Kamperen in Istrië; ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Kamperen in Istrië; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:06

Mijn vriend en ik gaan dit jaar weer twee weken kamperen! We zijn allebei al heel vaak in (Zuid-)Frankrijk geweest, Italië ook al meerdere keren. Nu zijn mijn schoonouders vorig jaar naar Istrië geweest, en zij zijn hier erg enthousiast over. De omgeving moet erg mooi zijn en het kost allemaal de wereld niet.

Nu vraag ik mij af, zijn er bokkers hier die wel eens zijn wezen kamperen in Istrië? We vinden het fijn om aan zee of bij een groot meer te staan, en dit jaar wil ik heeel graag een groot, mooi zwembad <3 We vinden het ook leuk om de omgeving te bekijken, dus mooie natuur / mooie steden in de buurt is een pre. Verder niet heel veel eisen (of zijn dit er al genoeg :') ).

Ben benieuwd!

dide

Re: Kamperen in Istrië; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:10

Als je in het hoogseizoen gaat zou ik afzien :=
Wij zaten bijna 2 jaar geleden bij porec maar het is daar zo druk dat je door het aantal mensen noets van de stad ziet... en het was daar toen ook duurder dan in Italie waar we daarna zijn geweest. In het laagseizoen zou ik het nog wel aan durven.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:10

Ja handig om te melden; we gaan of de laatste twee weken van augustus, of de laatste week augustus + eerste week september. Wel laagseizoen dus.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:11

Lanternacamp! Daar jaren achtereen geweest, enorme camping, maar zo mooi, Porec vlak in de buurt en de plivic meren zijn zeker een aanrader!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:13

Camperen in Kroatie is hardstikke leuk! En idd niet zo duur. Het stikt daar van de mooie campings aan de kust met mooie zwembaden.

Vond 't hardstikke mee vallen met de drukte in het hoogseizoen. Gewoon net zo druk als overl in het hoogseizoen.

Porec ben ik ook geweest vond ik een erg leuk plaatsje. Je kan dan een bezoek brengen aan Rovinj en Pula. Vooral Rovinj een aanrader.
Laatst bijgewerkt door xNicolx op 08-05-13 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:13

Grappig wij zijn ook in Lanternacamp geweest. Grote camping inderdaad maar erg mooi.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:15

Zit even te kijken naar prijzen, maar kan je alleen via een reisorganisatie als Suncamp boeken? Want dat zijn toch alleen van die bungalowtenten? We willen ons eigen tentje meenemen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:18

Hehe, zit voor de grap eens te kijken hoe duur het is om 14 dagen in zo'n bungalowtent te zitten.. 1344euries!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:21

Rovinj is ook mooi. En er zijn ook gewoon staanplaatsen voor je caravan/tentje hoor. Volgens mij waren die alleen niet te bespreken. Wij zijn er altijd gewoon met de caravan heen gereden en dan was het camping op en t mooiste vrije plekje zoeken :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:22

In die periode zou ik het ook nog wel aandurven.
En betreft drukte in de bouwvak.. wij zijn de week erna door gereden naar Garda (gardameer dus net zo toeristisch) en daar was het veel rustiger...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:23

En wat kost het per nacht voor een tentje, auto, 2 personen en elektriciteit?
Inderdaad zou ik zo half augustus het wel durven gokken dat we ergens een plaatsje vinden op een camping, dus reserveren hoeft idd niet per se. Maar wil wel weten wat de prijzen ongeveer zijn. Dit wordt onze laatste low-budgetvakantie als het goed is :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:29

Wij zijn altijd naar camping valkanela geweest, en zelena laguna. Erg leuke campings!
Niet duur, en ik zou er gewoon heen rijden, vooraf reserveren deden wij ook nooit.
Ik zou er graag wel weer een keer heen gaan, alleen dan met mijn kids :)

( Ik ging vroeger met mn ouders en broertje en zus erheen )