Dominicaanse Republiek 2013!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Dominicaanse Republiek 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:26

Mijn vriend en ik willen dit jaar naar de Dominicaanse Republiek op vakantie. We willen eind augustus/begin september gaan.
Ik weet dat het dan regenseizoen is en er kans is op orkanen, maar we zijn gebonden aan die periode.

Nu ben ik dus al dagen internet aan het afstruinen naar hoe het weer echt is in die periode, welke hotels echte aanraders zijn ( we hebben nu Riu Palace Bavaro op het oog) en wat leuk is voor een dagje excursie.

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen en tips van Bokkers die er al geweest zijn!

HouVanUtopia

Re: Dominicaanse Republiek 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:54

Ik ben er twee jaar geleden geweest. Echt geweldig wil nog x terug. Het was zo super.

Ik ben naar bavaro beach en spa geweest in punta cana

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:11

Ik ben twee jaar terug ook naar Bavaro Beach en Spa in Punta Cana geweest, echt een aanrader!
Je hebt keuze uit huisjes en kleine hotelgebouwen. Wij hadden in het begin wel problemen, want we hadden de huisjes geboekt maar we zaten een paar huisjes van elkaar vandaan, wat betekende dat mijn zus en ik ergens anders zouden moeten zitten en dat hadden we niet geboekt en dat vonden we ook niet fijn. Dus toen zijn we uiteindelijk op de hotelkamers geplaatst. Uiteindelijk werd dat ook niet vergoedt. De mensen zijn heel aardig en het eten was bij ons goed. Als excursie hebben mijn zus en ik met dolfijnen gezwommen, dat is echt een aanrader! Ik heb ook nog op het strand gereden.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:54

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:04

Sept is prima om naar Dom Rep te gaan,ben meedere keren geweest en altijd in september..

Ben geweest in Sosua,Punta Cana en Samana....heerlijk het land en zou het liefst elk jaar gaan...hahaha heb me hart zo wie zo verloren aan de landen daar.

Zo vind ik Cuba ook een echte aanrader.

Fijne vakantie!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:49

Afhankelijk van je wensen kan ik punta cana wel en niet aanraden.
Wij zaten in september 2012 een weekje in een iberostar resort.
Erg netjes, goed eten en heerlijk weer.

maar toch niet voor herhaling vatbaar. Buiten de resorts is er niks/weinig. Geen stadjes oid waar je op eigen gelegenheid heen kan gaan.
Ben je opzoek naar een "strand en zwembad hang vakantie in de zon" en ben je niet van plan van je resort af te gaan, dan zit je er super!
Wij zijn daar iets te ondernemend voor.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:52

Wij hadden trouwens via neckermann een onwijs goede aanbieding, geen last van regen/ orkanen. Niet noemenswaardig in ieder geval.

Tesni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:08

Wij zijn sept 2004 op huwelijksreis geweest. In Iberostar costa dorada Puerto plata.
Wij hebben toen orkaan Jeanne meegemaakt en ik zal je zeggen dat dat geen leuke ervaring is.
Maar ze zijn er daar zo aan gewend. Toen de orkaan onze richting opkwam werd door het personeel alles vast gezet. En heb je in ene in de gaten waarvoor toch al die grote haken aan de muren zitten. Bedjes bij het zwembad e.d. werden daar in no time opgestapeld en vast gezet. De kamers met zeezicht aan het strand daar werden de ramen dichtgetimmerd met houten planken. Als je op het strand stond zag je hem via zee aankomen en werd het werkelijk pikzwart. Op een gegeven moment werd er omgeroepen naar je hotelkamer te gaan en daar mochten we 24 uur niet uitkomen. Personeel reedt met karren eten en drinken rond om allen minibars extra te vullen. savonds nog diner gehad wat langs gebracht werd. Voor de tv gezeten en cnn zitten kijken hoe dicht bij die zal komen. Gelukkig was het de volgende dag over, maar wat een ravage. Wel weer mega snel opgeruimd en schoongespoten door het personeel! De zon brak weer door, bedjes weer neergezet en vakantie ging vrolijk verder... Behalve voor de plaatselijke bewoners want die huisjes hadden wel veel schade van de storm en water.

Ik raad je trouwens niet het plaatsje Puerto plata aan, daar is niks aan. En ja als ik weer eens zou gaan wordt het niet meer in septmeber!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:32

Wij hadden lastminute geboekt (minder dan een week voor vertrek) en dus de orkanen in de gaten gehouden.
Dat is met vroegboeken helaas iets waar je ged. Rekening mee kan houden...

Het klinkt als een hele heftige ervaring, maar tegelijk ook positief hoe het resort het oploste/aanpakte