Rechtstreekse vliegtickets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Rechtstreekse vliegtickets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:14

Ik ben van plan om een reis te maken over een paar maanden. Hiervoor dus al druk vliegtickets aan het zoeken! Helaas ben ik hier best een noob in...
Ik wil alleen rechtstreeks vliegen. (Amsterdam, Dusseldorf of Brussel -> SXM) Retour. Weet iemand misschien een goede site hiervoor? Heb WTC al geprobeerd maar de data die ik wil komt niks uit :(
En kun je ook gewoon iets aanklikken waardoor je alleen de rechtstreekse vluchten te zien krijgt? Of wanneer er vluchten zijn die rechtstreeks gaan daar in de buurt? (:

Sani

Re: Rechtstreekse vliegtickets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:15

Cheaptickets, etc..

Al gekeken welke maatschappijen er heen vliegen en op hun eigen sites gekeken?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:21

Ja de KLM vliegt maar op 3 dagen van de week rechtstreeks. En van overige maatschappijen heb ik nog niet eens rechtstreeks gevonden :(

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:24

Skyscanner? :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:27

Waar ga je naar toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:30

Op vliegwinkel kun je zien welke vluchten rechtstreeks gaan en welke niet. Ik weet niet waar je heen gaat maar Ryanair is lekker goedkoop en is altijd rechtstreeks.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:31

Zie OP, SXM :)
Dat is St. Maarten :p
KLM is de enige die rechtstreeks gaat..
Edit: Iets te snel getypt, KLM is een van de weinige die rechtstreeks gaat :p
Laatst bijgewerkt door CastaMickey op 13-05-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:33

Oh ja dan wordt Ryanair niks :') Hoezo wil je trouwens liever rechtstreeks?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:34

Ik ben 15 en behoorlijk slecht in de weg vinden enzo. En mijn ouders willen me -begrijpelijk- niet over laten stappen op New York, Miami, of Londen ofzo. Ik reis alleen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:34

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:36

Klopt, heb ik ook al over gezocht :)
Maar dat kost ook nog (voor heen en terugreis) ongeveer 200+ euro..
En ik spaar er natuurlijk zelf voor, en 200 euro is heeel veel voor iemand van 15 :p Daar spaar ik een paar maanden voor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:38

Oh dat is wel veel ja. Mja t kan ook zijn dat vliegen met een tussenstop 200 euro of meer goedkoper is :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:41

Heb ik ook al op gezocht :p
En voor de KLM moet je bijvoorbeeld een getekende brief meehebben van je ouders, en ze laten je alleen achter bij de mensen met je 1000x gebeld hebt en zij ook etc. en dan heb ik wel zo iets van ja jongens ik ben 15,5 als ik ergens ga en geen 5,5...
En het punt met niet rechtstreekse vluchten is ook heel vaak dat ze een nacht wachten zijn. En dát mag ik echt niet, en dat wil ik ook helemaal niet. Een nacht in mijn eentje in New York. Nee bedankt..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:43

ZeSteigert schreef:
Heb ik ook al op gezocht :p
En voor de KLM moet je bijvoorbeeld een getekende brief meehebben van je ouders, en ze laten je alleen achter bij de mensen met je 1000x gebeld hebt en zij ook etc. en dan heb ik wel zo iets van ja jongens ik ben 15,5 als ik ergens ga en geen 5,5...
En het punt met niet rechtstreekse vluchten is ook heel vaak dat ze een nacht wachten zijn. En dát mag ik echt niet, en dat wil ik ook helemaal niet. Een nacht in mijn eentje in New York. Nee bedankt..

Voor de nacht kun je een hotel boeken op de vluchthaven, ga je dus niet door de douane en blijf je in de tax-free zone, lekker tukken en de volgende ochtend gedouched je laatste stukje reizen!

Maar ik snap dat je daar niet zoveel zin in hebt. Het is wel zo dat KLM zo doorgaans heel erg veel duurder is dan de concurrenten en een nachtje hotel makkelijk uitkan.. Welke data vlieg je?

edit, even gekeken voor een willekeurige vlucht in juli, prijsverschil is maar 300 euro en dan moet je bij de goedkoopste 2 keer overstappen. Dan zou ik zeker via klm reizen! Een tip, boek een comfort stoel kost je 50 per vlucht extra maar dan zit je veel ruimer! Helemaal als je lange benen hebt is dat erg fijn!
Laatst bijgewerkt door troi op 13-05-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:46

Dat gaat hem niet worden. Mag ik absoluut niet van mijn ouders en zit ik zelf ook niet op te wachten :p Over de data ben ik wel flexibel. Ik wil zodra de kerstvakantie begint (21e) maar ik denk dat mijn school daar wel flexibel in is en ze de 20e of misschien zelfs de 18 of 19e ook goed vinden. Zondag 5 januari moet ik ongeveer terug komen.
Supertof dat jullie meedenken in ieder geval :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:48

Even voor je gekeken op cheaptickets (das een mooie verzamel en vergelijk site) maar ik vrees dat je dan echt pech hebt, geen directe vluchten..

ik zal nog even voor je kijken bij klm.nl

Er zijn wel een aantal rechtstreekse, bijv vrij 20 dec vertrekkend 8.40.. Je zou klm even kunnen bellen. Ze willen je vast wel helpen!
Laatst bijgewerkt door troi op 13-05-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:50

Daar kwam ik ook achter -O-

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:50

Op sommige bestemmingen wordt gewoon niet of nauwelijks rechtstreeks gevlogen, en het kost je een flinke zak met centen. Waarom geen luchtvaart begeleiding? :) Zo moeilijk is overstappen niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:54

Dan ken je mij nog niet _O-
Ik verdwaalde zelfs naar stal terwijl ik dat al 1000x gefietst heb, alleen omdat de weg opengebroken was en je moest gewoon de bordjes volgen...
+ als je 15 bent heb je ook nog ouders die dat niet zo leuk vinden. :(

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:02

O oké ik weet uit ervaring daar dat het goedkoper is om dan ipv rechtstreeks naar Curaçao of Aruba te gaan en dan in een klein (propeller) vliegtuigje naar Sint Maarten te gaan. Vluchten gaan meerdere keren per dag en vliegvelden daar zijn klein dus verdwalen is heel moeilijk daar en ze spreken op de eilanden goed Nederlands ook makkelijk

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:03

Heel erg bedankt allemaal!
Ik ga mijn best doen :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:06

Maar wat ik dan misschien niet snap.. Waarom mag je dan wel in je uppie (op je 15e) naar Sint Maarten? :+
Je hebt ook nog een vliegveld in Groningen ergens en eentje in Duitsland die misschien nog een optie (met andere reismaatschappijen) zijn..

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:13

Vanuit Groningen vliegen ze niet naar de Antillen
Wat je ook zou kunnen kijken is via Parijs air France moet daar naar toe gaan het is immers ook een kolonie van hun maar ik weet niet hoe het zit met Franse/Nederlandse grens daar je zit wel in de eu dus zou geen probleem moeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:14

Momondo.com.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:14

ZeSteigert schreef:
Dan ken je mij nog niet _O-
Ik verdwaalde zelfs naar stal terwijl ik dat al 1000x gefietst heb, alleen omdat de weg opengebroken was en je moest gewoon de bordjes volgen...
+ als je 15 bent heb je ook nog ouders die dat niet zo leuk vinden. :(

Er staan 80000 bordjes, er zijn honderden mensen die je kunnen helpen (oa de gronstewardessen)... Makkelijker dan in je eentje uitvinden hoe je moet fietsen.
Sja ouders.. goed voor je, word je wereldwijs en zelfstandig van!