Strandje/zwemwater omgeving Laag Soeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Strandje/zwemwater omgeving Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 13:38

Gezocht voor deze zomer, een strandje/zwemwater in de omgeving van Laag Soeren, waar ook de hond mee mag, en natuurlijk het liefst met een tent(je) waar je iets te eten en drinken kunt halen, bestaat er zoiets daar in de buurt ???

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:45

Volgens mij is Rhederlaag bij Giesbeek/Lathum zo'n beetje het dichtstbijzijnde, of Het Zwarte Schaar bij Achter Drempt. Of anders Bussloo, maar da's niet echt naast de deur.
Verder is er nog wel een plas op de Loenermark, maar dat is meer een drinkplaats voor het wild en geen recreatieplas.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 07-05-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 13:47

Ik heb gelijk even gegoogled (zoeken op "zwemwater" hielp niet), Rhederlaag ziet er wel goed uit, thanks !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:51

Naar Rhederlaag mag de hond niet mee :n maar je kan er wel zwemmen, en er zijn eet en drink gelegenheden in de buurt :j

ClauH

Re: Strandje/zwemwater omgeving Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 13:53

o, dat vindt de hond vast niet leuk |( . Geen strandjes aan de rivier (daar moet je dan je koelbox meenemen dat snap ik) waar de hond wel welkom is ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:59

Dit is trouwens de site van Rhederlaag: http://www.rhederlaag.nl/

Bij Dieren is een veerpont, daar is wel een klein stukje waar de hond het water in kan. Op een andere plek in de Ijssel zou ik niet aanraden, de stroming is best sterk. Er is een grasveld bij, en diverse bankjes. En je kan er leuk boten en mensen kijken.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 14:02

Ik denk dat het dan handiger is naar het strand bij Harderwijk te rijden, zie nu dat dat 50 min. is, is best te doen...

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:12

Als ik het goed herinner is bij het gat van Cortenoever ofzo, honden wel toegestaan. Wel iets verder van laag soeren af dacht ik. Toen was daar alleen geen tentje of iets. Weet ook niet zeker of honden toegestaan zijn..

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 09:13

ik ga eens googlen, thanx

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:56

Bij het gat van cortenoever mag je hond ook niet komen!!

Zwemwater waar je hond ook mag komen zal je niet snel vinden, het is meestal of voor de hond of voor mensen, of je hond mag er alleen aangelijnd komen, dat is denk ik ook niet je bedoeling, dus lees goed na voordat je ergens heen gaat.

Aan het kanaal tussen loenen en apeldoorn heb je ook de alba plas (naast camping de bosgraaf) , daar mag je hond wel zwemmen. het is er redelijk rustig . Alleen niet te diep gaan want het is nog niet zolang geleden uitgegraven!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:59

Weet niet zeker maar misschien bij de watervallen van loenen? Volgens mij kunnen de honden daar ook het water in, is meer een beekje dan een meer oid maar ze kunnen wel t water in volgens mij. edit dacht dat je alleen wat voor de honden zocht... voor jezelf heb je dr niet veel aan haha

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:21

De albaplas mag je niet meer komen met de hond zover ik weet... Daar mag je ook zelf absoluut niet zwemmen.
Harderwijk is inderdaad een optie. Let op je mag niet overal met de hond komen.
Zeewolde heb je een hondenstrand. Zijn wij vorig jaar geweest, was ontzettend leuk samen met de hond gezwommen.
Wij gaan met de hond ook vaak naar landgoed Mariendael bij Oosterbeek. Mooi bos met veel zwemgelegenheid voor de hond (mogen ook overal los). Zelf kun je daar niet zwemmen.
Ik zoek mij ook altijd rot waar ik in de zomer kan zwemmen en de hond ook, maar verder dan bovenstaande tips kom ik ook nooit.
De wadden mag je t gehele jaar met de hond op t strand komen, maar das natuurlijk meer iets voor een weekend weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:26

Ze kunnen idd aangelijnd bij de watervallen het water in. Niet echt zwemmen maar wel lekker heen en weer rennen. Dieren bij de pont kan en aan de rechterkant zit een ministukje losloop waar ze het water inkunnen.

En er is een stuk dijk aan de ijssel waar je mag komen met losse hond. Alleen zou ik niet weten hoe ik je dat kan uitleggen. Daar is verder helemaal niets en een stukje de dijk oplopen om bij het zwemstuk te kunnen komen.

Rhederlaag en busloo zijn vanaf half september tot eind april toegestaan voor losse honden. Wij lopen hier ook altijd tegenaan met twee waterratten.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:04

Op rhederlaag is een gedoogstuk voor honden.
Bij de lathumsehoek. Hier zijn altijd veel honden te vinden en kan je zelf ook zwemmen!
Verder kom ik ook wel in De Steeg, wel klein maar kunnenwel het water in. Geen eetgelegenheid.