mijn nieuwe pas.

De pas was niet verlopen (de datum die op de oude pas stond is 1 januari 2014) en ik had de nieuwe pas ook nog niet gebruikt, want ik wist niet eens dat die er was. Het postadres stond nog op mijn oude adres (mijn ouders) dus die was daarheen gestuurd met de uitleg samen.
In de brief stond inderdaad wel dat ze mijn oude pas blokkeerden ivm de overgang naar IBAN.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:19

Aaah ik heb weer geld.. ik heb een gevonden waar ik wel kan pinnen!!! *doet denkbeeldig vreugdedansje*

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:26

Vraagt de automaat om savings of credit? Daar maakte ik in Australie eerst de fout mee. Ik deed savings, maar daar werkte het niet mee.