Macedonië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Macedonië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:26

Omdat het oude topic al van vorig jaar dateert en daar bar weinig in staat, hier een nieuwe poging :)

Wij zijn nog een beetje aan het rondkijken voor een vakantie die we willen boeken voor september en nu kwam mn zus (reisgenootje) met Macedonië. Nu ken ik vrij weinig mensen die er zijn geweest (lees: geen) en weet ik ook eigenlijk bar weinig van het land. Ik vroeg me af of hier mensen waren die er wel eens op vakantie zijn geweest.

Ik heb een beetje zitten rondkijken en de plek die ik vaak voorbij zie komen is Ohrid. Hoe is het daar? Nu hoef ik echt niet in het massatoerisme te zitten, maar een beetje levendigheid vind ik wel leuk :)
Hoe is de bevolking? Wat ik las was volgens mij dat ze erg hartelijk waren, is dat ook jullie ervaring? En hoe is het klimaat in september? Wij zijn wel echt zonaanbidders, dus beetje lekker weer is eigenlijk wel een must.
En hoe is het aanbod in bijvoorbeeld interessante, culturele en/of natuur excursies?

En als iemand nog tips heeft om mezelf verder in te lezen, dan zijn die natuurlijk ook van harte welkom :) Ik heb macedonievakantie.com al gevonden iig :D

charissiej

Re: Macedonië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:34

ik volg, ben ook wel benieuwd!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:15

Ben vorig jaar in Macedonië geweest, eerste keer Balkan voor mij na vooral veel Midden-Oosten. Is mij goed bevallen, meer dan genoeg culturele dingen te doen en mensen zijn inderdaad vriendelijk en spreken in Ohrid in ieder geval prima Engels. Was er in eind augustus, toen was het nog een graad of 30, dus september is ook nog prima :j Het is een bestemming in opkomst, maar het heeft wel een beetje als nadeel dat het erg populair is onder de Hollanders, dus wil je geen landgenoten tegenkomen, dan moet je misschien toch overwegen om ergens anders naar toe te gaan :P

Sieltjuh

Re: Macedonië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 16:53

Bedankt voor je info Narya :) Een beetje Nederlanders tegenkomen vind ik niet zo'n probleem hoor, dus daar zie ik niet direct een nadeel aan :) Iig fijn om te weten dat ze in Ohrid prima Engels spreken, goed om te weten :j